طراحی ویلای کوچک

در روند طراحی ویلا در طول پروژه باید به مباحث مقررات ملی ساختمان توجه ویژه داشت تا در اجرای ویلا، ساختمان بصورت خاص و بی نقص به پایان برسد. قبل از دیزاین و دکور کردن فضای داخلی یک ساختمان شما باید یک فضای مهندسی شده که طبق استاندارد های جهانی در علم معماری ساخته شده است؛ را در اختیار داشته باشید. دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال، در چیدمان اتاقها، پذیرایی، نورپردازی ویلا و معماری داخلی آن خلاصه می شود. بر این اساس در طراحی نقشه ویلا، تعداد اتاقها، محل قرارگیری آشپزخانه و سرویسهای بهداشتی، تعداد طبقات، ویو و غیره مشخص میشود.

نقطه قوت این سایت، علاوه بر دید و منظرهای زیبا این است که از سطح جاده بالاتر واقع شده است که همین بازشوهایی را در نما به سمت جهت گیری های دلخواه، مقدور می کند، بدون اینکه اخلالی در خلوت و حریم خصوصی اش وارد شود. به عنوان مثال نصب سرامیک یا پارکت با توجه به میزان فضای داخلی نشیمن یا دیگر قسمتهای ویلا ممکن است بین یک و یا چندین هفته زمان ببرد و بدین ترتیب هزینهها افزایش پیدا میکند.

موقعیت و مکانی که پروژه در آن قرار گرفته است، میزان دوری و نزدیکی پروژه، شرایط آب و هوایی منطقه و هزینههایی که کارفرما برای جابجایی باید پرداخت کند از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت دستمزد طراحان است. همچنین طراحی ویلا در شمال علاوه بر داشتن آب و هوای بسیار مطبوع و دلنشین برای وقتگذرانی و تفریح در دل طبیعت از آن جهت دارای اهمیت است که نحوه قرارگیری هر یک از فضاها با ایجاد دسترسی مناسب باید طراحی پلان معماری آن به صورت اصولی و صحیح مورد توجه قرار گیرد. طراحی ویلای کوچک حمید در کرج، خانه ای که از دل برآید! همچنین شما می توانید به راحتی لوازم و وسایلی که ظاهری مختلف دارند را در دکوراسیون فضای داخلی خانه و یا ویلا ی خود در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار دهید. مخصوصاً در کشور خودمان نیز از این سبک در رستوران ها و کافی شاپ های مدرن و لوکس استفاده می شود.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن

همان طور که در قسمت بالا ی مقاله عنوان شده است. برای مثال در عکس های زیر اتاق اصلی خانه (همان هال) با مقداری تغییرات به اتاق خواب تبدیل می شود. در حقیقت سبک هالیوودی به شکل دراماتیک طراحی و اجرا می شود. دکوراسیون به سبک مدرن در تمام قسمتهای ویلا قابل اجرا است. در این مرحله نقشه از قبل طراحی شده طبق نظر صاحب ویلا یا کارفرما توسط مهندس ناظر و دیگر عوامل روی زمین با خطوط گچی اجرا میشود. در طراحی ویلا و ساخت آن علاوه بر سلیقه صاحب ملک باید نظر کارشناسی مهندس ناظر نیز ملاک قرار گیرد. طراحی و ساخت ویلا در شمال اصول، ضوابط و قاعده خاص خود را دارد و علاوه بر رعایت کیفیت و زیبایی در معماری باید مکان مورد نظر دارای اسناد و مدارک قانونی باشد و از نظر چیدمان و نقشه نیز عامهپسند باشد.

طراحی داخلی ویلا باغ

همچنین قالب رنگی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. از احجام ساده و هندسی و همچنین خطوط تیز در آن استفاده می شود اما در عین حال زیبایی خاصی داشته و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله پر طرفدار ترین و همچنین پر کاربرد ترین سبک های دکوراسیون داخلی می توان به سبک کلاسیک اشاره کرد. در ادامه انواع ویلاهایی که در مازندران ساخته میشوند را به تفکیک بیان خواهیم کرد. قطعاً اگر شما هم یک مشتری خرید ویلا در مازندران باشید به این فکر میکنید که ویلای شما از چه سبکی تبعیت میکند؛ سبک معماری مدرن یا سبک کلاسیک؟ به و در فضای داخل هم المان هایی که در طبیعت وجود دارد، دیده می شود.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

از این رو علاوه بر برقکشی ساختمان، لولهکشیهای سرد و گرم و شوفاژ در تمام نقاط مورد نیاز اعم از سرویسهای بهداشتی، آشپزخانه و اتاقها عملیاتی میشود. در بین ویلاهایی که با سبکهای مختلف در شهرهای شمال کشور ساخته میشوند، ویلاهایی مدرن محبوبیت بیشتری دارند و در دهههای اخیر برای طراحی و ساخت بیشتر ویلاهای شمال از این سبک استفاده میشود ویلاهای مدرن از تمامی امکانات رفاهی برخوردار هستند و این سبک برای طراحی و ساخت ویلاهای کوچک و بزرگ بهکار گرفته میشود. با ما همراه باشید تا با سفر به شمال، از موقعیت ها و ویلاهای آن باخبر شوید.

