بهترین لپ تاپ گیمینگ ریزر (2022) + معرفی 5 مدل برتر

حافظه رم بیشتر به لپ تاپ اجازه میدهد تا فرآیندهای بیشتری را بطور همزمان مدیریت و اجرا کرده و سریعتر بین برنامهها جابجا شود. اما این اصلا به معنای ضعف سخت افزاری این لپ تاپ نیست. اولین سری مین استریم این مجموعه با نام گرام که در سه سایز ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه شده، جزو فهرست لپ تاپ با شارژدهی بالا هستند. این لپ تاپ، بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون تومان است. در این مطلب دو نمونه الترابوک گیمینگ از برند ایسوس معرفی شد که در عین داشتن وزنی سبک و ضخامت کم، برای گیمینگ نیز بسیار مناسباند. ما در این مطلب به بهترین مارک لپ تاپ و مخصوصا بهترین مارک لپ تاپ 2021 اشاره خواهیم کرد.

البته میتوانید کارتهای گرافیکی به مراتب قدرتمندتر و گرانتر از این مدلها هم خریداری کنید. با استفاده از استیم میتوانید کامپیوتر فیزیکی خودتان را به چیزی شبیه به کنسول بازی تبدیل کنید؛ اما با استفاده از سرویسهای ابری هم میتوانید دقیقا کنسول بازی را داخل کامپیوتر، گوشی، تلویزیون و هر وسیله دیگری که توان آن را داشته باشد بیاورید. لپتاپ بیان شده بسیار شبیه به لپتاپ Predator که تولید قدیمی این شرکت است بوده و در دو رنگ مشکی و قرمز به بازار عرضه گردیده است. این ویژگی نه تنها در بازی بلکه در خارج از بازی هم بسیار کاربرد خواهد داشت. البته که این ادعا خیلی هم عجیب نیست، اما شرکتهای دیگری هم در بازار فعالیت میکنند که محصولات بسیار باکیفیتی راهی بازار کردهاند که قیمت کمتری هم دارند.

این موس به طور خودکار به کامپیوتر و لپتاپ شرکت اپل متصل میشود و برای اتصال از وایرلس یا بلوتوث استفاده میکند. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD، دو درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و DisplayPort و وزن مناسب ۱٫۷ کیلوگرمی از دیگر امکانات این لپتاپ میانردهی لنوو است. بهترین لپ تاپ ادیت فیلم و انتخاب آن، همواره یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قصد دارند در زمینه تدوین فیلم فعالیت نمایند. نسبت به نوع فعالیت خود باید لپتاپ را انتخاب کنید. برای نوشتن این مقاله تجربیات چندین و چند سال فعالیت در بازار لپ تاپ گیمینگ و همچنین 17 سال سابقه تعمیرات و فعالیت در حوزه انواع لپ تاپ و… ام اس آی دو سری اصلی از این لپ تاپ را با نامهای اختصاری 10SGS و 10SFS به بازار عرضه کرده که تفاوت اصلی آنها تنها در مدل کارت گرافیکشان است.

به این شکل میتوانید از تلویزیون فاصله بگیرید و روی کاناپه بنشینید. در وهله اول باید بدانید که برند تولیدکننده لپ تاپ روی قیمت آن تأثیر میگذارد. اندازه و کیفیت صفحه نمایش: لپ تاپ های بازی برای ارائهی واضحتر تصاویر باید صفحه نمایش بزرگتری داشته باشند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رده بندی برند لپ تاپ را بر اساس سهم بازاری که هر شرکت در اختیار دارد انجام دادیم. این لپ تاپ یکی از باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ های اپل است که براحتی میتوانید آن را هر جا دوست داشتید با خود ببرید. ما فهرستی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 که در حال حاضر در بازار موجود است را گردآوری کردهایم.

