کاتالوگ دفترچهای است که در آن اطلاعاتی درباره یک بیزینس و خدمات و محصولات آن ارائه میشود. این دفترچه شامل متنها و تصاویری است که هر داده مورد نیاز را به کاربر ارائه میدهد. مطالعه یک کاتالوگ میتواند از راهنمایی حضوری افراد هم مفیدتر باشد؛ زیرا در حین گفتگو ممکن است سوالاتی درباره محصول جا بماند و به آنها پاسخ داده نشود، اما در کاتالوگ میتوان یک راهنمای جامع ارائه داد. هنگام چاپ کاتالوگ، محدودیتی در تعداد صفحات نخواهید داشت، اما جایی که تعداد صفحات بیشترین اهمیت را دارد، الزام آور است. ممکن است بخواهید یک کاتالوگ ۲۳ صفحه ای داشته باشید، اما ممکن است در واقع قابل چاپ یا صحافی نباشد.
مراحل تولید کاتالوگ های چاپ شده ی افست گاها پیچیده و هزینه بر است، در حالی که کاتالوگ های آنلاین صرفا هزینه های طراحی را به همراه دی ال کاتالوگ دارند. کاتالوگ های چاپی گاها با در نظر گرفتن تکنیک ها و افکت های چاپ افست انجام می شود که جذابیت بصری این ابزار بازاریابی را افزایش می دهد. از طرف دیگر طراحی کاتالوگ های دیجیتال را می توان با امکاناتی همچون ایجاد منو، لینک به صفحات وب، نمایش ویدئو، گالری عکس، جستجو در متون و … طراحی کاتالوگ محصولات به شکل چاپی را می توان در قطع و سایزهای مختلف در نظر گرفت، اما سایز کاتالوگ الکترونیک باید به گونه ای باشد تا به بهترین شکل محتوای آن در گوشی های تلفن همراه، تب لت یا لب تاپ دیده شود.
بروشور با ارائه اطلاعات مختصری درباره محصولات، ابزار تبلیغاتی مؤثرتری به حساب میآید و برای مصرفکنندگان کاربردیتر است. در حالیکه کاتالوگ برای خریداران و توزیعکنندگان کاربرد بیشتری دارد. بروشور در اندازه دلخواه ولی کاتالوگ در اندازهای استاندارد، طراحی و چاپ میشود.
- اندازه و سایز و تعداد برگهای آن نیز بسته به نیاز شما و سلیقه تان متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند.
- کاتالوگ تولید کنندگان می تواند آن ها را در خرید کالای مورد نظر خود راهنمایی کند.
- اصلیترین تفاوت کاتالوگ با سایر ابزارهای معرفی محصول نیز، تمرکز بیشتر آن بر تبلیغاتی بودن است.
- تنها تعدادی از آنها به کاربران اجازه میدهند تا فایلهایی را در فرمتهای InDesign (یعنی INDD، IDML و…) بسازند.
- آژانس تبلیغاتی صبح آگهی با تکیه بر توانمندی، خلاقیت و تخصص طراحان خود میتواند شما را در مراحل مشاوره، انتخاب، سپس طراحی و چاپ یاری کند.
با طراحی کاتالوگ میتوانید اطلاعاتی مثل مشخصات و ویژگیهای محصولات و تنوع آنها را به مشتری ارائه کرد. در واقع بدون نیاز به حفظ کردن همه اطلاعات با در اختیار داشتن کاتالوگ میتوانید در زمانهای مقتضی همه اطلاعات مورد نیاز را در دسترس داشته باشید. کاتالوگ میتواند یک انتخاب مناسب برای مقایسه محصولات متنوع و انتخاب بهترین محصول از میان آنها باشد.
طراحی کاتالوگ و بروشور هزینه ساخت کاتالوگ و بروشور حرفه ای-دی ال کاتالوگ
ایجاد کاتالوگ به صورت دستی شامل کپی و جایگذاری همه داده ها ، قطعه قطعه ، از منبع داده در کاتالوگ شما است. این مرحله را می توان به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار خودکار انجام داد. استایل ترکیبی که در آن هر صفحه دیزاین متفاوتی دارد اما تمام صفحات از یک ایده ی مینیمال تبعیت میکنند. سبک یونیفرم که در آن تمام صفحات کاتالوگ از یک قالب یکپارچه تبعیت میکنند. جهت آشنایی بیشتر با تفاوتهای بررسی اتوماتیک و بررسی تخصصی فایل میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید. کاتالوگ های مجازی ساخته شده در مجموعه نگاران کاملا منطبق با گوشی های اندروید و ios میباشد و می تواند در انواع گوشی و یا تبلت به بهترین نحو عمل کند و اصطلاحا ریسپانسیو هستند.
