انواع کابل شارژر

وقتی که گوشی شما برای مدت زمانی طولانی مثل شب تا صبح به شارژر متصل شده و در این حالت باقی میماند، مراحلی که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم چندین و چند بار تکرار خواهند شد و دائما هر چند دقیقه یک بار انتقال انرژی از شارژر به باتری متوقف و دوباره آزاد میگردد. اگر عجله دارید که گوشی شما زودتر شارژ شود این مورد میتواند برایتان مفید واقع شود اما اگر تنها در هنگام شب تلفن خود را شارژ میکنید و سریع بودن شارژرتان برایتان مهم نیست، باید از شارژر غیر سریع استفاده کنید زیرا باعث گرم شدن گوشی شما نمیشود و اجازه شارژ شدن کند را به دستگاه شما میدهد. این مسئله بسیار مهم است و در این خصوص باید به سیم شارژر خود توجه کنید. سعی ما در مقاله ارائه شده پرداختن به علت داغ شدن شارژر گوشی و داغ شدن خود گوشی بوده است. منظور از لوازم جانبی شارژ، آداپتور ، کابل USB و پد شارژ(اگر به طور بی سیم شارژ می کنید) است. گزینه Start Now را انتخاب کنید تا بلافاصله بعد از آن گوشی شما به تلویزیون وصل شود. از این شارژ میتوان برای شارژ موبایل، صوتی خودرو، رادیو، مانیتور، نمایشگر LED، تلویزیون LCD و …

بنابراین هرچه ولتاژ بیشتر باشد، تلفن همراه شما با سرعت بیشتری شارژ می شود. اگر گرما از جلوی صفحه نمایش باشد، ممکن است به دلیل CPU یا GPU تلفن باشد. مسلما هنگامی که باتری گوشی شما از شرایط عادی به دور باشد، ممکن است مشکلاتی نظیر ایجاد گرمای بیش از اندازه رخ دهد. باید در نظر داشت که باتری ها یکی از حساس ترین عناصر تلفن همراه ما هستند و ضمانت آنها بسیار کمتر از بقیه دستگاه است. حتی کمپانی های بزرگ که گوشی های پرچمدار تولید می کنند و در زمینه ی تکنولوژی مدعی هستند هم تا کنون نتوانسته اند ادعا کنند که باتری آن ها عمری همیشگی خواهد داشت. حتی در حالت پرواز ، ممکن است باتری کمی مصرف شود و کمی گرم شود. آیفون ۷ و ۷ پلاس از نظر طراحی کاملاً شبیه به نسلهای گذشته خود هستند و تغییرات بسیار کمی در آنها قابل مشاهده است. اطمینان حاصل نمایید که از شارژر اصلی گوشی خود استفاده میکنید در این صورت دیگر نباید نگران اتفاقات ناگوار باشید. حاصل ضرب جریان در ولتاژ، توان کابل را نشان میدهد.

باز کردن شارژر هم بسیار کار راحتی است فقط شما به یک وسیله ی نک تیز نیاز دارید تا سری شارژر را از آن جدا کنید. سپس سری های مولتی متر را به قسمت جدا شده ی فیش موبایل متصل کنید. برای تست شارژر هم به یک مولتی متر و یک کابل یو اس بی که سر شارژر متصل به گوشی آن کنده شده باشد و فقط یو اس بی آن سالم باشد نیاز دارید. در قدم بعد باید سر یو اس بی را به سوکت یو اس بی روی سری شارژر متصل کنید و آدابتور را به یک تستر بزنید تا بتوانید آن را تست کنید. در مرحله ی بعد نیاز است تست ولتاژ انجام دهید.برای این تست باید مولتی متر را روی اندازه گیری ولتاژ تنظیم کنید و عددی که دستگاه به شما نشان داد حتما باید به آرامی پایین بیاید در غیر این صورت خازن برد خراب است. هنگامی که یک گوشی داغ میشود، باتری معمولاً اولین موردی است که میتوان احتمال خرابی آن را داد. اگر که مولتی متر ولتاژ 4.9 تا 5 را به شما نشان داد یعنی شارژر سالم است ولی در غیر این صورت شارژر شما خراب است و می تواند به باتری آسیب بزند.

