بررسی انواع شارژر گوشی؟

به همین جهت کمپانی های تولید کننده به سراغ باتری های پر ظرفیت رفتند تا زمان روشن ماندن گوشی را به حداکثر برسانند. نوع دیگری از کابل ها با نام کابل های مگنتی یا آهنربایی هستند که در آنها کانکتور یا همان سوکت شارژ از خود کابل جدا می شود و به درگاه شارژ گوشی می چسبد و سپس با اتصال مگنتی کابل و کانکتور به یکدیگر متصل می شوند و پروسه شارژ را انجام می دهند. کوالکوم که به خاطر پردازنده اسنپ دراگون گوشی های موبایل شناخته شده است در تکنولوژی سریع یا کوئیک شارژ استفاده شده در بیش از 100 مدل گوشی هوشمند از جمله گوشی های پرچمدار سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و غیره نیز پیش دستی کرده است. دستگاه شارژ جدید شیائومی که بهصورت اختصاصی توسط این شرکت توسعه داده شده است در درون خود از پنج آنتن تداخل فازی استفاده میکند که میتوانند بهصورت دقیق، گوشی هوشمند را مکانیابی کنند. شرکت شیائومی امروز ویدیو شارژر 100 وات خود را برای به چالش کشیدن شارژر 50 وات شرکت اوپو به نمایش گذاشت.

فقط به این خاطر که آداپتور شارژری شبیه آن شارژری است که به گوشی شما می خورد دلیل نمی شود که گوشی شما را نیز به درستی شارژ کند. اغلب اوقات، شما چه به عنوان یک کاربر عادی و چه حرفه ای، اطلاعات شخصی و کاری که برای انجام فعالیتهای روزانه به آنها نیاز دارید را داخل موبایل خود ذخیره می کنید. اما دنیای پر مشغله امروز، سبب شد تا مدت زمان شارژ هم مسئله ی مهمی باشد، این که فردی برای استفاده از گوشی خود 5 یا 6 ساعت منتظر فول شارژ شدن آن باشد، امری طاقت فرسا بود به همین خاطر کم کم شارژر های با تکنولوژی فست شارژ همراه گوشی های هوشمند به بازار تکنولوژی پا گذاشتند. زمانی که شارژ گوشی شما پر است همه ی الکترون ها در قطب منفی هستند و با استفاده از گوشی و کم شدن شارژ این الکترون ها کم کم به سمت قطب مثبت حرکت می کنند تا دیگر در قطب منفی الکترونی باقی نمانده و شارژ گوشی صفر شود. اگر بخواهیم ساختار باتری را بسیار ساده توضیح دهیم باید گفت که باتری از دو قطب مثبت و منفی و الکترون هایی که بین این دو قطب در حرکت هستند ساخته شده است.

شارژر 120 وات شیائومی با فناوری نیترید گالیوم نسب به فناوری پیشین خود یعنی ژرمانیوم سایت quickcharger و … اما چه کسی است که نداند برای سود و فروش بیشتر دست به کار زد. به هر حال پس از گذشت 15 دقیقه از شارژ شدن گوشی، انرژی لازم برای مکالمه به مدت 4 ساعت و یا 2 ساعت وبگردی و یا 2 ساعت اجرای فیلم وجود داشته و البته این امتیازات برای یک گوشی در این سطح قابل قبول است. اگر در خودرو هستید و نیاز به شارژ گوشی پیدا کردهاید، شارژر فندکی خودرو می تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین این شارژر فندکی با بهره گیری از فناوری CNC18 توانسته است ظاهر آلومینیومی زیبایی را ارائه دهد و با داشتن چراغ LED توجه بیشتری را در تاریکی خودرو به خود جلب کند. اصلیترین دلیلی که برندها قصد دارند به یک مدل کابل شارژ روی بیاورند این است که کاربران دستگاههای الکترونیکی متفاوت دارند و نمیتوانند چندین مدل کابل را همراهشان داشته باشند و به نظر میرسد که اتفاق خوبی است و با این تغییر کاربران میتوانند راحتتر انواع دیوایسها را شارژ کنند.

