جایگزینی رنگدانه های زعفران به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی با رنگ های مصنوعی

اکنون دیگر برای رنگ کردن مو سن و سال مطرح نمیباشد و فقط برای رفع موهای سفید کاربرد ندارد بلکه فصل به فصل و یا حتی سال به سال موهای خود را با اقلام گوناگونی مثل رنگ چشم و لباس و … مثلأ انواع ماسک ها و داروهای سنتی تأثیر خیلی کمی روی از بین بردن سیاهی و تیرگی ها دارند، لذا برای رفع تیرگی ها و روشن کردن پوست صورت و بدن باید از روشی استفاده کنید که مؤثر باشد و ماندگاری خیلی زیادی داشته باشد. آیا می دانید رفع لکه های پوستی و تیرگی های پوستی با استفاده از لیزر چه مزایایی دارد؟

مواد رنگی به طور کلی به دو گروه رنگ ها و رنگدانه ها ( پیگمنت ها ) طبقه بندی می شوند. اگر به مقدار زیادی از یک پیست پیگمنت رنگی، جهت رساندن یک رنگ سفید به فام دلخواه نیاز باشد اصطلاحاً میگویند که قدرت رنگدهندگی آن پیگمنت رنگی کم است. در صنعت پوشش سطح، دانسیته یا چگالی بسیار مهم است. این نوع از عایقها بسیار مقرون به صرفه بوده و طول عمر بالایی دارند. جهت عایق کاری آبنما و غارهای مصنوعی در رنگ های متنوع به کار می رود. اما شکل دیگر پر مصرف تیتانیوم، اکسید آن است که به صورت TiO2 در بیش از 90 درصد صنایع گوناگون به کار می رود.

نانومالتی یک عایق چند منظوره برای انواع آب بندی های ساختمانی با خاصیت چسبندگی به انواع سطوح فلزی، سیمانی، کاشی و شیشه و غیره میباشد. با چای گواوا پوست سر خود را ماساژ دهید و آن را به موهای خود بمالید، این کار را از ریشه موها آغاز کرده و به سمت انتهای رشتههای مو ادامه دهید. فرمولاسیون ملایم و عاری از مواد تهاجمی این شامپو را شوینده ای مناسب و قابل استفاده برای انوع موها و بویژه موهای تراپی شده نظیر کراتین، پلکس، لمینت، پروتئین و بوتاکس تراپی می کند.

رژ لب مدادی جدید فلورمار با پیگمنت های بسیار قوی جهت نشستن عمیق رنگ بر روی لب محصولی جدید از برند باکیفیت فلورمار است . در این تحقیق رنگدانه قهوهای بر پایه اسپینل آهن، روی و کروم ساخته شد. در تولید رنگ پودری الکترواستاتیک به دلیل اینکه مقاومت دمایی 200-250 درجه مورد نیاز است، از پیگمنت اکسید آهن قرمز و قهوهای استفاده میشود. پوست انسانها، طیف گستردهای از رنگها رو شامل میشه و این رنگ پوست رو میتونیم از رنگ قهوهای تیره تا رنگ کاملا سفید دسته بندی کنیم!

برای PVC پلاستیسایز شده ۴۸:۲ نسبت به مهاجرت صددرصد مقاومت ندارد. هنگامی که ۴۸:۲ در بستر رزین قرار می گیرد مقاومت نوری آن بالاتر رفته همچنین مقاومت به برنز شدن نیز بهبود می یابد. همچنین مقاومت شیمیایی ، محافظت در برابر خوردگی و یک نتیجه پایانی سخت را ارائه می دهد. جز اول معمولا رزین اپوکسی 100 درصد جامد است که از واکنش دو ماده بیس فنول A و اپی کلروهیدرین به دست آمده، جز دوم یا هاردنر نیز بیشتر اوقات پلی آمین است، ترکیبی که می تواند باعث پخت رزین اپوکسی و سخت شدن آن بشود.

در صنعت پوشش سطح، دانسیته یا چگالی بسیار مهم است.

با افزودن پیگمنت به ساختار عایق نانو می توان عایق رطوبتی رنگی تولید نمود و سطح را زیباتر کرد . همچنین چنانچه جهت کف آپارتمان یا سقف از رزین اپوکسی بهره برده می شود به علت پوشش دهی زیاد رنگ پایه را از انواع خمیر پیگمنت تعیین می کنند. یک عایق مناسب برای کف کارخانه ها و فروشگاه ها و سایر اماکن پر رفت و آمد. بهترین و مناسبترین عایق برای آب بندی استخرهای بزرگ و کوچک و همینطور حوضچه و آبنما همراه با کارآیی بسیار بالا که می توان این محصول را با کنیتکس پاش یا قلم موی رنگ پلاستیک اجرا کرد ! بسیاری از رنگدانه ها به وضوح بسیار سمی هستند (به عنوان مثال، سفید سرب، کروم سبز، پرتقال مولیبدن، آنتیموان سفید). بدون نیاز به تخریب و هزینه ای به راحتی کار شما کمک زیادی می کند. مواد عایق رطوبتی نانو در اصل هیچ لایه ای روی سطوح ایجاد نمی کنند و در حقیقت جذب مواد پذیرنده خود می شوند و جزئی از ساختار آنها میشوند.