در این موقعیت بیشتر افراد فکر می کنند که باتری گوشی آن ها دچار مشکل شده در حالی که دیر شارژ شدن گوشی اصلا هیچ ربطی به باتری موبایل ندارد و مربوط به شارژر موبایل است. برخی موارد ما با این موضوع رو به رو می شویم که شارژر گوشی ما خیلی دیر شارژ کردن گوشی را انجام می دهد. برخی از اوقات وجود اشکال در برنامهها میتواند باعث گرم شدن بیش از حد تلفن شما یا عجیب شدن رفتار گوشی شوند. زمانی که برد را به صورت ظاهری بررسی می کنید در اغلب موارد می بینید که یا هر دو خازن ها یا یکی از خازن ها از حالت عادی خود خارج شده (یعنی خازن سوخته ، باد کرده و یا ترکیده). همچنین ممکن است متوجه شده باشید که وقتی تلفن هوشمند خود را شارژ میکنید به راحتی گرم میشود.

برای جلوگیری از بروز این آسیبها، از تراشهها، کابل و فناوری خاص و مهندسیشدهای استفاده میشود تا باتری خنک بماند و امکان ایجاد خطر و آسیب به کمترین میزان خود برسد.در فست شارژ باید از مدارهای متفاوت، کابل مخصوص، تراشههای ویژه در پردازندهی گوشی و شارژر و همینطور برنامههای خاصی استفاده کرد تا بهطور کلی روند شارژ سریع کنترل شود تا ضمن کنترل خطر، عمر باتری کاهش نیابد و باتری خنک بماند. در اغلب موارد مشکلی که برای سر شارژر پیش می آید و نمی تواند به خوبی شارژ کند به علت خراب شدن خازن در برد آدابتور است که چون عمر محدودی دارد پس از گذشت یک مدت مشخصی خراب می شود یا می سوزد که حتما باید به طور کامل تعویض شود. نکته: دقت داشته باشید چون شارژر ما در این قسمت فست شارژ است بر عکس شارژر های معمولی برای سریع تر شارژ کردن گوشی چندین آی سی دارد. نکته: شما می توانید برای تست کردن قطعات مختلف برد آدابتور از مولتی متر استفاده کنید. نکته: در برخی موارد ممکن است شارژر فیک باشد که در این صورت شارژر جریانی که روی آن نوشته شده را به شما نمی دهد.

به عنوان مثال سامسونگ مدعی شده شارژر 45 واتی آن میتواند باتری گلکسی نوت 10 را در 30 دقیقه از 0 تا 70 درصد شارژ کند یا اپل مدعی است شارژ آیفون 11 پرو باتری این گوشی را در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ میکند. به دنبال برنامه های کم مصرف باشید که درصد بالایی از باتری شما را مصرف می کنند. گرما باعث میشود که باتری محلولهای آلی خود را که در واقع میتواند از گرمای بیش از حد یا جرقهای مشتعل شود، تخلیه کند. عاملی که بسیار مهم است این است که آیا قرار است شما در هنگام شارژ شدن تلفن همراهتان از آن استفاده کنید یا خیر ؟ ممکن است در برخی مواقع از مواردی همچون همان کابل و همان شارژری که قبلا برای دستگاه خود استفاده میکردید، استفاده کنید اما در حال حاضر گوشی شما شروع به گرم شدن کند. تا جایی که میتوانید این امر را برای هر برنامهای که چک میکنید به حداقل برسانید و پس از چک کردن از برنامه خارج شوید. بر روی سطح برد ما دو عدد خازن صافی داریم که هر دو برای مثال 12 میکرو فراد هستند. اکثر گوشیهای هوشمند محدودیتهایی برای عدم پذیرش شارژ در صورت گرم شدن بیش از حد دارند.