در این حالت سری های مولتی متر را به طرف دیگر سیم وصل نمایید. اما ظاهراً این گوشی ممکن است به یک تراشه قدرتمندتر تجهیز شود. تراشه آن نیز Dimensity 920 نام دارد که از لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC برخوردار است. همچنین یک گوشی با تراشه Dimensity 920 در این سری خواهد بود. معمولا شارژرهایی که با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم میکنند، ولتاژی بیش از حد نیاز گوشی را در اختیار آن قرار میدهند و از این طریق به مدارهای داخلی آن صدمه میزنند. امروزه استفاده از گوشی های موبایل به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. یکی از دیگر روش های کاربردی برای رفع این مشکل ری استارت کردن گوشی است. در صورتی که از فست شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید و همزمان به ارسال پیام، ایجاد تماس یا مرور صفحات وب بپردازید هیچ مشکلی برای باتری به وجود نخواهد آمد.

رزولوشن این صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۲۳۸۸ پیکسل (Full HD) و نرخ بروزرسانی آن به صورت متغیر ۹۰ هرتز است. این صفحه نمایش تقریبا ۸۹.۹ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. که خیلی مفید و کاربردی هست همچنین ویدیویی از تست محصول در انتهای همین صفحه قرار دادیم تا مشاهده کنید . برای مثال عده ای معتقدند که که فست شارژر ها به باتری فشار می آورند و عمر مفید آن را کاهش می دهند، یا برخی علت داغ کردن باتری را استفاده از شارژر های سریع می دانند. تا زمانی که به ان شوک دادید، موجب سوختگی نشود. فست شارژر شیائومی 33 وات که شامل یک آداپتور قدرتمند و یک کابل USB بسیار باکیفیت میباشد، قادر است تا در مدت زمان کوتاهی گوشی شما را شارژ کند که این کار را نیز با امنیت کامل انجام داده تا کوچکترین آسیبی به باتری یا برد گوشی شما وارد نشود. میشوند ولی در عین حال هنوز به زحمت گوشی را شارژ میکنند در چنین شرایطی بهتر است از آن شارژر استفاده نشود و به فکر خرید شارژر جدید باشید.

فناوری GaN یک مزیت اصلی برای شارژرهای GaN است که به قطعات کمتری نسبت به شارژرهای سیلیکونی نیاز دارند که از نظر فیزیکی اندازه آنها را بسیار کوچکتر می کند. شارژرهای چند پورت، به خاطر داشتن قابلیت شارژ همزمان چند دستگاه، تجهیزات محبوبی هستند. به همین منظور ذکر چند نکته جهت راهنمایی برای خرید شارژر اصلی پوکو ایکس 3 پرو خالی از لطف نیست. شیائومی در ساخت گوشی و لوازم جانبی آن نظیر شارژر زبانزد خاص و عام شده است در این قسمت ما به بررسی و معرفی شارژر پوکو X3 Pro میپردازیم که یکی از بهترین شارژرهای بازار محسوب میشود. آداپتور شیائومی پوکو X3 پرو به شما این امکان را میدهد تا از آن نه تنها در گوشیهای شیائومی بلکه در سایر گوشیهای اندرویدی هم استفاده کنید و از سرعت شارژ خوب آن بهرهمند شوید. همزمان سنسور واید دستگاه با زاویه دید 120 درجهای خود به شما کمک میکند تا تصاویری با عرض و پوشش بیشتر از یک منظره ثبت کنید و سنسورهای ماکرو و عمق میدان نیز هر کدام در سناریوهای مربوط به خود، عملکردی بسیار کاربردی را ارائه میکنند. برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

