علت داغ شدن شارژر گوشی های سامسونگ، آیفون و شیائومی

مدل پالسی: این گونه از دستگاه با شماری از پالس ولتاژ با جریان باتری را شارژ میکند. با اتصال به فندک سیگار 12 ولتی یا آداپتور برق کمکی، یک شارژر فندکی می تواند گوشی شما را از طریق باتری وسیله نقلیه تان شارژ کند. اما وقتی کابل شارژر را به آداپتور مناسب وصل کنید و آداپتور را به پریز برق وصل کنید، سرعت شارژ باتری افزایش می یابد. اين کابل در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲ جهت جایگزینی با نمونهٔ پیشین خود، رابط داک ۳۰پین آيفون معرفی شدهاست. به جای وصل کردن کابل شارژر به گوشی همراه، توی ایستگاه داک متصل جا می خورد و از طریق پورت شارژ متصل می شود.

در عوض ایستگاه داک همیشه به برق متصل است و همچنین میتوانید از آن برای شارژر کردن چند گوشی موبایل استفاده کنید. Kolgi از سال 2012 به فناوری شارژ سریع مجهز شده است و ارتقای آن چندین بار دیده شده است، تا کنون آخرین فناوری شارژ در گوشی های اندروید (سامسونگ، شیائومی، سونی و غیره 0) 4.0 Qualcomm Quick Charge، همچنین به عنوان Super Fast ما شناخته می شود. در طول سال های اخیر با ورود فناوری بی سیم به صنایع الکترونیکی، نسل جدیدی از شارژر ها -تحت عنوان شارژر بی سیم- به بازار آمده اند که در انواع شکل ها و مدل های متنوع موجودند. بر اساس دامنه قیمت ، بازار به کم ، متوسط و حق بیمه تقسیم می شود. مشکل اینجاست که برخی از آداپتورهای چینی و بی کیفیت کم و بیش آمپر و ولت را انتقال می دهند و هادی های ضعیف قادر به خاموش کردن اتوماتیک نیستند یعنی بعد از برق کامل به شارژ ادامه می دهند.

پاور دلیوری که نام فارسی آن شارژ با سرعت حداکثری می باشد، با استفاده از این قابلیت سرعت شارژ شدن دستگاه مورد نظر به نحو چشمگیری افزایش می یاید. شارژرهای سوزنی امروزه دیگر منسوخ شدهاند، اما در گوشیهای قدیمی مانند گوشیهای قدیمی نوکیا از سوکت شارژر سوزنی در آن استفاده میشد. شارژ باتری موبایل بدون گوشی، یکی از روش هایی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد و شما می توانید با استفاده از آن در هر شرایطی از گوشی خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. شما میتوانید هر دستگاه USB را به هر کابل USB و هر پورت USB وصل کنید و هیچ چیز منفجر نخواهد شد. اگر به دنبال یک محصول خوب که قیمت مناسبی نیز داشته باشد هستید توصیه ما به شما کابل شارژ هوکو X37 است.

نکات هایی مثل برند آن ، توان شارژرها، سوکت مناسب گوشی و… قیمت کابل شارژ هوکو X37 با وجود قابلیت هایی که دارد بسیار مناسب است و می تواند تا مدت ها نیاز شما را مرتفع نماید. کابل های تایپ سی سرعت و قدرت بیشتری نسبت به میکرو یو اس بی دارند. عواملی مانند اندازه صفحه نمایش، بهینه سازی و مصرف انرژی قطعات سخت افزاری گوشی بر مصرف باتری تاثیر می گذارد، بنابراین داشتن ظرفیت باتری بیشتر در تلفن همراه همیشه به معنای قدرت شارژ بیشتر نیست. تقریباً همه شارژرها دارای یک چیپست هوشمند هستند که به شما امکان دیدن خودکار را می دهد ، بنابراین می توانند ولتاژ و آمپر دستگاه شما را تشخیص دهند و همان را ارسال کنند ، به همین دلیل است که فشاری به باتری وارد نمی شود و باد می وزد شما با آن برخورد نمی کنید. بهترین شارژر برای گوشی شارژر ارائه شده توسط همان برند گوشی شما می باشد.

