راهنمای خرید کابل شارژر گوشی موبایل (شهریور 1400)

اما همچنان باید دقت داشته باشید چون کمپانیهایی که لوازم فیک و کپی تولید میکنند تمام جزئیات لازم را روی این لوازم پیاده میکنند و ممکن است متوجه فیک بودن آنها نشوید. اندازهی صفحه نمایش (6.1 اینچ) و فناوری (OLED) با آیفون 12 معمولی یکسان است، اما قیمت آن بسیار بیشتر است. توجه کنید، استفاده از قلم برای گوشی، زمانی میسر خواهد بود که گوشی را باز کنید و در حالتی که صفحه 7.6 اینچ است از آن استفاده نمایید، در غیر این صورت نمیتوانید روی صفحه خارجی از قلم استفادهای داشته باشید. ما آیفون 12 پرو را از طریق تست باتری قدیمی Geekbench 4 (در Geekbench 5 جزء باتری وجود ندارد) با صفحه نمایش روی 120 نیت اجرا کردیم و 7 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد. تنها از این طریق است که گوشی می تواند در کمترین زمان ممکن شارژ شود و از طرفی مشکلات مربوط به سوکت شارژ گوشی اتفاق نیفتد. این فناوری ممکن است که سرعت اتصال برقآسا را نوید دهد، اما ایرادات متعددی نیز دارد.

اما در این بین بحث میزان دخالت مطرح است. برندهای نه چندان مطرح هم در بازار وجود دارند که خوب قیمت مناسب تری دارند ولی کیفیت ساختشون پایین تره. در این زمان ولتاژ را نمیتوان دگرگون کرد ولی میشه شدت جریان رو کم یا زیاد کرد. با این حال در نور طبیعی زیاد میتوان عکسهایی به شدت باکیفیت با دوربین اصلی این گوشی ثبت کرد. اگرچه صدای وزوز شارژر به احتمال زیاد قابل تعمیر است، بهتر است فقط یک شارژ جدید بخرید. سرعت 25 واتی این شارژر مناسب گوشیهای جدید سامسونگ بوده و طراحی کوچک آن نیز به شما این امکان را میدهد تا در رفت و آمدهای روزانه آن را با خود به همراه داشته باشید. ضمن اینکه سوکت کابل های اورجینال به دلیل طراحی استاندارد، به خوبی با درگاه شارژر گوشی هماهنگ است و هنگام استفاده، احتمال آسیب رسیدن به درگاه شارژ گوشی را به صفر می رساند.

این شارژر میتواند با تکنولوژی خود دستگاه سازگار را تا ۴ برابر سریعتر شارژ کند؛ شارژر Aukey علاوه بر QuickCharge 3.0، با فناوری Quick Charge 2.0 کار میکند و قادر است همه دستگاههای استاندارد USB (از جمله Android و Apple) را با حداکثر ۲.۴A شارژ کند. فناوری Voltage Boost هم یکی دیگر از قابلیتهای شارژر فندکی A2224 است که با تشخیص مقاومت کابل به بهینه شدن ولتاژ و در نهایت شارژ سریعتر دستگاه شما کمک میکند. اگه قصد خرید آداپتور اورجینال دارید حتما از جای معتبر تهیه کنید چون تشخیص جنس HighCopy از اورجینال اصلا آسون نیست. برای این کار ابتدا مقداری خمیر سوگرو تهیه کنید و آن را کمی پهن کنید. هنگام جدا کردن شارژر از گوشی موبایل، به هچ وجه کابل شارژ را نگیرید و آن را نکشید تا از دوشاخه برق جدا شود. نوسانات برق میتواند به باتری آسیب بزند.

