راهنمای کامل سرویس گوگل ادوردز (Google Ads)

با این همه گوگل فقط برخی از المان ها را تغییر داده است. کلمات کلیدی، مکان تبلیغ، سن و زبان همه مواردی هستند که به وسیلهی آنها میتوانید تبلیغات هدفمندی را نشانه بگیرید. Exact Match: همانطور که از نامش مشخص است، برای تطبیق دقیق کلمات بکار می رود. خواندن بخش بعد شما را برای استفاده از گوگل ادز، بیشتر ترغیب میکند. اندازهگیری موفقیت: باگذشت زمان، Google Ads همچنین به شما کمک میکند تا آن تبلیغات را تجزیهوتحلیل و بهبود دهید تا به افراد بیشتری برسید و کسبوکار شما بتواند به همهی اهداف کمپین پولی خود برسد. البته اگر شما به علاوه سئو و بهینهسازی سایت مسلط باشید و بتوانید سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بهینه نمایید، بهینهسازی از تبلیغات گوگلی کم هزینه تر خواهد بود. افزایش امتیاز کیفی با کاهش هزینه تبلیغات گوگل رابطه مستقیم دارد و هرچقدر امتیاز کیفی بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه کمتری در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید.

درامد از گوگل ادز

هنگامی که یک کانال یوتیوب و یک حساب Google AdSense ایجاد کردید، می توانید این دو را به هم لینک بدهید. سئو می تواند کیفیت و کمیت لینک های ورودی به سایت را بهینه سازی کند. با تحلیل ورژن های مختلف تبلیغات گوگل ادز می توان فهمید که کدام تبلیغ کارایی و تاثیر بیشتری نسبت به بقیه داشته است. گوگل ادز (Google Ads) سیستمی است که تبلیغ دهندگان از طریق آن، سفارش تبلیغات خود را به گوگل می دهند. وقتی کاربری کلمهی کلیدی موردنظر خود را جستجو میکند، Google بهطور خودکار به حالت حراج (مزایده) میافتد و رتبهی تبلیغ شمارا با سایر بازاریابهایی که این کلمه کلیدی را هدف قرار میدهند مقایسه میکند. در کنار این نتایج وقتی زبان انتخابی شما در گوگل انگلیسی باشد Ad و هنگامی که فارسی باشد “تبلیغ” نوشته میشود. برای همین شما باید یک وب سایت غیر فارسی زبان راه اندازی کنید، سپس شروع به تولید محتوای باکیفیت و سئو شده بنمایید تا مخاطبان خودتان را افزایش دهید، مراحل ثبت نام در گوگل ادسنس را طی کنید تا بتوانید تبلیغات دریافت کنید و آنها را در وبسایت خودتان قرار دهید.

نحوه کار با گوگل ادز

سپس Google مبلغ پیشنهادی شما را با نمرهی کیفیت (QS) شما میسنجد. گوگل ادوردز روشی موثر برای سوق دادن ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت تجارت شما است در حالی که آنها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند. 43٪ از مشتریان چیزی را خریداری میکنند که در یک تبلیغ YouTube دیدهاند. گوگل ادز یا گوگل ادوردز، سرویس تبلیغات آنلاین شرکت گوگل است که به کسبوکارهای کوچک و بزرگ کمک میکند به مشتریان جدید و بیشتری دست یابند و بدون گذر از الگوریتمهای پیچیدهی رنکینگ گوگل، در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرند. در واقع، ما معادل تومانی که مشتری به ما پرداخت میکند را به صورت ارز درهم امارات در حسابش شارژ میکنیم. همان هزینه به ازای هر کلیک می باشد که مشخص می کند شما به ازای هر کلیک بر روی تبلیغاتتان چه میزان هزینه ای را پرداخت می کنید.

این کد که اغلب “tag” یا “pixel” نامیده می شود بازدیدکنندگان سایت را از طریق کوکی مرورگر به لیست مخاطب های ریمارکتینگ اضافه می کند. استراتژی های سئوی شما حتما طوری چیده شده اند که در کوتاه ترین زمان شما را به صفحه هزینه تبلیغات در گوگل ادز اول گوگل برسانند. سپس مثل عکس زیر روی گزینه وسط صفحه یعنی SET UP AN AUDIENCE SOURCE کلیک می­کنیم. سپس از این تجربه موفق، برای استفاده گسترده­تر از لیست مخاطبان برای کمپین­های اصلی خود استفاده کنید. با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود هم برای نمایش تبلیغات همکاری دارد. را داشته باشد، می توانید در رتبه های برتر باشید. به وسیله Ad gallery می توانید تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی رایگان ایجاد کنید.