بهترین انتخاب شارژر، شارژرهای OEMای است که توسط سازنده گوشی به بازار عرضه سایت quickcharger میشود. این شارژر دیواری USB 40 واتی با ۴ پورت عرضه شده است و یکی از سریعترین شارژرهای موجود در بازار است؛ از طیف وسیعی از دستگاه از جمله HTC ،LG ،Sensing، نوکیا و… هواوی در طول سالیان فعالیت خود طیف مختلفی از محصولات را به کاربران معرفی کرده است. در این مطلب به معرفی بهترین برند های شارژر خواهیم پرداخت که هم تولید شرکتهای اصلی بوده و هم تولید شرکتهای ثالث. کارخانهی تولید کننده قطعا شارژری با جریان متناسب با گوشیتان طراحی کرده است که در عمر آن بی تاثیر نیست. شارژرهای ابزارهای پرتابل مثل گوشی و لپ تاپ که به آن ها شارژرهای AC هم گفته می شود درون خود دارای ترانسفورماتور هستند تا ولتاژ خروجی را به ۲ تا ۲۴ ولت که اکثر دستگاه ها در این محدوده کار می کنند کاهش دهند. در این میان زمانی که شدت خروجی شارژر بیشتر باشد، میتواند انرژی بیشتری را به باتری دستگاه منتقل کند. استفاده از شارژر اورجینال و اصلی سامسونگ به این دلیل اهمیت دارد که میتواند مستقیم روی کیفیت و سرعت شارژ شدن باتری دستگاه حتی روی عمر مفید باتری نیز تاثیرگذار باشد. بنابراین منبعی که برای شارژ باتری گوشی خود استفاده می کنید بسیار مهم است.

برای یافتن پاسخ این سوال، یک بار دیگر به کانال یوتیوب Tech/NickBrazer مراجعه میکنیم که در جدیدترین ویدئوی خود، سرعت شارژ سریع ترین شارژرهای موبایلی را در 10 گوشی هوشمند، مقایسه کرده است. تیم تعمیر شارژر آیفون ضمن استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و با تکیه بر تخصص و مهارت بالای خود، آداپتور را به نحو احسن ترمیم می کنند. همچنین اگر خطایی در روند تعمیر این بخش ها رخ دهد، احتمال از کار افتادن آداپتور و حتی خطر جانی برای افراد وجود دارد. از طرفی درون جعبه این گوشیها همان شارژر 33 یا 66 واتی قرار دارد و نیازی نیست شما پول بیشتری برای خرید شارژر پر سرعت پرداخت کنید. این روزها دیگر سازندگان گوشیهای هوشمند در جعبه محصول خود، بسیاری از اقلام را قرار نمیدهند. البته در جعبه پرچمداران جدید شارژر وجود ندارند و مجبور به خرید آن خواهید بود. لطفاً توجه داشته باشید که ظرفیت باتری به تنهایی نمی تواند نشان دهنده کیفیت شارژ بهتر و تخلیه متعاقب آن باتری تلفن باشد، زیرا میزان مصرف شارژ تلفن همراه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع باطری گوشی به طور مداوم با حداکثر میزان جریان شارژ نمیشود.

توان خروجی این پورت کم است و بنابراین برق خوب به کابل شارژر و سپس به گوشی منتقل نمی شود، اما زمانی که کابل شارژر را به آداپتور مناسب وصل می کنید و آداپتور را به پریز برق وصل می کنید، سرعت شارژ باتری افزایش می یابد. کابل MiniUSB نوع B هم یکی از انواع رابطهای غیررسمی USB است که بهطور گستردهای در دوربینهای دیجیتال به ویژه در برخی دوربینهای خاص کمپانی فوجی یافت میشود. عمده محصولات هوکو در زمینه لوازم جانبی دیجیتال هستند. این محصولات شامل کابل، پاوربانک، محافظ صفحه نمایش گوشی، اسپیکر، هدست، هدفون و هندزفری می شود. کابل میکرو از نظر اندازه بسیار کوچک است و برای اسپیکرها، میکروفون ها و هدفون ها هم کاربرد دارد. لازم به ذکر است بدانید که خاصیت فست شارژ به کابل شارژر مرتبط است و اصلا به آداپتور گوشی مربوط نیست. در این قسمت همه نکات مهم در خرید شارژر موبایل که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید ذکر شده است. به دلایلی که در بند قبل ذکر شد در دنیای امروز ما با مشکلی مواجه خواهیم شد و آن تمام شدن شارژ باتری دیوایس هایی نظیر گوشی های هوشمندمان است. به این ترتیب، آن ها در هر زمان و مکانی که باشند از قبل خود در برابر شرایط گوشی خاموش شده و شارژ تمام کرده مجهز کرده اند.

این کابل تبدیل اندازه متناسب و وزن کمی دارد. انواع مختلفی از کابل های شارژ در گوشی های موبایل وجود دارد و از نظر طراحی و ساخت کاملاً متفاوت هستند، به عنوان مثال آیفون های اپل از شارژر مخصوصی به نام لایتنینگ استفاده می کنند که در گوشی های اندرویدی قابل استفاده است، خیر، وجود دارد. این شارژر منحصر به فرد امکان استفاده همزمان از دو شاخه برق به عنوان رابط و خروجی USB با جریان 2.1 آمپر برای شارژ دستگاههایتان را میدهد. دلیل این امر جریان خروجی است که توسط پورت USB رایانه شما ارائه می شود. جریان خروجی این پورت کم است و بنابراین برق کافی به کابل شارژر و سپس به گوشی منتقل نمی شود. با بالا رفتن زمان استفاده ما از موبایل، استفاده از شارژر و کابل شارژ که جزء لوازم جانبی موبایل هستند هم به مراتب بیشتر می شود. این نوع از سوکت شارژ گوشی بیشتر در گوشی های اندرویدی جدید و رده بالا بکار گرفته میشود. در حال حاضر این کابل ها در حال جایگزین شدن به جای Micro USB ها هستند و تقریبا 90 درصد گوشی های جدید از این نوع کابل استفاده می کنند.

