شارژر میکرو USB سامسونگ با طول کابل 80 سانتی متر

این طرح کمک می کند تا از صدمه در داخل درگاه یو اس بی جلوگیری کند زیرا مهم نیست که از چه راهی آن را وارد دستگاه کنید. همچنین داشتن روکش با کیفیت، موجب جلوگیری از آسیب و پاره شدن آسان کابل در زمان استفاده از آن میشود. وقتی هر شارژر موبایل (چه شارژر با سرعت معمولی و چه فست شارژر) برای مدت زمان طولانی مثل شب تا صبح به گوشی وصل شوند، در حالت عادی استرس روی باتری افزایش پیدا میکند و این امر منجر به کاهش عمر مفید باتری خواهد شد. در اینجاست که دوباره انتقال انرژی از شارژر به باتری گوشی انجام میگیرد تا باتری مجددا فول شارژ (100 درصد شارژ) شود و وقتی باتری فول شارژ شد دوباره انتقال انرژی متوقف خواهد شد. در صورتی که گوشی خود را مجددا راهاندازی کردید و مشکل عدم شارژ دستگاه حل شد، دیگر نباید نگران باشید و در غیر این صورت روشهای بعدی را به عنوان راهحل مدنظر قرار داده و دنبال کنید.

برای تشخیص سالم یا خراب بودن شارژر شما می توانید از نرم افزار ampere کمک بگیرید. در این بازه زمانی اپلیکیشن های پس زمینه در حال فعالیت هستند و بخشی از انرژی باتری مصرف میگردد و بالاخره مقدار شارژ باتری علیرغم خاموش بودن صفحه نمایش آن 1 درصد کاهش مییابد و مقدار آن به 99 درصد میرسد. حتی خیلی از ویژگی های پنهان سیستم عامل موبایل ها از قبیل قابلیت دوز (Doze) که در اندروید معرفی شده بود با هدف کاهش مصرف شارژ باتری ارائه شدهاند و به نوعی باید جور عدم پیشرفت تکنولوژی باتری موبایل ها را هم بکشند. به بیان خیلی ساده میتوان اینطور گفت که هرچقدر ظرفیت باتری ها افزایش پیدا کرده، به همان میزان مصرف شارژ قطعات سخت افزاری آن ها هم بیشتر شده است و متاسفانه بنا به محدودیت هایی که نام بردیم نمیتوانید ظرفیت باتری اسمارتفون ها را به همین سادگی ها بیشتر و بیشتر کرد. اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چرا شرکت های سازنده گوشی با افزایش ظرفیت باتری گوشی ها مشکل و ضعف شارژدهی این گجت ها را برطرف نمیکنند! یعنی به جای اینکه ظرفیت باتری گوشی ها و توان شارژدهی آن ها افزایش یابد، سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه بیشتر شود تا کاربر بتواند در هر بازه زمانی کوتاهی با چند دقیقه اتصال گوشی به شارژر، بخش قابل ملاحظهای از باتری آن را دوباره شارژ کند.

خب واقعیت امر این است که شرکت های سازنده موبایل نهایت تلاش خود را در این راستا به عمل میآورند اما ظرفیت یک باتری با توجه به ابعاد و اندازه گوشی تا حد مشخصی قابل افزایش است! شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که آیا شارژر گوشی من سالم بوده و مشکلی برای آن به وجود نیامده است؟ به عنوان مثال اگر گوشی خود را برای مدت زمان 2 ساعت با یک شارژر فست شارژر متصل کنیم و باتری گوشی بعد از 1 ساعت فول شارژ شود، آیا در 1 ساعت دوم آسیبی به باتری دستگاه وارد خواهد شد؟

ویژگیهای انواع کابل را به دقت مطالعه کنید و با یکدیگر مقایسه کنید.فروشگاه اینترنتی موبوپرشین به عنوان مرجع تخصصی لوازم جانبی انواع کابل شارژ اصل از برندهای معتبر را در اختیار شما قرار داده است و میتوانید کابلی باکیفیت و بادوام را برای گوشیتان انتخاب کنید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید. نکته: در صورتی که با گوشیهای نوکیا ساده قدیمی سر و کار دارید، قطعا نیازمند شارژر سوزنی خواهید بود. هنوز هم اکثر گوشیهای قبل از سال 2016 و حتی برخی گوشیهایی که در سال 2017 یا 2018 تولید شدهاند پورت میکرو دارند و با کابل میکرو شارژ میشوند.