سایت اصلی گوگل ادز

بدین منظور روی گزینهی Create an account without a campaign کلیک کنید. با کلیک بر روی Explore Your Account پنل گوگل ادز را مشاهده خواهید کرد. بهتر است بدانید در هنگام جستجو در گوگل اگر لینک هایی را مشاهده کردید که یک علامت انگلیسی Ads در کنار آن ها قرار دارد بدانید که این ها در واقع همان تبلیغات گوگل هستند که البته عموما با نتایج جستجوی شما مرتبط است. افزودنی سایت لینک (Sitelink Extensions): تبلیغ خود را توسعه دهید و آن را درخشان کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

امروزه شاید آنقدر که افراد در گوگل به دنبال نیازهای خود هستند، به روزنامهها یا بیلبوردها توجه نکنند. پیشنهاد میشود شرکت های تازه تاسیس کارشان را با ادودرز شروع کنند، ولی باید به این نکته توجه داشت که هدف اصلی بازاریابی با موتورهای جستجو، سئو است. نکته مهم این است که با این لیست می­توانیم مجدداً مخاطبان بالقوه سایت­مان را هدف قرار دهیم. هنگامیکه بازار هدف خود را بشناسید و دقیقاً بدانید که مخاطبان شما چه مشکل و یا نیازی دارند که شما می تونید به آنها کمک کنید، در این صورت با این تبلیغات خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید مخاطبان خود را ترغیب میکنید که روی تبلیغ شما کلیک کنند. در نتیجه استفاده از گوگل ادز google ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای کسب و کار خود میگیرید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در خلاصهترین حالت ممکن، در تبلیغات ریتارگتینگ Retargeting میتوان با استفاده از لیست مخاطبانِ ویژهای که به وبسایت ما سر زدند، تبلیغات هدفمند شخصیسازی شده تنظیم کرد. بعنوان نمونه افرادی که علاقه مند به مباحث سئو و نحوه انجام تبلیغات گوگل هستند را میتوان با انتخاب گزینه SEO & SEM Services هدف گذاری کنیم. میتوانید افرادی را هدف قرار دهید که از قبل به چیزی که شما ارائه میدهید علاقه مند بودهاند. با گوگل ادز میتوانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کرده و بازدیدها و ترافیک فروشگاه خود را افزایش دهید. قبل از هر چیز شما برای راهاندازی کمپین خود نیاز به ساخت اکانت گوگل ادوردز دارید.

ثبت نام در گوگل ادز

از طرف دیگر، گوگل ادز دقیقا به شما میگوید که در این کمپین چه اتفاقی افتاده است. حداقل هزینه تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک در ایران 1 سنت است و حداکثری برای آن وجود ندارد. به طور کلی برای پرداخت به گوگل ادز دو راه داریم که در ادامه هر کدامشان را مورد بررسی قرار میدهیم. شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در کمپین های گوگل ادز وارد کنید تا با جستجوی آن ها در صفحه اول نتایج، سایت شما نمایش داده شود. میزان هزینهای است که باید پرداخت کنید تا کلمه کلیدی شما در بالای صفحه جستجوی گوگل (بالای نتایج طبیعی جستجو) نمایش داده شود.

همچنین تبلیغات شما بیشتر اوقات، در موقعیتهای بهتر در SERP بالا در مقابل پایین صفحه، نمایش داده میشوند. این نتایج میتواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است یا شامل نتایج ارگانیکی باشد که در زیر نتایج تبلیغاتی آورده میشوند. امتیاز کیفیت شما همراه با مبلغ پیشنهادی، امتیاز تبلیغ (AD rank) شما را ایجاد میکند و موقعیتی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر میشود. برای ایجاد و اجرای تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل سرویس گوگل ادز را انتخاب کنید. این امر برای تبلیغ دهنده از این جهت مفید است که اولین نتایج در Google که معمولاً اکثر کاربران را جلب میکنند نصیب آنها خواهد شد. در طول این سالها نیز ،تبلیغات گوگل تبدیل به بخشی از فرآیند ارتباطی مشاغل با افراد شده و کمک کرده تا از طریق متن، ویدئو، عکس و… صفحه­ای که از ما می­خواهد تا مسیر ورودی که می­خواهیم لیست مخاطبان از طریق آن جمع­آوری شود را انتخاب کنیم.

سایت گوگل ادز

البته بهتر است تا اشاره مختصری داشته باشیم که Google ads tag و Google Analytics برای جمع­آوری ورودیهای سایت، و App analytics و Google Play برای جمع­آوری داده­های مخاطبان اپلیکیشن استفاده می­شوند. اولاً که در تبلیغات دیجیتال، ما این امکان را داریم تا آمار دقیق مخاطبین خود را اندازه­گیری و تحلیل کنیم. مزیت تبلیغات جستجو این است که شما تبلیغ خود را درجایی که بیشتر جستجوگران ابتدا در آنجا موضوعات خود را جستجو میکنند، نمایش میدهید و Google تبلیغ شما را در همان قالب سایر نتایج نشان میدهد فقط با این تفاوت که کنار آن کلمهی AD خودنمایی میکند و نشان میدهد که یک تبلیغ است؛ اما خیلی مهم نیست. علاوه بر این شرکت گوگل سرویس جستجوی پیشرفته را جهت فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه میکند.