ورودی دعوت کننده ی فضا که شامل سطوح روشن همراه با ترکیب متریال چوب می باشد به زیبایی طراحی شده. این فضای ایوان به طور موثری باعث بهبود راندمان انرژی شده است، به نحوی که بازشوها را از تابش مستقیم خورشید در تابستان حفظ می کند اما باعث می شود در زمستان از آفتاب بهره مند باشند. و مشخصه ای که این ویلاها را خیلی خاص کرده است، چشم انداز دریا و جنگل آن است. تعادل مناسب دکور و طراحی مناسب، با ترکیبی از رنگها و تکمیل شده با تضادهای عالی بدون به خطر انداختن نیازهای کاربردی، چیزی است که ویلاها را متمایز میکند. برای طراحی و دکوراسیون داخلی ویلاها با سبک سنتی استفاده از رنگها، دیوارکوبهای قدیمی، مبلمان خاتمکاری شده، گلیم، فرش دستباف، ظروف مسی، صندوقچههای بزرگ، سماورهای قدیمی، حوضچههای ماهی و صندلیهای منبتکاری شده رواج دارد. زیرا لوازم و وسایلی که در این سبک برای چیدمان مورد استفاده قرار می گیرند.

وقتی فضای ویلا شما کوچک است و نور کافی دریافت نمیکند بهتر است به سراغ سبک مدرن بروید. برای مشاوره بهتر است نوع قرارداد ساعتی باشد و برای اجرای طرح دکوراسیون داخلی ویلا قرارداد درصدی مناسبترین نوع قرارداد با طراحان است. قرارداد توافقی: در این نوع قرارداد کارفرما و طراح برای انجام یک خدمات مشخص بر اساس قیمت با یکدیگر توافق میکنند. نوع طراحی و کیفیت کاری که برای فضای داخلی ویلا در نظر گرفتهاید در افزایش یا کاهش قیمت دستمزد طراحان به طور مستقیم تاثیرگذار است. هزینه ساخت در شمال کشور با توجه به طراحی و انتخاب مصالح مورد نظر میتواند متغیر باشد اما به صورت کلی اگر بخواهیم هزینه ساخت ویلا در شمال را محاسبه کنیم میتوانیم حدودا بین 10 تا 15 میلیون تومان برای هر متر مربع را جهت ساخت یک ویلای با کیفیت در نظر گرفت. اما این تعریف در حقیقت، یک تفسیر غلط برای معماری ویلا یا هر ساختمان دیگر عنوان شده است!

به علاوه طراحی انجام شده باید این ویژگی را داشته باشد که علاوه بر اینکه دیوارهای اطراف به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از بخش هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را مقدور سازند. نمیتوانید احساس آرامش از محیط اطراف خود بگیرید. یک ویلای مجلل، یک کالای لوکس واقعی بدون یک کارمند واجد شرایط و اختصاصی برای اداره امکانات و ایجاد محیط برای آرامش بدون تلاش است که مشخصه یک تجربه خوب مهمان است. از جمله عوامل تأثیرگذار بر هزینه طراحی میتوان به موقعیت زمان و شرایط آن، شرایط اقلیمی، سبک معماری، متراژ مدنظر، نوع متریال، میزان امکانات رفاهی مدنظر، طراحی مکانیکال و الکتریکال، محوطه و نما اشاره کرد. شاید در سال های گذشته انتخاب مصالح که مقاومت زیادی در برابر رطوبت و آب و هوای شمال دارند کار بسیار سخت و هزینه بر بود ولی با پیشرفت علم و تولید اکثر این مصالح بوسیله شرکت های ایرانی ، میتوان براحتی با هزینه بسیار کمتر نسبت به قبل ، مصالح متناسب با اقلیم انتخاب کرد .

تی وی وال به گونه ای طراحی شود که دید مناسبی به فضای آشپزخانه داشته باشد تا افراد خانه به هنگام فعالیت در آشپزخانه بتوانند در تماشای فیلم همراه سایر اعضای خانه باشد. که دکوراسیون داخلی ویلا ها و منازل در حقیقت به چیدمان اسباب و اثاثیه در یک ویلا و یا خانه گفته می شود. در کل طراحی ویلا کلاسیک، تجمل را به تصویر کشیده و حس اقتدار و در عین حال زیبایی چشم نوازی را به بیننده القا می کند.