این مقاله حاصل برآورد تیم ویجیاتو از بازار نه چندان پررونق حال حاضر ایران و با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مخاطب عام بود. سیستم عامل ویندوز هم بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. هر وقت صحبت از بهترین مارک موس میشود، مخصوصا موس گیمینگ نام ریزر را هم میشنویم .به عقیده خیلی از سایتها و کاربران در سال 2022 RAZER BASILISK بهترین موس ساخته شده تاکنون است که از دقت و سرعت فوق العادهای برخوردار است. عملکرد پرو کیلیک در بازی هم با سنسور 5G نصب شده روی آن عالی و فراتر از جد انتظار است و با استفاده از این موس به عنوان یک سلاح مخفی در مقابل حریفان خود میتوانید دقت خود را به رخ بکشید. معمولا عناوین مهم و خاص با تاخیر چند ماهه و حتی چند ساله برای ویندوز عرضه میشوند، به این ترتیب فردی که لپتاپ دارد نمیتواند موقعی که یک بازی عرضه شده و همه دارند در خصوص آن صحبت میکند، عنوان مورد نظر را انجام دهد.

این لپتاپ یک درگاه USB Type-C و یک خشاب SD دارد.

از جمله مهمترین مواردی که میتواند وجه تمایز لپ تاپهای گیمینگ باشد پردازنده یا قدرت تراشه آن است، سیستمهای گیمینگ باید دارای پردازندههای قوی باشند، شما در این صورت میتوانید از بین برندهای اینتل و ای ام دی یکی را انتخاب کنید و از سوی دیگر تعداد هسته، فرکانس پردازنده، میزان حافظخ پنهان و سری تراشه را در نظر گرفته و در نهایت با توجه به نیاز و کاربری خود انتخاب کنید. این لپتاپ به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2019 دارای پردازنده نسل 8 اینتل و کارت گرافیک Radeon است. این کمپانی با تمرکز بر اکوسیستم بازیها اقدام به تولید سختافزارها، نرمافزارها و خدماتی برای گیمرها میکند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تجربه بازیهای روی لینوکس با چالشهایی همراه است که باعث میشود تجربه بازی شما به خوبی ویندوز نباشد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

افزودن کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080، این لپ تاپ را به یکی از سریع ترین نوت بوک های روی کره ی زمین تبدیل کرده است و پردازنده ی اینتل، حافظه و ذخیره سازی سریع و اتصال داخلی قوی، این دستگاه را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده اند. پردازنده مرکزی این لپ تاپ AMD Ryzen 3 3250U است و حافظهی رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظهی داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت آن بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون را همراهی میکند. لپتاپ سرفیس بوک ۳ از پردازندهی نسل دهم Core i7 اینتل بهره میبرد و ترکیب آن با ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک جیفورس GTX 1660Ti، باعث شده تا این لپتاپ حتی از پس اجرای بازیهای روز دنیا هم بر بیاید و شما را در پردازشهای سنگین، رندرینگ و اجرای برنامههای قوی بهخوبی همراهی کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

آیا میدانستید تکنولایف فرصت خرید انواع لوازم گیمینگ را برای مخاطبان گیمر خود فراهم کرده است؟ آیا به موس با دکمههای قابل برنامه ریزی نیاز دارم؟ آیا قدرت کارت گرافیک های لپ تاپ کم است؟ این لپتاپ گیمینگ ایسوس در بازی سنگین Cyberpunk 2077، در بهترین تنظیمات گرافیکی، ریتریسینگ روشن به همراه DLSS حالت Quality و رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰، متوسط نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه میدهد که برای یک چنین تنظیماتی و به تناسب سختافزار لپتاپ، عدد و رقم خوبی است. ویژگی خاص این موس بی صدا بودن کلیک در آن است، شاید این ویژگی چندان به چشم نیاید اما این هم میتواند یک ایدهی خوب برای اداره و محیط کار باشد. و حتی شاید بد نباشد به ردهبندی برندهای نوت بوک در این بازار هیجانانگیز هم اشاره کنیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که کنترلرهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و کنترلرهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ با استیم و کامپیوترهای ویندوزی سازگاری دارند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

