هر آنچه درباره سنگ گرانیت باید بدانید-سنگبری کریستال فروش سنگ گرانیت | elitarchgroup

همچنین اگر می‌خواهید اقلام با دمای بالا را روی میزهای گرانیتی خود بگذارید ، از سه پایه یا سطح محافظ دیگر استفاده کنید. معادن سنگ گرانیت قرمز یزد در نزدیکی تالاب گاو خونی اصفهان در منطقه قلعه خرگوشی در استان یزد واقع شده است. معادن سنگ گرانیت سفید بروجرد در استان لرستان در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق زاهدان واقع شده و ذخایر زیادی نزدیک به دو میلیون و چهارصد تن دارد.

آیا گرانیت لغزنده است؟

مهندسان به طور سنتی از صفحات سطح گرانیت صیقلی برای ایجاد صفحه مرجع استفاده می‌کردند زیرا نسبتاً نفوذناپذیر بوده و انعطاف پذیر نیستند. در امپراتوری روم ، گرانیت به بخشی جدایی ناپذیر از مصالح ساختمانی و معماری باستانی تبدیل شد. تصور می‌شود که می‌توان مقادیر زیادی از ماگمای بازالت را در فرایندی به نام پایین رونده به کف یک قاره اندود کرد. با انتشار آهسته گرما و مایعات از آن بازالت ، مقدار زیادی پوسته قاره می‌تواند همزمان به گرانیت تبدیل شود. چگالی متوسط آن بین 65/2 تا 75/2 گرم در سانتی متر مکعب است ، مقاومت فشاری آن معمولاً بالای 200 مگاپاسکال است و گرانروی آن در نزدیکی STP 3–6 • 1019 پیمون است. از نفوذ پذیری اولیه ضعیفی برخوردار است اما از نفوذ پذیری ثانویه قوی برخوردار است.

این نوع سنگ گرانیت ظاهر تمیز و درخشانی دارد و برای تولید کانترهای آشپزخانه، کفپوش و دیواره ها در فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. این گرانیت در دکوراسیون خارجی ساختمان و بخصوص ورودی ها کاربرد وسیعی ارد و می تواند فضای منحصر به فردی به ساختمان بدهد . به این ترتیب هزینه فرآوری این سنگ در مقایسه با سنگ‌های آهکی کمی بیشتر نمای بایرامیک است. راجع به پرداخت سطح آن نیز گرانیت از معدود سنگ‌هایی است که تعداد زیادی از انواع روشهای پرداخت مانند صیقلی، تیشه ای، فلیم و..

  • سنگ گرانیت طوسی نهبندان یا سنگ گرانیت نهبندان آستان از پرمصرف ترین و سخت ترین گرانیتها به شمار می رود.
  • برای برش گرانیت علاوه بر تیغه‌های مخصوص ، زمان بیشتری صرف می‌شود و برش طی چند مرحله صورت می‌گیرد .
  • رنگ زمینه آن از سفید روشن تا خاکستری ملایم تا سفید و آبی یخی متغیر است.
  • در بافت این سنگ رگه هایی به رنگ زرد و گاهی لیمویی دیده می شوند.
  • رنگ این سنگ به طور مستقیم به مواد معدنی موجود در رسوب آن بستگی دارد.
هر آنچه درباره سنگ گرانیت باید بدانید-سنگبری کریستال فروش سنگ گرانیت | elitarchgroup

بازالت در پوسته اقیانوسی رایج است در صورتی که گرانیت در پوسته قاره ای. بازالت هم در زمین و هم در دیگر سیاره ها مانند کره ماه، مریخ و..وجود دارد اما گرانیت فقط در زمین به وجود می آید و در دیگر منظومه های شمسی نادر است. علاوه بر این از آنجا که گرانیت به صورت یک توده جامد تشکیل می شود، هیچ گونه رگه و نواری درون آن وجود ندارد. استاواموس چیف، تخته‌سنگی یک‌پارچه از جنس خارا در استان بریتیش کلمبیا در کانادا.

ویژگی‌های سنگ گرانیت[ویرایش]