شارژ بیش از حد برای باتری مضر بوده و حتی توصیه میشود که شارژ گوشی را بالای ۸۰ درصد نبرید. در حالت عادی و طبق شرایط نرمال در اینگونه مواقع باتری گوشی تحت استرس قرار میگیرد و دائما لوپ قطع و وصلی شارژ در زمانی که مقدار شارژ باتری مابین 100 درصد و 99 درصد قرار گیرد ادامه پیدا میکند. در طراحی اینگونه شارژرها هم بستری فراهم شده که به محض فول شارژ شدن باتری موبایل، انتقال بار الکتریکی از شارژر به باتری متوقف میشود. افرادی که مدعی هستند شارژ سریع گوشی میتواند به باتری آن آسیب بزنند اینگونه ادعای خود را توجیه میکنند که انتقال ناگهانی این مقدار قدرت و انرژی الکتریکی از شارژر به باتری گوشی منجر به افزایش فشار و تنش بر روی باتری شده و به آن آسیب میرساند. شارژرهای فندکی همراه بسیار مفید و کاربردی شما در مسافرت خواهند بود؛ زیرا با وجود آن، هیچ نگرانی بابت اتمام شارژ دستگاههای هوشمند خود نخواهید داشت. این مدل گوشی ها نیاز به شارژرهای خاص یا شارژر یونیورسال هایی دارند که مجهز به چند آداپتور است. با دیدن اعداد مثبت و منفی خیلی ساده تقصیر را گردن Ampere یا خراب بودن شارژر نیندازید و کمی مقایسه انجام دهید.

به عنوان مثال اگر شرایط قبل را در نظر بگیرید و به جای 8 صبح 6 صبح از خواب بیدار شوید، باتری گوشی شما علیرغم اینکه تقریبا 6 ساعت به شارژر متصل بوده، فول شارژ نخواهد بود و این مسئله میتواند آزاردهنده باشد. یک شارژر معمولی میتوان توان و قدرت خروجی در حدود 5 یا نهایتا 10 وات را داشته باشد اما در شارژر های سریع این توان و قدرت خروجی میتواند چند برابر شود. هرچقدر ظرفیت باتری لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری افزایش داده شود، اندازه و ابعاد آن هم افزایش پیدا میکند. همین مسئله مانع این امر میشود که بتوان ظرفیت باتری گوشی ها را زیاد و زیادتر کرد، اگرچه ظرفیت باتری این محصولات طی چند سال اخیر به طرز قابل ملاحظهای افزایش داده شده و به ویژه استفاده از باتری های لیتیوم پلیمری کمک کرده تا بتوان در ابعاد کوچک باتری های با ظرفیت خوبی را ارائه کرد.

بیشتر استانداردهای شارژ سریع به جای تغییر آمپراژ، ولتاژ را تغییر میدهند. بنابراین هر چقدر یک گوشی باتری بزرگ تری داشته باشد، نیاز به فضای بیشتر برای نصب باتری خواهد داشت و اندازه آن بزرگ تر میشود. اما استفاده از شارژر بی سیم یک راه بسیار بی دردسر است تا بتوانید تلفن خود را در طول روز شارژ کنید. بنابراین درب پشت گوشی خود را بردارید و باتری را بررسی کنید ( البته اگر بتوانید این کار را انجام دهید! چون در بعضی گوشیها باتری قابل جدا شدن نیست). البته کابل های با کیفیت و استانداری هم در بازار وجود دارند که علی رغم برند معروف نداشتن، کیفیت بالا، طول عمر مفید بالا، کارایی مناسب دارند و برای خرید مناسب هستند. البته اپل برای رفع این مشکل راه حل جالبی را در آپدیت iOS 13 و سری آیفون های جدیدش ارائه کرده است که احتمال میدهیم در آینده توسط دیگر شرکت های سازنده موبایل هم مورد استفاده قرار گیرد تا از آسیب دیدن باتری در مواقعی که گوشی برای مدت زمان طولانی به شارژ زده میشود جلوگیری به عمل آید.