کلاژن بکار رفته در ماسک موی آرگابتا کلاژن دیکسون به عنوان یک پروتئین ساختاری برای مو نقشی کلیدی در بهبود سلامت مو ایفا می کند. لاین مراقبتی و ترمیمی Argabeta Collagen جدیدترین و انقلابی ترین لاین حرفه ای مراقبت از مو از برند حرفه ای دیکسون می باشد. اختلافات نژادی بیشتر در شكل رنگدانه ای پوست است . این یک پروتئین روده ای است که به رتینول می چسبد که بسیار به شبکیه ای نزدیک است و به راحتی دچار جهش می گردد. در صنعت مستربچ، میزان دیسپرسیون( پخششوندگی) و اندازه ذرات بسیار اهمیت دارد. اندازه ذرات باید میکرونیزه باشد. تا تقریباً ۵۰ میکرون مثل بعضی از اکستندرها متغیر است و هیچ پیگمنتی وجود ندارد که اندازه تمامی ذرات آن یکسان و مساوی باشد بلکه در عوض اندازه ارائه شده توسط کارخانه سازنده میانگینی است از مجموعه اندازه های موجود. پیگمنت ها و رنگینه ها اغلب از واحدهای ساختاری و بنیادی یکسان حاصل شده اند و معیاری که آنها را جدا می سازد این است که رنگینه ها بر خلاف رنگدانه ها در فاز مایع رنگ حل شده و یکنواخت می شود.

کاملا بهداشتی بوده و به سلامت انسان ضرری نمی رساند و با طبیعت کاملا سازگار است. دارای قابلیت ترمیم جزئی و فوری و کاملا آسان است. 1- تیرگی فوری پوست كه بیشتر در افراد سبزه بوجود می آید و موقتی است و همان گونه كه به سرعت ایجاد می شود، به زودی هم ناپدید می شود. همچنین در پوششهای پایه آبی میتوان از آب به عنوان حلال استفاده کرد. محلول بودن رنگدانه در حلال موجب تغییر بلور و خواص رنگی آن می شود. خواص مقاومت به حلالی آن مانند ۴۸:۱ بوده و به حلال های معمولی نظیر استرها، اترها، هیدروکربن های آروماتیک و آلیفاتیک مقاومت خوبی دارد. پیگمنت های کربن بلک ساختاری نانو دارند و به همین دلیل می توانند خواص ویژه ای را در محصول ایجاد کنند.

اندازه ذرات باید میکرونیزه باشد.

در حالی که رنگدانه های آلی باید فرآیند شیمیایی گسترده ای را برای تولید محصول نهایی سپری کنند، فرآیندهای مورد نیاز برای تولید رنگدانه های معدنی بسیار کمتر است. همچنین، در صنعت سنگ مصنوعی و سمنت پلاست نیز رنگدهی بالا بسیار مهم است. شرکت تولیدی رابین پلیمر از سال 1396 در راستای سیاست کلی خود مبنی بر ارائه باکیفیت ترین محصولات تولیدی در زمینه انواع گرانول های پلی اتیلن ، بادی ، PP ، هایمپک برای تولید انواع لوله ها ، نایلون های عریض ، نایلون های دسته دار ، تولید قطعات خودرو و قطعات پلاستیکی با در اختیار داشتن ماشین آلات مدرن و آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفیت و خلوص بالا با بهترین کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی شروع به فعالیت نمود. طبق استاندارد DIN 53253 که روش سنجش رنگ دهی رنگدانه ها در شید های کاهش یافته (reduced shades or SD) نسبت به یک رفرنس استاندارد است برای ۴۸:۲، ۲۱/۰ % پیگمنت برای رسیدن به ۱/۳ SD روی پلی اتیلن با دانسیته بالا که ۱% تیتانیوم دی اکسید داشته باشند، لازم است.