Google AdSense یک محدوده کاملی را به ارائه گزارش ها اختصاص داده است. تبلیغات نمایشی و ریتارگتینگ در شبکهی نمایشی گوگل: تبلیغات نمایشی گوگل ادز در وبسایتها و اپلیکیشنهایی نمایش داده میشود که جزو شبکهی نمایشی تبلیغات گوگل هستند. Google دارای شبکهای از وبسایتهای معروف به Google Display Network در صنایع مختلف و با تعداد زیادی مخاطب است که برای نمایش Google Ads انتخاب میشوند. در این روش گزینه Search Option with Display Network را انتخاب کرده ایم، می توانید هر گزینه ای را انتخاب کرده و مراحل بعدی را دنبال کنید. در گام بعدی اضافه کردن لیست مخاطبان با عکس زیر مواجه خواهیم شد. قبل از اینکه بخواهیم به ساخت لیست مخاطبان Audience List در گوگل ادز بپردازیم، بهتر است تا کمی درباره مقایسه تبلیغات سنتی و دیجیتال و یکی از ویژگی­هایی که تبلیغات دیجیتال در اختیار مدیران کمپین­ها می­گذارد، صحبت کنیم. اگر بخواهیم بدانیم که چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم، بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخچهی آن بیندازیم و کاربردش را به صورت دقیقتر بررسی کنیم.

اکنون که از نحوهی عملکرد و هزینهی تبلیغات در Google مطلع شدید، بیایید نگاهی به انواع کمپینهای تبلیغاتی در Google بیندازیم. یا همچنین انتخاب کنیم که فقط خانم­ها تبلیغات ما را ببینند و دیگر موارد نیز به همین شکل؛ اما همانطور که واضح است، چنین ویژگی­هایی در انواع تبلیغات سنتی وجود ندارد. در این مواقع است که ما روش تطبیق عبارتی را به آنها پیشنهاد میدهیم. در ادامه روش ساخت یک کمپین در گوگل ادز را بررسی می کنیم. برخی از انواع تبلیغات گوگل ادسنس را در ادامه نام می بریم.

قبل از ادامه مقاله توجه شما را به این نکته جلب می­کنیم که تعریف لیست در هر ۲ لایه «کمپین» و «ادگروپ» امکان­پذیر است. توجه داشته باشید مکانی که در اینجا مشخص میکنید ربطی به مکان کمپین شما ندارد. برای اینکه از جانمایی و تنوع سبکهای تبلیغات در وبسایت خود مطمئن شوید، میتوانید از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای آزمایش تعداد، مکان و سبک تبلیغات در سایت خود استفاده کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. نام کشور مورد نظر خود را از فیلد مورد نظر انتخاب نمایید. این شرکت ها با همکاری با گوگل و ساخت اکانت از کشورهای مورد قبول گوگل، ارائه خدمات به افرادی که این امکان را ندارند انجام می دهند. به همین منظور بود که در مراحل ساخت اکانت گوگل ادز نیز از مرحله ایجاد کمپین تبلیغاتی عبور کردیم. پس از تایید اکانت شما توسط گوگل، میتوانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور جدید، وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید.

نام Ad Group و URL وبسایت خود را وارد کنید. آنها در صفحه نتیجه جستجو با نماد سیاهرنگ «AD» در کنار URL ظاهر میشوند. پس از کلیک با صفحه زیر روبرو خواهیم شد که با پرکردن موارد خواسته شده، می­توانیم لیست شخصی­سازی شده خود را بسازیم. رقابت در کسب و کار: صدها هزار شرکت از Google Ads برای تبلیغ مشاغل خود استفاده میکنند و این بدین معنی است که حتی اگر برای یک عبارت جستجو، رتبهبندی ارگانیک هم داشته باشید، نتایج شما در زیر رقبا قرار میگیرند.

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمهی کلیدی مورد نظر ظاهر میشود. در این صفحه باید نام کشوری که حساب بانکی شما در آن قرار دارد را وارد کنید. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords روی صحنه آمد، اما پس از مدتی در سال 2018 بنا به دلایلی تجاری، Google Ads نام گرفت. اگر در یک ماه کمتر از ۱۰۰ دلار به دست بیاورید، درآمد شما به حساب شما واریز نشده و به پرداختی های ماه بعد اضافه می شود. طبق شکل، تبلیغکنندهی شماره 1، با پیشنهاد فقط 2 دلار که نسبت به بقیه هم کمتر است، چون امتیاز کیفیت 10 را کسب کرده است، در رتبهی اول قرار میگیرد.