اگر بخواهیم در یک جمع ماهیت فست شارژ گوشی های موبایل را شرح دهیم باید بگوییم که این قابلیت سبب میشود باتری گوشی شما سریع تر از حالت عادی شارژ گردد. برای دستیابی به این سرعت باید از یک آداپتور حداقل 18 وات با مبدل USB-C به Lightning استفاده شود. در صورتی که گوشی شما در حال شارژ باشد، اما نماد آن نمایش داده نشود با یک خطای نرم افزاری مواجه هستید؛ شما میتوانید منتظر فایل بروزرسانی گوشی موبایل باشید تا پس از انتشار، آن را دانلود و نصب کنید. سخت افزاری که در گوشی برای با اتصال کابل شارژر به آن میتوانید گوشی خود را شارژ کنید، آی سی شارژ نامیده می شود. پس شما راس ساعت 8 صبح میتوانید آیفون خود را با باتری فول شارژ مورد در اختیار داشته باشید و دیگر نگرانی از این بابت که گوشی در طول شب به شارژر متصل بوده هم وجود نداشته باشد. فست شارژر یک ویژگی متداول است که به شما امکان می دهد گوشی هوشمند خود را در کوتاهترین زمانی که برای شارژ معمولی نیاز دارد، شارژ کنید. به عبارت دیگر، اهمیتی ندارد که آیفون ها از کانکتور لایتنینگ اپل استفاده می کنند و گوشی های اندروید از کانکتورهای میکرو usb یا کانکتورهای جدیدتر usb نوع c استفاده می کنند، اگر شما کابل اصلی گوشی خود را به پورت usb هر شارژر گوشی دیگری متصل کنید بایستی بدون هیچ خطری شارژ کند.

بنابراین شرکت های سازنده موبایل باید تعادل مابین ظرفیت یا اندازه باتری با ابعاد گوشی را حفظ کنند. شارژر فندکی موبایل اصلیترین کاری که باید انجام دهد شارژ کردن گوشی، موبایل و سایر لوازم است. به عنوان مثال شارژ اورجینال و فابریک آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) توان خروجی 18 واتی دارند یا گلکسی نوت 10 از شارژری با قدرت خروجی 25 واتی بهره میبرد و حتی سامسونگ شارژری را برای آن طراحی کرده که توان خروجی 45 واتی را ارائه میکند و به عنوان لوازم جانبی قابل خرید است. اگر دقت کرده باشید شرکت های سازنده باتری موبایل هم عموما برای معرفی قدرت و سرعت شارژ باتری گوشی های خود مقدار شارژ باتری گوشی در 30 دقیقه اول اتصال به شارژ را به عنوان معیار بیان میکنند. یکی از مهمترین و متداولترین دلایل قطع و وصل شارژ گوشی میتواند مربوط به کابل شارژر باشد، کابل شارژر موبایل به دلیل این که به طور پیوسته با جریان برق در تماس است از آسیبپذیرترین لوازمهای جانبی گوشی محسوب میشود و دلایلی مثل اورجینال نبودن کابل شارژ، وجود خرابی یا اتصالی در کابل شارژ و غیره میتواند باعث تاثیر بر کیفیت شارژ گوشی موبایل شود به همین دلیل توصیه میکنیم هنگامی که گوشی شما در فرایند شارژ شدن دچار مشکل قطع و وصل شدن شارژ شد یکی از مواردی که می توانید بررسی کنید، کابل شارژر است برای این کار اقدام به شارژ گوشی خود با استفاده از یک کابل دیگر نمایید، در صورتی که شارژ گوشی با کابل دیگر انجام شد میتوانید نتیجه بگیرید که کابل شارژر شما ایراد دارد و باید آن را تعویض نمایید و در صورتی که باز هم شارژر قطع و وصل شد میتوانید از روشهای دیگر برای رفع آن استفاده کنید.