فرآیند پرینت بر روی سیلک غالبا از هر دو نوع جوهر دای و پیگمنت استفاده می کند. چسب بتن دارای دو نوع مختلف اپوکسی و پلیمری هستند که برای ترمیم بتن، اتصال بتن جدید به قدیمی، آب بندی و بهبود خواص شیمیایی و فیزیکی استفاده میشود. با توجه به ترکیبات موثر کلاژن ساز در ماسک آرگابتا کلاژن دیکسون، این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای موهای نازک، کم حجم ،آسیب دیده، کم رشد و مستعد به ریزش می باشد. کلاژن مو را احیا می کند، حجم می دهد و باعث افزایش عمر بهینه مو و جلوگیری از پیری زودرس می شود. فرمولاسیونی غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری و سفیدی زودرس مو از روغن آرگان خالص می باشد. همانند تمامی محصولات آرگابتا، ماسک موی روزانه آرگابتا عاری از انواع سولفات، سیلیکون، رنگدانه های مصنوعی و روغن های معدنی می باشد و با ترکیبات 100 در صد گیاهی دارای فرمولاسیونی VEGAN می باشد.

اگر قصد دارید، رنگدانه های پوست خود را با استفاده از لیزر از بین ببرید، باید در انتخاب نوع لیزر حتماً از متخصص و یک پزشک ماهر مشورت بگیرید تا با توجه به نوع پوست شما نوع آن انتخاب شود و غلظت رنگدانه های پوست را کاهش بدهد و در نتیجه بیشترین تأثیر را روی پوست شما بگذارد. اغلب دکترهای پوست و متخصص های درمان با استفاده از لیزر به خصوص لیزرهایی که برای از بین بردن رنگدانه های پوستی و جوانسازی می باشند، معتقدند فصلهایی که هوا سرد است و آفتاب کمی وجود دارد، بهترین زمان برای لیزر درمانی می باشد.

بخش های مختلف زعفران شامل کلاله، گلبرگ و پرچم دارای رنگدانه های مختلف اند که مواد اصلی رنگ در زعفران کروسین و کروستین موجود در کلاله می برند تاک فام باشند. برای این کار ترکیب مورد نظر را همراه با تناژ گرمتر از رنگ انتخابی و یک پایه تیرهتر و برای رنگ های پایه ۶ به بالا به وسیله مقداری کمی آب درحدی که فقط رنگ نرم شود و یا اکسیدان صفر روی موی سفید و یا بی رنگ با برس به حالت ضربهای می زنیم و سپس به مدت یک ربع مکث می کنیم و بعد بدون شستشو، ترکیب اصلی را به همراه اکسیدان به موها می زنیم. این رنگدانهها با ساختن یک لایه روی پوشش، به طور کامل روی سطح رنگ جای میگیرند. همچنین ممکن است برخی از آنها نسبت به تنشهای برشی و یا گرمایی حاصل از فرآیند اختلاط مقاوم نباشند و شکسته شده، سبب تغییر رنگ پلیمر گردند که میبایست دقت لازم را در انتخاب رنگ و یا شرایط اختلاط صرف نمود.

رنگدانه مصنوعی عایقی مناسب برای سطوح چوب ، خانه های چوبی در قالب عایق های شفاف بی رنگ و رنگی می باشد. برای افزایش رنگ پذیری تارهای سفید مو، رنگدانه های سفید به مو اضافه می شود. رنگ این پیگمنت در بستر پلیمری در ۲۳۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵ دقیقه ثابت است. مس برای برخی از آنزیمهای حیاتی خاص، از جمله تیروزیناز مورد نیاز است، که برای تولید ملانین مهم است، رنگدانهای که در پوست و موی شما موجود است.

میزان مصرف پیگمنت نباید از 2 الی 2.5 درصد وزنی سیمان بالاتر برود زیرا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. به راحتی اجرا نمود. یکی از مزایا این نوع عایق کاری عمر طولانی آن پس از اجرا است. این محصول روی کلیه سطوح عمودی و افقی قابل اجرا می باشد و کاملا چسبنده و بدون شره می باشد. اگر با وجود استفاده از کرم پودر همچنان نواحی تیره و یا لکه ها و تیرگی های روی پوست شما وجود دارد بهترین راه برای پوشاندن آنها استفاده از کانسیلر است. مناسب برای ایزولاسیون چاه و مخازن ذخیره فاضلاب و پس آب های صنعتی است.

روغن آرگان با ارزشمندترین ماده شیمیایی گیاهی با 99 درصد خلوص اسیدهای چرب و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. از خواص ویژه و منحصر به فرد عایق سفید یا عایق رطوبتی ، سفید شدن سطح مورد نظر برای اجرا می باشد که در ساختمانها تا 45 درصد از میزان هدر رفتن انرژی خواهد کاست . عایقی مناسب برای حوضچه های پرورش ماهی است. ضمن این که رنگدانه مصنوعی گران و غیراقتصادی است، در حالی که رنگدانه های طبیعی مقرون به صرفه هستند. هاشور ابرو و آرایش دایم ابرو نسبت به آرایش دایم لب و چشم، عوارض جانبی کمتری دارند.