این نوع سوکت شارژ تلفن عمدتاً در گوشیهای جدید و رده بالا اندرویدی استفاده میشود. شارژر القایی: این دسته که شارژ القایی نامیده میشود در واقع یک فرستنده و یک گیرنده دارد. نیرو و انرژی امواج الکترومغناطیس را از راه کوپل القایی میفرستد و دستگاه گیرنده این موجها را دریافت کرده و ذخیرهسازی میکند. اگر گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی میکند کابل شما هم باید توان انتقال جریان و ولتاژ متناسب با گوشی را داشته باشد. فست شارژرها نسبت به شارژر معمولی سرعت بیشتری را در مدت زمان بیشتری مصرف و تبدیل می کنند. برخی از کاربران برای تمیز کردن سوکت شارژ گوشی خود، اقدام به تمیز کردن آن با ابزارهای نامناسب مثل فرو کردن سوزن و یا سنجاق دندان به داخل سوکت و یا اسپری کردن الکل به داخل آن می کنند. برخی کابلها با سریهای مختلف عرضه میشوند. نکته مهم در مورد شارژرهای موبایل و تبلت ها این است که شارژرهای مختلف می توانند با نرخ متفاوتی گوشی شما را شارژ کنند. حرکت کابل در جهات مختلف کمک میکند و میتواند از شکستگی یا ترک جلوگیری کند.

این شارژر با اکثر پریزها سازگار است؛ مواد بدنه آن باکیفیت بوده و در برابر درجه حرارت بالا، سایش، سوختگی و حرکت مکرر مقاومت بالایی دارد. شما باید از کابل شارژر موبایل باکیفیت استفاده کنید و اصلیترین دلیل آن حفظ سلامتی و امنیت گوشی است. به همین دلیل بهتر است حتما از یک فروشگاه معتبر لوازم جانبی موبایل خرید کنید تا از اصل بودن کابل شارژرتان مطمئن شوید. قبلا به شما گفتهایم چطور کابل و آداپتور اصل را تشخیص دهیم. برای تشخیص آداپتور اورجینال از های کپی و فیک هم راه های زیادی گفته میشه. اما باید خیالتون رو راحت کنیم، به جز آداپتورهای درجه دو و سه که کیفیت ساخت پایینی دارند و با مقایسه با آداپتور اورجینال میشه به فیک بودنشون پی برد، در باقی موارد تشخیص آداپتور اورجینال از آداپتور High کپی و کپی واقعا کار سختیه. البته باید بگوییم که تفاوتها روی گوشی راحتتر از زمانی که آنها را روی وبسایت قرار دادیم تشخیص داده میشد. البته سامسونگ نام این محصول خود را Adaptive Fast Charging گذاشته است. البته این مشکل شاید به مدارهای داخلی گوشی یا باتری آن نیز مربوط باشد.

ابتدا دستگاه را روشن کنید و سپس باتری را از قسمت عقب بیرون بیاورید (در گوشی هایی که این امکان وجود دارد). هنگام بیرون کشیدن گوشی از شارژر، سیم شارژر را نکشید، بلکه انتهای شارژر را بگیرید و به آرامی بدون وارد کردن فشار زیاد، شارژر را از گوشی جدا کنید. برای اطلاع از لیست دقیق هزینه ها و اجرت تعمیرات آیفون و تعمیر گوشی می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید. حالا اگه تو ترمینال و مسافرت گیر کردید و شارژر همراهتون نیست و میخواید یه شارژر ارزون بگیرید که گوشی یه شارژی بگیره تا برسید به شارژر اورجینال خود گوشی، یکی دو بار شارژ کردن با شارژرهای ارزون، احتمالا مشکلی برای باتری درست نمی کنه اما استفاده بلند مدت از آداپتورهایی که چیپ درست نداره و استانداردها توش رعایت نشده همونجوری که خودتون میدونید میتونه آسیب جدی به گوشی شما وارد کنه و بهتره سمتش نرید. این مسئله میتواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد اما از آنجایی که امروزه بیشتر دستگاهها از درگاه USB- C استفاده میکنند، خرید شارژری که توانایی پشتیبانی از گوشی هوشمند، مک بوک و حتی نینتندو سوییچ شما را داشته باشد کار دشواری نیست. قلم سریهای نوت روی صفحه این گوشی خط و خش ایجاد میکنند، این مطلب توسط خود سامسونگ بیان شد تا تمامی کاربران به این نکته دقت نظر داشته باشند.