اگر آداپتور، اصل نباشد، قطعا با یک برچسب مواجه هستید که خطای زیادی دارد و حتی ممکن است رنگپریدگی داشته باشد. 2- به اطلاعات چاپ شده پشت شارژر دقت کنید این اطلاعات باید با جوهر برجسته، بدون هیچگونه خمیدگی و پخش شدگی جوهر باشد و باز هم از همه مهم تر برچسب نباشد. امکان اتصال یک کابل به همه گوشی ها وجود ندارد و باید متناسب با موبایل خودتان آن را انتخاب کنید. کابل شارژ را برداشته و پورت اتصال بین آنها را بررسی کنید، آن را بو کنید ببینید آیا بوی سوختگی می دهد؟ شما میتوانید تفاوت بین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را با وزن کردن آنها مشخص کنید. پس باید ببینید که گوشی شما از چه توانی برای شارژ کردن پشتیبانی می کند و شارژر مناسب آن را انتخاب کنید. شارژر فندکی XO مدل CC05 از دو درگاه خروجی USB برخوردار است و شما میتوانید دو دستگاه را همزمان برای شارژ به آن وصل کنید.این شارژر فندکی طوری ساخته شده است که بهصورت هوشمند شدتجریان مناسب را برای دستگاهی که به آن وصل میشود تشخیص دهد.

این محصول تقریبا تمام ویژگی های یک کابل شارژ خوب را داراست و می تواند تا مدت ها برای کارهایی مثل شارژ کردن و انتقال اطلاعات همراه شما باشد. تمام نکات و دلیل داغ شدن شارژر گوشی ها را در این مطلب خواندید که شامل دلیل داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ، علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی، علت داغ شدن شارژر گوشی ایفون و سایر برندها می باشد. همینطور فراموش نکنید کابل اتصال شارژر به موبایل در خودرو به علت جابجایی متعدد، امکان خرابی بیشتری دارند. شرکت سامسونگ اعلام کرده که حذف کردن شارژر و کابل شارژ از بسته بندی گوشی های جدیدش به خاطر کاهش تولید زباله و تشویق مردم به استفاده از شارژرهای قدیمی است. کمپانی بزرگ ومحبوب ریمکس Remax در سال 2008 در شنزن چین تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید محصولاتی برای زندگی بهتری مردم همراه با تکنولوژی آغاز کرد.

از این رو در خصوص گوشی های فست، استفاده از شارژ سریع هیچ مشکلی برای این دستگاه ها به وجود نمی آورد و بی خطر است. امروزه، کاربران گوشی های همراه خود شارژ کنند حتی زمانی که به هیچ پریز برقی دسترسی ندارند. شارژر مدل باسئوس می تواند باتری انواع گوشیهای موبایل و ساعت های هوشمند اپل و دیگر دستگاههای مجهز به استاندارد شارژ بیسیم Qi را شارژ کند. خیر. گوشی شما باید از شارژ بیسیم پشتیانی کند. برای شما است. برخی از سری با حفره های ایرانی سازگار هستند اما نمونه هایی نیز وجود دارد که برای استفاده از آنها باید مبدل سوراخ خریداری کنید که برای این مبدل ها هزینه بسیار کمی دارد.

کمپانی هوکو (Hoco) سال 2009 میلادی در شهر شنزن چین تاسیس شد. هوکو (Hoco) محصولاتش را در بخش تولید لوازم جانبی موبایل و دیجیتال توسعه داد و برند خود را در بازار معرفی کرد. USB مخفف Universal Serial Bus است، استانداردی که در اواسط دهه 1990 توسعه یافت. طبق گزارش هایی که اخیرا منتشر شده این شرکت مشغول توسعه فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی است که احتمالا سال آینده میلادی رونمایی می شود. به سال 2007 برمیگردیم، انجمن مجریان USB مشخصات شارژ باطری را منتشر کرد که در آن راههای سریعتر شارژ دستگاههای USB استانداردسازی شده بود. با این حال، اگر یک دستگاه قدیمی دارید، احتمالا با پورتهای USB که مشخصات شارژ باطری (Battery Charging Specification) را به کار بردهاند، کار نخواهد کرد. مثلا پورتهای اصلی (500 میلی آمپر) USB 1.0 و USB 2.0 کامپیوتر. وقتی گفته می شود باتری گوشی 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، به این معنی است که باتری آن 3 آمپر ساعت ظرفیت دارد. هنگام خرید گوشی همیشه یک شارژر و سیم دارد، اما همیشه شارژر کافی نیست. از پرفروش ترین شارژر بی سیم اپل، شارژر بی سیم بلکین مدل F8M747bt می باشد.