اپلیکیشن هایی نظیر AccuBattrery، Clean Master و GSam Monitor در تست باتری گوشی سامسونگ نقش مهمی دارند و با استفاده از آنها، میتوانید از سلامت باتری سامسونگ اطمینان حاصل کنید. هنگامی که یک تلفن هوشمند گرم میشود، میتواند به راحتی به قسمتهای داخل تلفن از جمله صفحه نمایش و باتری آسیب برساند. اما شارژ بیش از حد میتواند به گوشی و شارژر شما آسیب برساند. اما در صورتی که به موقع برطرف نشود می تواند وخیمتر شده و اتصالات را از بین ببرد. اگر بخواهید شارژر تایپ سی خریداری کنید، لازم است که قبل از خرید یک سری نکاتی را بدانید که ما در ادامه به آنها اشاره می کنیم. دقت کنید، در برخی مواقع مشکل اصلی از شارژر نیست و باتری گوشی مشکل دارد، پس حتما قبل از اقدام به رفع مشکل شارژر، به تست کردن باتری موبایلتان بپردازید. این موضوع از بروز مشکل شارژ نشدن گوشی به دلیل کثیف شدن پورت شارژ خودداری می کند.

در این قسمت نیاز است که شما برد شارژر را از بدنه ی آن خارج کنید تا بتوانید قطعات آن را بررسی کنید. لوگو: ابتدا به لوگو نگاه کنید. به همین جهت میتوانید در زمانی که با گوشی خود کار ندارید آن را شارژ نمایید. چند بار باید در روز گوشی خود را شارژ کرد ؟ نکته:حتما باید دقت داشته باشید که خازن جدیدی که می خواهید آن را جایگذاری کنید پارامتر هایش با خازنی قبلی یکسان باشد. برای اینکه مطمئن شوید مشکلی در کابل وجود دارد باید کابل دیگری را امتحان نموده و بررسی کنید که آیا تلفن شما با استفاده ار کابل دیگر هم گرم میشود یا خیر. دانستیم که شارژر گوشی شیائومی میتواند گزینه بسیار مناسبی برای محصولات خود کمپانی شیائومی باشد. در چنین شرایطی میتوان فرض کرد که کابل شارژی که شما برای اتصال تلفن خود به شارژر استفاده میکنید خراب شده است. برخی از علائم وجود دارد که میتوانید برای تعیین دلیل گرم شدن تلفن خود آنها را بررسی کنید. اگر گوشی موبایل شما دچار آسیب و مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری شده است؛ می توانید تعمیر گوشی سامسونگ آسیب دیده خود را به مرکز تعمیرات موبایل بسپارید. معمولا مردم در انتخاب بهترین شارژر آیفون دچار اشتباه می شوند.

همچنین برای افزایش موجودی اقدامشدهاست. هر دو این مؤلفهها ممکن است باعث ایجاد گرما شوند، بنابراین وقتی پردازش گوشی زیاد باشد تولید گرما افزایش مییابد. در بررسیهای انجام شده متوجه این موضوع شدیم که مدت زمان شارژ شدن کامل وان ام9 از طریق شارژر Quick Charge 2.0 کوآلکام در مقایسه با شارژ معمولی اچتیسی، 40 دقیقه به طور تقریبی بهبود مییابد. البته باید گفت که گوشی وان ام9 به دلیل به همراه داشتن آخرین تراشه شرکت کوآلکام در داخل خود، از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام پشتیبانی خواهد کرد. شایان ذکر است که این نرمافزار در گوشیهای اچتیسی وان ام7 و اچتیسی وان ام8 اجرا نمیشود. ۵۰ میلی متر تولید و به بازار عرضه شده است. اگر این مشکل را احساس کردید احتمالا به دلیل یکی از برنامههای اینچنینی است و باید لیست برنامههای در حال اجرا اندروید را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام برنامه موجب بروز این مشکل شده است. زمانی که خازن خراب را خارج کردید باید خازن جدید و سالم را به جای آن بگذارید و با استفاده از هویه و سیم لحیم آن را لحیم کاری کنید. برای تست خازن ابتدا باید مولتی متر را روشن کنید و آن را روی حالت تست دیود قرار دهید سپس باید دو سری مولتی متر را به خازن وصل کنید اگر که اتصال کوتاه داشت یعنی خازن شما سوخته و دیگر قابل استفاده نیست اما در غیر این صورت خازن برد مشکلی ندارد.