این گونه از دستگاه برونداد ( خروجی ) خود را متناسب با زمان یا میزان شارژ باتری کنترل نمیکند. نوع C از نظر اندازه کمی بزرگتر است و هیچ گونه قلابی در دو طرف آن وجود ندارد. فرقی نمیکند که شما از چه گوشی استفاده میکنید و موبایلتان تا چه اندازه قیمت داشته باشد، تحت هر شرایط احتمال خراب شدن سوکت شارژ در آن وجود دارد. هواوی در مراسم دیروز، نخستین هدفون دورگوشی خود را با نام فری بادز استودیو معرفی کرد که درایور ۴۰ میلیمتری و عمر باتری طولانی و قیمت ۳۰۰ یورویی دارد. چون زمان شارژ تبلت و گوشی طولانی خواهد شد و این در درازمدت به دستگاه و باتری آن آسیب وارد میکند. اگه توان خروجی آداپتور یه مقداری بالاتر باشه مشکلی به وجود نمیاد چون گوشی خودش میتونه اون میزان توان مد نظرش رو از شارژر بگیره ولی اگه پایین تر باشه میتونه آسیب برسونه چون زمان شارژ شدن طولانی میشه، باتری داغ میکنه و دیرتر شارژ شدن گوشی میره رو مختون! پس اگر با قیمت پایین شارژر اپل پیدا کردید از خرید آن اجتناب کنید چون قطعا فیک است. یکی دیگر از علتهایی که باعث میشود هنگامی که گوشی خود را به شارژ متصل میکنید مدام قطع و وصل شود، خرابی سوکت شارژر میباشد، مهمترین مسئله و دلیلی که باعث خرابی سوکت شارژر میشود، مراقبت نکردن درست از گوشی میباشد زیرا وارد شدن گرد و غبار و یا رطوبت و حتی قطرات آب و باران به سوکت شارژر از اصلی ترین عوامل خرابی آن گزارش شده است، بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن سوکت شارژر پیشنهاد میگردد که هر چند وقت یک بار با استفاده از یک خلال دندان کنارههای سوکت شارژر را تمیز کنید، دقت کنید که این را کار را با توجه فراوان و به آرامی انجام دهید، زیرا اگر بدون دقت انجام دهید ممکن است به گوشی و سوکت آسیب جدی وارد شود.

زیرا شارژر آیفون را از هر دو جهت می توان به سایت quickcharger گوشی وصل کرد. گاهاً دیده شده است که برخی از کاربران هنگام کشیدن شارژر از گوشی خود، آن را از قسمت کابل گرفته و بی هوا می کشند و یا هنگام اتصال شارژر به سوکت بدون توجه به جهت و نوع سوکت، سعی می کنند آن را با فشار وارد سوکت کنند که همین موضوع می تواند به شل شدن سوکت و خراب شدن آن در دراز مدت کمک کند. هنگام جا زدن شارژر به جهت ورودی سوکت دقت کنید و هیچ وقت شارژر را با فشار و یا عجله به سوکت وارد نکنید. اگر بروز اختلال در سوکت شارژ گوشی شما آزاردهنده شده است، سعی نکنید سوکت شارژ گوشی خود را در منزل تعمیر کنید، از مشاور حرفه ای مانند متخصصان تعمیر کوک موبایل خود کمک بگیرید. فناوری شارژ وایرلس به شما این امکان را میدهد که در زمانی بسیار کوتاهتر از حالت معمول و بدون استفاده از کابل، گوشی موبایل و یا هر وسیله دارای این قابلیت را شارژ کنید. میکرو USB دارای قلاب هایی در یک طرف است و فقط از یک طرف می تواند وارد دستگاه شود.

هنگام شارژ کردن، از گوشی استفاده نکنید، چرا که ممکن است با جابجا کردن گوشی، کابل شارژ و سوکت تحت فشار قرار بگیرد و آسیب ببینند. ممکن است کابل شارژ را عوض کرده باشید و تلفن هنوز شارژ نشود و بسیار مطمئن هستید که کابل شارژ معیوب نیست، پس باید آداپتور شارژر را بررسی کنید. پس تا پایان این پست با ما همراه باشید. بنابراین باید دقت بسیار بالایی در انتخاب شارژر داشته باشید. چرا باید در انتخاب کابل شارژر گوشی وسواس به خرج بدهیم؟ 10- چرا وقتی که گوشی را به رایانه وصل می کنم، گوشی شارژ نمی شود؟