بیشتر خانوادههای امروزی به دلیل کوچک بودن خانههای خود و کم شدن هزینههای مالی، چیدمان سبک مدرن را برای خانههای خود برمیگزینند. شناخت انواع سبکهایی که به منظور طراحی و دکور داخلی ویلا مورد استفاده قرار میگیرند به شما کمک میکند تا بتوانید با توجه به سلیقه شخصی، میزان بودجه و با در نظر گرفتن بزرگ یا کوچک بودن فضای داخلی ویلا نوع سبک مناسب را انتخاب کنید و میتوانید از افرادی که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا مهارت و تجربه کافی دارند و با انواع سبکها طراحی ویلا آشنا هستند کمک بگیرید و فضایی متفاوت و ایدهآل را برای گذراندن اوقات خوش ایجاد کنید. همچنین میتوانید مصالح سبک که متخلل هستند استفاده کنید . در این مرحله بنا دیوارهای داخلی را گچکاری میکند و همچنین دیوارهای خارجی ویلا را با استفاده از مصالح پودر سنگ و سیمان سفید پوشش میدهد.

طراحی داخلی ویلا

بنابراین اگر طرفدار ویلاهای کلاسیک هستید و به دنبال یک ویلای کلاسیک لوس و شیک میگردید، پیشنهاد میکنیم از صفحه پروفایل گروه معماری آرچین دیدن کنید. اگر قرار است تلویزیون بر روی دیوار قرار گیرد، باید بر روی دیواری نصب شود که جلوی دید آن باز باشد. طراحی حیاط مرکزی در ویلا یکی از این ترکیبات است. طراحی ویلا در شمال به سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین و قدیمیترین سبکهای معماری است که بر اصل تقارنبندی، تناسب و توازن پایبند است. برگرفته از گرایشهای جذاب معماری و طراحی لندسکیپ ویلا به شمار میرود.اجرای باغ ویلا در سکونتگاههای بزرگ حومه شهرها، روستاها و حتی درون شهرها نیز مقدور است. به عنوان مثال میتوان به باغ هایی که شاه عباس به عنوان استراحت گاه های خود در استان مازندران ساخته است اشاره کرد .

هزینه طراحی داخلی ویلا مسائلی همچون وجود و یا عدم وجود استخر، دوبلکس بودن یا نبودن آن، رو به دریا بودن یا رو به جنگل بودن ویلا و … خوش آب و هوا بودن خطه شمال باعث شده که همه آرزوی داشتن یک ویلا در شمال کشور را داشته باشند. هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در نظر گرفتن فاکتور آب و هوا حائز اهمیت است. ویلا یک خانه مسکونی ساده نیست، زمانی که پای طراحی ویلا در میان است بسیار حائز اهمیت است که همه چیز دست به دست هم دهند تا مناظر بیرون به شیوه مناسبتری قابل رویت باشند، بسیار مهم است که دریا و جنگل بیرون را بشود از قسمتهای متفاوت ویلا مشاهده کرد بدون این که نیازی باشد حتما به لب پنجره بیاییم. ترکیب و قرار گیری رنگ ها در کنار هم باید به گونه ای باشد که تعادل بصری به وجود بیاورد، ممکن است برخی افراد به درستی با رنگ ها و تاثیر فراوان آن ها در خانه اطلاع نداشته باشند، پس توصیه می شود این انتخاب رنگ را به عهده طراح بگذارید، زیرا ممکن است رنگی که شما برای منزل خود در نظر دارید به دلیل وجود فضای کم و کوچک ویلا اصلا مناسب نباشد و با مشکل مواجه شود.

خانواده هایی که چندین کودک دارند، باید بدانند که کودک در فضای ویلا به محدوده ای برای بازی نیاز پیدا خواهد کرد; و این محدوده نمی تواند فضایی با امنیت کم یا استخری بزرگ باشد. و با استفاده از کم یا زیاد کردن لوازم و وسایل در محیط مورد نظر و یا تغییر و جا به جایی لوازم و وسایل در فضای داخلی ویلا و یا خانه می توان آن را دچار تغییر و تحول کرد. پس باید قبل از خرید ویلا کمی تأمل کرد و اندیشید. قبل از طراحی ویلا باید مواردی که موجب حفظ ایمنی ساکنین ویلا میشود مورد توجه قرارگیرد. انتخاب مبلمان باید از نظر فضا و جانمایی با فضای داخلی ویلا همخوانی داشته باشند در غیر این صورت موجب کوچک نشان دادن و کاهش زیبایی فضای نشیمن خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم که شما نیز تا انتها ی مقاله ی سبک شناسی در دکوراسیون داخلی همراه ما باشید.

از جمله این تفاوت ها می توان این طور بیان کرد. در اینگونه از سازه ها از اشکال و طرحهای ساده ای چون مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود; تا چشم ذهن دچار تشویش خاطر نگردد، و حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا کند. این وجه تمایزات، بسیار بیشتر از آنچه هستند که شما در ذهن دارید. از آن جا که رنگ سفید سبب میشود ویلا بزرگتر از آن چه هست به نظر بیاید استفاده از آن در ویلاهای کوچک نیز بسیار طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن محبوب است. ویلاهای لوکس شمال مجهز به تمامی امکانات رفاهی و تفریحی از قبیل استخر، جکوزی با چشمانداز پانوراما، سونا، اتاق سینما، اتاق بازی و غیره هستند.