در این راستا دستور انتقال بار الکتریکی از شارژر به باتری آیفون چند ساعت یا دقیقه قبل از ساعت 8 صبح دوباره توسط آیفون و سیستم عامل iOS صادر میگردد و باتری گوشی تا ساعت مقرر (مثلا 8 صبح) فول شارژ خواهد شد و دیگر در لوپ قطع و وصلی انتقال شارژ قرار نمیگیرد تا به باتری گوشی استرس وارد نشود. فست شارژر شیائومی X3 Pro که شامل یک آداپتور قدرتمند و یک کابل USB بسیار باکیفیت میباشد، قادر است تا در مدت زمان کوتاهی گوشی شما را شارژ کند که این کار را نیز با امنیت کامل انجام داده تا کوچکترین آسیبی به باتری یا برد گوشی شما وارد نشود. برای تعمیر سوکت اگر مشکل آن خیلی حاد نباشد میتوان با روشهایی مثل تمیز کردن آن یا استفاده از شارژر جدید و نیز بالا آوردن زبانه مشکل آن را حل کرد، اما در صورتی که مشکلات سخت افزاری و حاد مثل شل شدن سوکت و ضربه خوردن و … خاموش شدن یک دفعهای گوشی و یا مشکلات در آنتن دهی گوشی از نشانههای خراب شدن آی سی گوشی هستند. برای آگاهی از لیست برند های معتبر تولید کننده شارژر موبایل و تبلت می توانید از طریق وبسایت ما و یا تماس با نمایندگی های فروش مطلع گردید.

در این حالت هم میتوان درست مثل حالت قبل از سرریز شدن آب جلوگیری کرد و فقط سرعت پر شدن بطری را افزایش سایت quickcharger داد. در این مقال بطری آب میتواند باتری گوشی باشد و سرریز شدن آب از آن معادل با آسیب دیدن باتری تلقی گردد. تصور کنیم میخواهیم یک بطری آب را پر کنیم و نباید اجازه دهیم که بطری آب سرریز شود. در این حالت باید زمان نسبتا طولانی برای پر شدن بطری صرف گردد و طبیعتا آب هم از آن سرریز نخواهد شد. اما حالت دوم را به این صورت در نظر بگیرید که پس از وارد کردن شیلنگ آب به داخل بطری، شیر آب را کاملا باز کنیم و اجازه دهیم تا 70 درصد بطری از آب پر شود و پس از آن شیر آب را کمی ببندیم و اجازه دهیم بطری به تدریج پر شود. حالت اول پر کردن بطری بدین صورت است که یک شیلنگ را در داخل آن قرار دهید و شیر آب را کمی باز کنیم تا بطری به تدریج پر شود.

شارژر تقلبی به دلیل کیفیت ساخت باید سبکتر از شارژر اصلی باشد. به همین دلیل است که عموما وقتی باتری گوشی شما خالی شده باشد و آن را به یک شارژر سریع متصل کنید، در چند دقیقه اول و ابتدای کار سرعت شارژ باتری گوشی بسیار زیاد خواهد بود و به تدریج از این سرعت کاسته میشود. سپس باید به بررسی شارژر گجت بپردازید؛ زیرا این امکان وجود دارد که شارژر دستگاه شما به صورت مداوم در پریز برق قرار گرفته باشد و به دلیل قطع ناگهانی برق و اتصال مجدد برق، به این گجت آسیب وارد شود. در صورتی که مجبور هستید از شارژر سایر برندها استفاده کنید، باید میزان ولتاژ و شدت جریان آن را مورد بررسی قرار دهید.