در بیشتر زمانها این دستگاهها برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری، زمان زیادی را برای شارژ باتری نیاز دارند. بیشتر مشکلات مربوط به سن شارژر و مدت زمان استفاده از آن است. تعمیرکاران ما بیشتر روی کیفیت کار تمرکز دارند تا دریافت هزینه از مشتری. این بدان معناست که جریان نوشته شده روی شارژر مناسب این دستگاه ها باید عدد بزرگتری را نشان دهد. را به کاربران نشان میدهد. معمولا یک نشانگر روی برخی کابلها وجود دارد که وضعیت شارژ باتری را نشان میدهد. حتی برخی از مبلمان با این فناوری از پیش نصب شده ارائه میشوند. ممکن است پورت شارژر روی تلفن همراه شما سست شده باشد و باید مجدداً در جای خود نصب و محکم شود. برای خنک نگه داشتن شارژر و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، یک فن روی شارژرها نصب میشود. نسل دوم این محصول که با نام VOOC mini شناخته میشود با تغییر در ظاهر خود (کاهش ابعاد قسمت سر شارژر) به منظور شارژ سریعتر گوشیهای Oppo N3 و R5 این شرکت تولید شده و در کنار آن قابلیت جدا شدن کابل از آداپتور شارژر نیز به آن اضافه شده است. مواقعی که شرکتی قطعات مربوط به شرکت دیگری را با برند خود به فروش می رساند عبارت OEM را بر سر نام آن قطعه اضافه می کند.

که صدای وزوز عجیب ایجاد میکند، معمولاً دارای مشکل الکتریکی نامناسب است. برای همه گوشیهای دارای این استاندارد، قابل استفاده هستند. برقراری تماس با خانواده و دوستان، پیام رسانی و استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی، انواع سرگرمی ها از جمله شنیدن موسیقی و مشاهده کلیپ های ویدئویی، همه کارهای مختلفی هستند که روزانه با موبایل خود انجام می دهیم. قیمت و هزینه تعمیر و تعویض سوکت شارژ در گوشی های موبایل از هر نوع که باشد برای همه کاربران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بنابراین سعی کنید همیشه با استفاده درست و مناسب از گوشی و رعایت نکات لازم در حین وصل کردن و جداسازی سیم شارژر از موبایل خود، احتمال خراب شدن پورت شارژر و نیاز به تعمیر سوکت شارژ گوشی را به حداقل برسانید. در این موارد چجوری میتونیم یه آداپتور خوب و درست رو برای خرید انتخاب کنیم که به باتری گوشی ما آسیب وارد نشه؟ گفته می شود شارژ آیفون با کابل های تلفن همراه برندهای غیر اپل می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

چرا که دمای بالای محیط علاوه بر آن که موجب افزایش گرمای گوشی شما میشود، دشمن درجه یک باتری آن نیز به شمار میرود. آیا کابل شارژ هنگام اتصال به آن شل می شود یا به درستی متصل نمی شود؟ Just Mobile CC-168: این شارژر به دو اتصال USB متصل است و میتواند روی هر پورت 2,1 آمپر جریان خروجی داشته باشد. سر پورت USB و نرینهای(به گوشی متصل می شود) ممکن است در اثر کشیده شدن و یا خمیدگی دچار عملکرد ناسالم شود. با استفاده از تلفن های همراه، شارژ باتری آن ممکن است تمام شود و برای روشن نگه داشتن آن و استفاده حداکثری از موبایل خود، باید شارژ شود. در ایستگاههای داگ موبایل ، بجای اتصال گوشی از طریق کابل به شارژر، گوشی روی داک جا خورده و از طریق پورت داک شارژ می شود . گاهی اوقات نیز می بینید که اتصال شارژر آیفون به آپید آن را اصلا شارژ نمی کند! از دیگر مشکلات شارژ که می تواند در دراز مدت باعث خرابی سوکت شارژ گوشی موبایل شود، تجمع گرد و غبار. استفاده از اپهای مسیریاب هم باعث میشود که شارژ گوشی خود را سریع تر از دست دهیم که در چنین شرایط خرید شارژر فندکی موبایل مشکل ما را برطرف میکند.