ناظران حریم خصوصی متا را بیش از خدمات بدون آگهی پولی در اروپا هدف قرار می دهند

ناظران حریم خصوصی متا را بیش از خدمات بدون آگهی پولی در اروپا هدف قرار می دهند

متا یک سطح پولی را به فیس بوک و اینستاگرام معرفی کرد که به کاربران در اروپا اجازه می دهد با پرداخت هزینه از تبلیغات خودداری کنند. به گفته 28 سازمان ناظر حریم خصوصی، این مدل باید ممنوع شود زیرا ممکن است توسط شرکت های دیگر کپی شود و به طور کامل GDPR را تضعیف کند و ما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد که در آن مردم باید برای محافظت از حریم خصوصی خود هزینه بپردازند.

ناظران حریم خصوصی متا را بیش از خدمات بدون آگهی پولی در اروپا هدف قرار می دهند

این نامه مش، توسط شورای آزادی‌های مدنی ایرلند، ویکی‌مدیا اروپا، مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی و دیگران امضا شد و به هیئت حفاظت از داده‌های اروپا صادر شد، زیرا در حال آماده‌سازی برای بررسی مدل رضایت یا پرداخت است.

در این نامه آمده است که شرکت‌های دیگر نیز «از این واقعیت آگاه هستند که ا،ر کاربران نه قادر خواهند بود و نه مایل به پرداخت هزینه‌ای» برای محافظت از خود در برابر ردیابی تهاجمی، جمع‌آوری داده‌ها و تبلیغات هدفمند باشند.

متا قبلاً اعلام کرده بود که کاربران در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس یک انتخاب دارند – 12.99 یورو در ماه (و 8 یورو برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی اضافی) برای تجربه بدون آگهی بپردازند یا محتوای تبلیغ شده را تحمل کنند که بین 1/3 است. و ¼ از کل فید خبری انتخاب شده.

منبع

منبع: https://www.gsmarena.com/privacy_watchdogs_target_meta_over_paid_adfree_services_in_europe-news-61628.php