در بعضی از نسخههای کپی این قسمت متفاوت بوده و هنگام اتصال به خوبی به بخشهای مورد نظر متصل نمیشود. در واقع این یکی از راهکارهایی است که تولید کننده ها برای کنترل گرما اندیشیده اند، مثلا یک شارژر 120 واتی با اندازه گیری زمان تنها تا وقتی که گرما از حد مجاز بالا تر نرود 120 وات انرژی به باتری وارد می کند و پس از زیاد شدن گرما مقدار آن را به 80 وات، 60 وات و یا کمتر از آن کاهش می دهد تا باتری آسیب نبیند. در چنین مواردی، وقتی می خواهید یک گوشی اندرویدی را شارژ کنید، به شما هشدار می دهد که ابتدا گوشی را خنک کنید. همانطور که در چارت اول شاهد آن هستید، این گوشی با در نظر گرفتن توان خروجی یکسان با دیگر رقبای خود، تا میزان 70 درصد به شارژ سریع خود ادامه داد اما بعد از آن از سرعت شارژ شدن گوشی کاسته شد و امتیاز پایینتری را در این مقوله به خود اختصاص داد.

این ارتعاش به دلیل تغییرات در مغناطیس، صدای زیادی ایجاد میکند که معمولاً جای نگرانی وجود ندارد. شارژر وایرلس شیائومی، این امکان را فراهم میکند که بتوانید دستگاه Qi خود را با وجود قاب محافظ شارژ کنید. اگرچه سریعترین آداپتور موجود در بازار نیست ، اما قدرت کافی برای شارژ سریع را فراهم میکند و از شارژ سریع ۳٫۰ پشتیبانی میکند. شارژر اورجینال شیائومی توربو شارژ ۳۳ وات می تواند این امکان را برای شما فراهم کند. برای این که از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی شارژر وایرلس توسط گوشی خود مطمئن شوید، باید به امکانات و قابلیت های گوشی خود رجوع کنید.

کابل و شارژر موبایل یکی از مهم ترین لوازم جانبی گوشی تلفن همراه می باشد که در جعبه اغلب موبایل ها وجود دارند. به طوری که از پرفروش ترین شارژر های موجود در بازار شناخته می شود. آسیب به کابل شارژر یکی از شایع ترین دلایل عدم شارژ گوشی است. اینکه بخواهیم بگوییم یک شارژر اصل است یا نه، خود یک بحث تخصصی است که به زبان ساده در اینجا گفته می شود. شارژر اصلی 33 وات شیائومی Poco X3 Pro دارای ابعاد و وزن نسبتا بالایی است که همین امر شناسایی آن از نسخه فیک را ساده تر کرده است. شارژر اصلی 33 وات شیائومی دارای ابعاد و وزن نسبتا بالایی است که همین امر شناسایی آن از نسخه فیک را ساده تر کرده است. برای مثال شرکت اپل اعلام کرده که سلامت باتری آیفون 13 پس از 500 بار طی کردن سیکل شارژ به 80 درصد می رسد و پس از آن نیز باتری خراب می شود، هم چنین در شیائومی 12 PRO که محصول تازه نفس این کمپانی است، زمان سلامت باتری 800 بار انجام سیکل شارژ اعلام شده است. فردی بهنمایندگی از شیائومی در گفتوگو با رسانهی ورج اعلام کرد هیچ محصولی تجاری در سال جاری میلادی به پشتیبانی از فناوری Mi Air Charge مجهز نمیشود و فعلا هیچ تاریخ دقیقی برای عرضهی محصولات سازگار با این فناوری دردسترس نیست.شیائومی میگوید فناوری اصلی سیستم شارژ از راه دور این شرکت برپایهی موقعیتیابی و انتقال انرژی در فضا طراحی شده است.