این موس با انواع سیستم عاملها از جمله ویندوز، مک و اندروید بالای 6 سازگار است. در بررسی این مدل مشخص شد که شاسی آن برای سال 2022 کمی قدیمی است و با وجود یک لولای مرکزی ضخیم، ظاهر مدرنی در مقایسه با مدل های جدید دیگر ندارد. از آنجایی که خرید لپ تاپ یک خرید لوکس به حساب میآید و محصولی میخرید که چندین سال هم از آن استفاده میکنید، پس شاید بد نباشد که بدانید بهترین مارک لپ تاپ کدام است؟ G15 Gaming تو این رنج قیمت هم از بهترین لپ تاپ های گیمینگ است و قطعا شما رو جذب میکنه. ریزر از یک باتری بینظیر نیز در این مدل بهره برده که میتواند تا 200 ساعت از طریق دانگل USB و 400 ساعت از طریق بلوتوث بدون نیاز به شارژ از این موس استفاده کرد. از دیگر ویژگیهای این موس قدرتمند این است که رایزر پرو کلیک میتواند به طور همزمان به سه دستگاه مختلف وصل شود و از طریق دکمه سه مرحلهای تعبیه شده در آن حالت بلوتوث، وایرلس و خاموش را انتخاب و به هر سه دستگاه به طور همزمان دسترسی داشته باشد اما مهمترین ویژگی این دستگاه طراحی ارگونومیک آن است که خود ریزر هم خیلی روی این مانور میدهد.

نسبت به نوع فعالیت خود باید لپتاپ را انتخاب کنید.

جدول زیر رتبه بندی لپ تاپ ها بر اساس سهم بازار شرکتهای بزرگ تا پایان سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد. شرکتهای زیادی در حوزه ساخت لپ تاپ فعالیت میکنند و همه آنها هم نامهای شناخته شدهای هستند؛ برای انتخاب بهترین برند لپ تاپ سعی کردیم المانهای مختلفی را در نظر بگیریم. لپ تاپ گیمینگ به دلیل طراحی محکم و زمختی که دارد، وزن زیادی هم دارد! علیرغم بدنه نازک، پورتهای زیادی در این لپ تاپ به کار گرفته شده است و میتوانیم به دو پورت USB 3.1 Type-A اشاره کنیم که در سمت چپ قرار گرفته است و یک پورت USB-C هم با پشتیبانی از تاندربولت ۳ در کنار آن قرار دارد. عموما دستگاههایی که بلوتوث کار میکنند، دارای لگ ( تاخیر ) هستند ولی این موس را از این قضیه جدا بدانید زیرا مایکرو سافت با تکنولوژی BLUE TRACK توانسته دقت حسگر اپتیکال و لیزری را در این محصول ادغام کند و باعث رشد دقت محصول در کل شود .آرک تاچ با هر دو سیستم عامل MAC و ویندوز سازگار است و برای اتصال این محصول از یک دانگل USB استفاده کرده است.

همچنین حافظه داخلی این لپ تاپ گیمینگ از یک ترابایت هارد HDD و 256 گیگابایت SSD بهره میبرد که باعث میشود سرعت لپ تاپ بسیار بالا باشد و فضای ذخیرهسازی زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد. بنابراین برای خرید لپ تاپ میتوانید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید. بر سر قیمت لپ تاپ و PC بحث بسیار است. صفحه کلید برای تایپ راحت است اما هیچ نورپردازی RGB در آن وجود ندارد؛ باز هم احتمالاً به خاطر کاهش قیمت محصول. دارای چهار دکمه مجزا است و از طراحی زیبایی هم برخوردار است اما نکته قابل توجه برای این مدل اتصال همزمان با دو دستگاه است و این اتصال هم از دو طریق امکان پذیر است، یکی با بلوتوث و راه دیگر با دانگل usb.