کابل و شارژر موبایل بسیار زیادی در بازار ایران وجود دارند که متاسفانه بعضی از آنها بی کیفیت و فیک هستند. سرشارژر Koluman مدل KC-H805 همراه با کابل تایپ سی با دو شاخه EU طراحی شده است که مناسب با پریز های برق شهری ایران می باشد و در زمان استفاده نیازی به تبدیل برق نخواهد داشت. بررسی کنید که طول کابل شارژر ارائه شده از شرکت سازنده کوتاه است یا بلند زیرا اگر سیم شارژر به اندازه کافی بلند باشد اشکالی ندارد در هنگام شارژ به مدت کوتاهی از آن استفاده کنید اما اگر کابل و مبدل کوتاه باشد مفهوم دیگری را در برخواهد داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نباید شارژرهای ارزان قیمت را خریداری کنید زیرا در این صورت میتواند طول عمر باتری گوشی شما را در کوتاه کند و در برخی موارد میتواند موجب انفجار گوشی و یا شارژر شود. انجام این کار به شما کمک میکند تا عمر گوشی هوشمند و باتری آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هرچه برنامهها بیشتر در پس زمینه اجرا شوند، سیستم شما برای حفظ آنها بیشتر تلاش میکند. مهم ترین نکته ای که کاربران برای خرید یک شارژر دیواری باید به آن توجه کنند ولتاژ و شدت جریان یک شارژر دیواری می باشد که هر چه این شدت جریان بیشتر باشد باعث می شود بر روی سرعت شارژ شدن دستگاه های مختلف هم تاثیر زیادی را بگذارد.

به همین دلیل این رفتار عجیب را میتوانید بر روی سیستم عامل تلفن خود شاهد سایت quickcharger باشید. با این تفاسیر و با وجود باطری با ظرفیت کمتر، عملکرد بسیار خوبی را از این گوشی شاهد بودبم و در واقع گلکسی اس6 زود شارژ میشود ولی شارژ آن دیرتر به اتمام میرسد. پروتکل شارژرهایHuawei بخشی مهم از super charge (ظرفیت کابل و شارژر هوآوی) را مشخص کرده که بیان گر استاندارد های بالای شارژر های Huawei می باشد. اگر تلفن شما به نوعی است که از شارژ سریع کوالکام پشتیبانی میکند این موضوع برایتان بسیار مهم خواهد بود که سازنده تلفنتان یک شارژر سریع برای شما ارسال کند، که در اصل جریان و ولتاژ بالاتری را به تلفن هوشمند شما ارائه دهد تا با سرعت بالایی شارژ شود. در این شرایط نیاز به تماس و ارتباط پایدار بین کویل گیرنده و پد شارژر وجود دارد تا فرایند شارژ به خوبی و به سرعت انجام شود. اگر شبانه روز تلفن خود را شارژ میکنید و منتظر هیچ تماس یا پیام مهمی نیستید میتوانید تلفن خود را در مواقعی که لازم ندارید به راحتی در حالت پرواز قرار دهید.

برخی از تلفنهای هوشمند نیاز دارند که روزانه دو بار آنها را شارژ کنید یا برخی اوقات در صورت استفاده کمتر ممکن است دو بار در هفته آنها را شارژ کنید، اما در هر صورت هیچ راه فراری از سناریوی شارژ گوشی وجود ندارد. اگر همچنان که گوشی در حال شارژ شدن است از آن استفاده کنید، این عمل باعث میشود تا تلفن هوشمند گرم شود بنابراین باید استفاده از آن را متوقف کنید زیرا این عمل باعث میشود گوشی خیلی سریع گرم شود. پس اگر رایانه دارید ، می توانید با این کابل و موبایتان ، اطلاعات را جابه جا کنید . شارژ کردن باتری گوشی در طول روز اگر 2 الی 3 بار باشد اشکالی ندارد و این مقدار به باتری شما آسیبی وارد نمیکند.

Proccd retro digital camera.