به گزارش جام جم آنلاین ،در اینجا چند مکان وجود دارد که باید از شارژ تلفن در آنها جلوگیری کنید: فرودگاه ها فرودگاه ها دارای ایستگاه های شارژ و مکانهایی هستند که می توانید برای شارژ شدن تلفن خود را در آنجا بگذارید. امتیاز کسب شده توسط این تراشه در بخش تک هستهای و چند هستهای، به ٣,۶٠٧ و ٩,٢۵۵ میرسد. امتیاز بخش تک هستهای ٧۴٠ و چند هستهای ٢,٢٢١ نیز توسط این گوشی به دست آمده است. نکته مهم بعدی توجه به پورتهای آداپتور اورجینال شیائومی 33 وات است که در نسخه اصلی به رنگ نارنجی بوده و باکیفیت بالایی ساخته شده است. خب، این موضوع واقعاً مهم است. ما مطمئن نیستیم که این دو دستگاه، واقعاً ردمی نوت ١١ پرو هستند یا خیر. بنابر بر پوستر رسمی ردمی، سری ردمی نوت ١١ بالأخره شارژری در حد پرچمداران خواهد داشت.

رکورد سلامت باتری نیز فعلا طبق ادعای شرکت اپو برای گوشی ای که با شارژر 240 واتی است که قرار است به بازار روانه کند، با 1600 بار طی کردن سیکل شارژ به دست همین شرکت است. سری ردمی Note 11 به زودی به سریعترین شارژر موجود شیائومی مجهز میشود! به گزارش Gizmochina، ردمی سری جدید گوشیهای خود را در تاریخ ۶ آبان در چین معرفی میکند. برخی از شارژرهای فندکی دارای یک کابل نیز هستند و اگر کابل گوشی خود را به همراه نداشتید به راحتی می توانید از این کابل استفاده کنید. پاوربانک ها به دلیل اندازه کوچکی که دارند به راحتی درون جیب جا می شوند و هر زمان و هر جا که نیاز به شارژ داشته باشید، میتوانید از آن استفاده کنید. اما به سرعت جای خود را به کابل هایی با فناوری جدیدتر دادند. با توجه به اینکه شارژر در طولانی مدت دچار ضعف و کاهش بازدهی میشود، شما میتوانید با خرید شارژر 33 وات شیائومی بار دیگر با سرعت بالایی باتری گوشی خود را فول شارژ کنید. شارژر بی سیم ماشین Xiaomi Mi 20W Wireless Car Charger به شما امکان می دهد تا پایه را از طریق سیستم اتصال قابل تغییر آن برای بهترین ارتفاع ممکن تنظیم کنید.

شارژر آداپتور ۱۸ وات شیائومی دارای طراحی بسیار ساده و نیز استفاده آسان است. Mi band5 با توجه به ساختاری که دارد دارای یک داک شارژ مخصوص است و تنها از این طریق قابل شارژ شدن است. جریان خروجی در هر سه درگاه این محصول درمجموع 3.4 آمپر شدت دارد. این شارژر دارای 3 درگاه خروجی است و به همراه آن یک کابل از نوع microUSB در اختیار کاربران قرار می گیرد. از نکات دیگر داک می توان به طراحی آن ها اشاره نمود که کاربر قادر است در حین شارژ شدن گوشی، با آن کار کند . از ویژگیهای بارز شارژر فست 33 وات شیائومی و کابل آن میتوان به طراحی خاص و منحصر به فرد آن اشاره کرد. شارژر اصلی 33 وات شیائومی یک شارژر دیواری است که به صورت دو شاخه طراحی شده است و شامل یک آداپتور بسیار قدرتمند 33 وات (Max 10V-2.25A) و یک کابل تبدل USB-A به USB تایپ C است. این کابل type-c اصلی 1 متری برای گوشی Xiaomi Note 10 Pro Max طراحی و تولید شده است و قابلیت شارژ سریع گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max را دارا می باشد. برای تست و فهمیدن اینکه کدام شارژر برای گوشی های جدید آیفون 12 مناسب است در ابتدا با آداپتور های اصلی (OEM) شروع می کنیم .