اما لپتاپ لژیون 5 نمایشگر و اسپیکر همراه دارد که PS5 ندارد، حال اگر بخواهیم یک مانیتور 24 اینچی گیمینگ ایسوس با نرختازهسازی 144 هرتز برای کنسول تهیه کنیم و کنسول را به آن متصل کنیم باید حدود 9 میلیون تومان اضافه تهیه کنیم، یک میلیون تومان هم برای یک اسپیکر فوقالعاده کنار میگذاریم تا قیمت نهایی کنسول به 35 میلیون تومان برسد. مدل امسال با نمایشگر QHD 240 هرتز عرضه شده و دارای کیبورد RGB قابلتنظیم برای هر کلید است که طیفی از رنگها را بدون بر هم زدن فضای اداره، اضافه میکند. بنابراین اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، میتوانید یک هارد دیسک ۲ ترابایتی یا بیشتر نیز به آن اضافه کنید.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

شما نمیتوانید کامپیوتر خودتان را به کنسول بازی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس یا پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ تبدیل کنید. همچنین باید بگوییم که نمیتوانید کامپیوتر خود را به ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ تبدیل کنید. البته شبیهسازهایی برای اجرای بازیهای پلی استیشن ۲ و پلی استیشن وان و کنسولهای قدیمیتر برای کامپیوتر وجود دارند که میتوانید از آنها برای تجربه بازیهای کنسولی قدیمی استفاده کنید. اکثر کسانی که با برند رایزر آشنایی دارند این برند را با محصولات گیمینگ و نور RGB و رنگ سبز خاص این برند میشناسند اما PRO CLICK یک محصول متفاوت با رنگ سفید و خاکستری است که همه گذشته را زیر پا گذاشته و به فکر یک اسطره سازی است. با این حال اکثر بازیها بیشتر به یک گرافیک قدرتمند نیاز دارند و به همین خاطر اگر کارت گرافیک خوبی داشته باشید، یک پردازنده Core i5 نیز برایتان کافی است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون امروزه نظر به این که افراد زمان بیشتری را پشت سیستم میگذرانند مخصوصا کسانی که کارشان با لپتاپ یا کامپیوتر است، اهمیت موس نیز بیشتر به چشم میخورد که باید از طراحی و دقت موس تا خوش دست بودن و راحتی کاربر را فراهم سازند. برای این ردهبندی به اطلاعاتی که تا پایان سال ۲۰۲۱ به دست آمده، اشاره میکنیم. این موس تنها دو دکمه چپ و راست معمول را دارد به علاوه دو صفحه لمسی که نقش اسکرول را ایفا میکند اما اینجا قابل ذکر است که همین دکمهها بسیار روان هستند و کاملا حس میشود که از جنس مرغوب و با کیفیتی ساخته شدهاند. اگرچه لاجیتک و ریزر اتصالات بسیار کم تاخیر و قوی را بین موسها، کیبوردها و هدستها ارائه میدهند اما لاجیتک از فناوری Lightspeed خود در صفحه کلیدها و موس های بیشتری استفاده کرده است و بنابراین گزینههای بازی بیسیم برتر بیشتری دارد. نکته عجیب برای طراحی این دستگاه قرار دادن پورت شارژ این دستگاه است که در قسمت زیرین قرار گرفته و در نگاه اول یک نقص محسوب میشود چون در هنگام شارژ قابلیت استفاده را نخواهید داشت ولی اپل باز هم ما را شگفت زده کرده و قابلیت شارژ سریع را برای باتری لیتیومی، یونی این محصول قرار داده که با چند دقیقه شارژ شما میتوانید چندین ساعت از این موس استفاده کنید.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

به همین دلیل در ایران خیلی ها بر این باور هستند که اپل بهترین مارک لپ تاپ در ایران است و پس از آن شاید ایسوس و لنوو به عنوان بهترین مارک لپ تاپ در ایران شناخته شوند. این موضوع در صنعت تولید لپ تاپ هم به خوبی حس می شود. اما در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر و یا دقیقتر بگوییم موس هم این رقابت وجود دارد و بهترین مارک موس دنیا عبارتاند از رایزر، مایکرو سافت، اپل، لاجی تک LOGITECH ، شیائومی و … این لپتاپ یک درگاه USB Type-C و یک خشاب SD دارد. از دیگر ویژگیهای این لپتاپ کارت گرافیک GeForce RTX 2070 بوده که میتواند قدرت بیپایانی را برای گرافیک و بازی به شما ارائه کند.

لپ تاپ گیمینگ