در صورتی که هدف طراحی از کاتالوگ موارد تجاری ، تبلیغاتی و نهایتا جذب مخاطب نیز باشد در آن ها از تصاویر، رنگ ها و طراحیهای جذاب جهت معرفی هر چه بهتر نیز استفاده میشود. همچنین کاتالوگ با توجه به هدفی که برای آن طراحی میشود به دو دسته تبلیغاتی و صنعتی نیز تقسیم میشود. کاتالوگهای تبلیغاتی به صورت کاملا تخصصی به فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار کمک میکنند اما کاتالوگهای صنعتی بیشتر شامل اطلاعات فنی، توضیحات و جداولی هستند که به مشتری فقط اطلاعات میدهد. در یک مقایسه کلی، میتوان گفت که چاپ کاتالوگ نسبت به انتشار آن به صورت دیجیتال مزیتهای بیشتری دارد. در وهله اول زمانی که مشتری نسخه فیزیکی را در دست میگیرد، حسی از اعتبار و حقیقی بودن برند شما دریافت میکند و متوجه میشود کسب و کار شما برای معرفی محصولات به مخاطبانش هزینه کرده است. یکی از اولین گامهایی که هر کسب و کاری باید بردارد، معرفی محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان است.
برخی از برندها تعداد محدودی کاتالوگ (بین ۱۰۰ تا ۳۰۰) عدد کاتالوگ با بهترین جنس کاغذ و دستگاهها چاپ میکنند و آنها را به نمایندگیهایشان میدهند تا منبعی درباره محصولات داشته باشند. صاحبان کسبوکارها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در فضای مجازی و واقعی، اقدام به طراحی کاتالوگ حرفهای میکنند. از طرفی ترجمه کاتالوگ و بروشور محصولات خارجی نیز میتواند کمک زیادی به تبلیغ و فروش آنها کند. اگر شما نیز قصد طراحی بهترین کاتالوگها را برای کسبوکار خود دارید، در ادامه شما را با مفهوم کاتالوگ و انواع آن آشنا میکنیم. ما در خانه چاپ و گرافیک منتظر شنیدن صدای شما برای مشاوره و راهنمایی در مورد انواع پروژه های طراحی و چاپ شما هستیم. کاتالوگ حرفه ای نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش محصولات یا معرفی خدمات کسب و کار شما خواهد داشت.
کاتالوگها به روشهای مختلفی طراحی میشوند؛ برخی از آنها صرفا یک محصول را به صورت کامل معرفی میکنند و برخی دیگر به معرفی لیست محصولات ارائه شده در شرکت میپردازند. استودیو آرنگ، اولین استودیوی تخصصی صفحه آرایی در کشور، همراه و همیار طراحان خلاق و به روز در عرصه صفحهآرایی است که با تیم طراحان متخصص خود در این زمینه آماده ارائه خدماتی چون صفحهآرایی و فروش قالب لایه باز مجله و کتاب میباشد. برای داشتن یک صفحهآرایی شکیل و مطابق با استاندارهای روز دنیا با ما در ارتباط باشید . کاتالوگ یا بروشور کتابچه ای است که به معرفی کالا، خدمات، امکانات و یا هر چیز دیگری می پردازد. این کتابچه ها با هدف معرفی کالا و یا خدمات از طرف تولید کنند یا ارائه دهنده به مصرف کننده یا مشتری ارائه می شوند.
نظر دهید
شناخت بهترین مرکز چاپ کاتالوگ ایران در سال ۹۹ میتواند به شما کمک کند که در زمان و قیمت خود صرفهجویی کنید. ما در مقاله ۱۰ مرکز برتر چاپ کاتالوگ ایران به معرفی ۱۰ چاپخانه برتر ایران در زمینه چاپ کاتالوگ پرداخته ایم . و اینگونه می توانیم یک صفحه کاتالوگ البته با سلیقه خودمون طراحی کنیم. برای آموزش طراحی کاتالوگ می توانید طرح های مختلف کاتالوگ ببینید تا ایده بگیرید. اگر فروشگاه زنجیرهای بزرگتری دارید، میتوانید ازطریق آگهیهای موجودی محلی اطلاعاتی درباره محصولاتی که میفروشید و دردسترس بودن آنها ارائه دهید.