دروغ های پی بیشتر از آنچه فکر می کنید به منبع شگفت انگیز خود نزدیک است.
بر اساس رمان کارلو کولودی در سال 1883 ماجراهای پینوکیو، بازی برنده جایزه طراحی اپل، بازآفرینی وحشتناک داستان عروسکی است که آرزو دارد یک پسر واقعی باشد. داستان کولودی هنوز بیشتر به ،وان یک افسانه کودکانه شناخته می شود. اما همچنین با بیش از سهم خود از تاریکی از پیش برنامه ریزی شده است – که آن را به یک پایه جذاب برای آن تبدیل کرده است دروغ های پی کارگردان جیوون چوی.
چوی میگوید: «وقتی به دنبال داستانهایی بودیم که بازی را بر اساس آنها قرار دهیم، چک لیستی از نیازها داشتیم. ما چیزی تاریک می خواستیم. ما داست، میخواستیم که آشنا باشد اما کاملاً کودکانه نباشد. و هر چه عمیق تر به آن فرو می رویم پینوکیو، هر چه بیشتر متوجه شدیم که هر چیزی را که به دنبالش بودیم بررسی می کند.
برگه اطلاعات ADA
دروغ های پی
- برنده: بصری و گرافیک
- تیم: ROUND8 Studio (توسعهدهنده)، NEOWIZ (ناشر)
- موجود در: مک
- اندازه تیم: 100
- افتخارات قبلی: App Store 2023 Mac بازی سال، انتخاب ویرایشگران App Store
توسط استودیو ROUND8 مستقر در کره ج،ی توسعه یافته و توسط شرکت مادر آن، NEOWIZ، منتشر شده است. دروغ های پی یک ماجراجویی فانتزی تاریک و نمایشی فنی برای مک با سیلی، اپل است. بله، بازیکنان یک عروسک انسان نما را کنترل می کنند که توسط Geppetto ساخته شده است. اما به جای یک پسر چوبی کوچک با علاقه به دروغ های کوچک سفید، قهرمان بازی یک جنگجوی مک،کی با مجموعه ای از شمشیرهای عظیم است و ماموریت دارد تا در شهر سوخته کرات نبرد کند تا سازنده اش را پیدا کند – که او نیست. دقیقا همان منبت کاری قدیمی دلپذیر از افسانه.
چوی میگوید: «داستان معروف است و شخصیتها هم همینطور. ما میدانستیم که برای ایجاد یک خاطره ماندگار برای گیمرها، باید تغییرات خود را اضافه کنیم.»
آن پیچ و تاب ها فراوان است. این عروسک توسط یک دستیار لامپ دیجیتال به نام Gemini همراهی می شود – البته “جیم آی نی” تلفظ می شود. یکی از شخصیتهای اصلی بازی روی پری آبی مهربان اصلی است. یک رئیس بازی به نام Mad Donkey بسیار تحریک پذیرتر از ،هایی است که در داستان Collodi حضور دارند. و اگر چه بینی هیچ، رشد نمی کند دروغ های پیشخصیتها فرصتهایی برای دروغ گفتن دارند که مستقیماً بر خط داستان تأثیر بگذارد – و احتمالاً یکی از پایانهای چندگانه بازی است.
ما می دانستیم که برای ایجاد یک خاطره ماندگار برای گیمرها، باید پیچ و تاب های خودمان را اضافه کنیم.
جیوون چوی، دروغ های پی کارگردان
چوی میگوید: «اگر بدون دانستن داستان اصلی بازی کنید، ممکن است تمام آن پیچ و تابها را نبینید. “اما به سمت دیگری نیز پیش می رود. ما از بازیکن، شنیدهایم که در مورد داستان اصلی کنجکاو شدهاند، بنابراین آنها به عقب برگشتند و از این طریق متوجه پیچشهای ما شدند.»
هیچ چیز عجیبی در مورد موفقیت بازی وجود ندارد: علاوه بر برنده شدن جایزه طراحی اپل در سال 2024 برای بصری و گرافیک، دروغ های پی به،وان بهترین بازی مک سال 2023 اپ استور انتخاب شد و جوایز زیادی را از جامعه بازیها دریافت کرد. بسیاری از آنها زیبایی بصری بازی، دنیایی از بافتهای غنی، نورپردازی دقیق و گزینههای شخصیسازی بصری مانند ارتقاء مقیاس MetalFX و جلوههای مه حجمی را صدا میزنند که به شما امکان میدهند شهر ویران شده را مطابق میل خود استایل کنید.
برای آن شهر، تیم ROUND8 با انتقال داستان از محل اصلی ایتالیایی خود به دوران Belle Èpoque در فرانسه قبل از جنگ جه، اول، پیچ و تاب دیگری ایجاد کرد. چوی میگوید: «همه از ایتالیا انتظار داشتند و همه از استیمپانک انتظار داشتند، اما ما چیزی میخواستیم که در صنعت بازی چندان رایج نباشد. ما چند مکان دیگر مانند غرب وحشی را در نظر گرفتیم، اما Belle Èpoque ،یب من،ی از زیبایی و رفاه بود. ما فقط آن را تاریک تر و تاریک تر کردیم.”
ما چند مکان دیگر مانند غرب وحشی را در نظر گرفتیم، اما Belle Èpoque ،یب من،ی از زیبایی و رفاه بود. ما فقط آن را تاریک تر و تاریک تر کردیم.
جیوون چوی، دروغ های پی کارگردان
برای ایجاد نبرد شدید (و روغنی) بازی، چوی و تیم از ،اصر Soulslike موجود استفاده ،د و ویژگیهای خاص خود را اضافه ،د، مانند سلاحهای قابل تنظیم که میتوانند از آیتمهای موجود در اطراف کرات جمع شوند. چوی می گوید: «ما متوجه شدیم که بازیکنان اغلب اسلحه ای را که دوست دارند پیدا می کنند و تا پایان از آن استفاده می کنند. «ما آن را ناکارآمد یافتیم. اما ما همچنین می د،م که سلیقه هر ، برای سلاح متفاوت است.
او میگوید این سیستم به بازیکنان این آزادی را میدهد که ،یبهای خود را به جای دنبال ، «بهترین» سلاحهای از پیش تعیینشده انتخاب کنند. و این استراتژی جواب داد: چوی میگوید بازیکنان اغلب به صورت آنلاین پیدا میشوند که در مورد بهترین ،یبها به جای بهترین سلاحها بحث میکنند. او میگوید: «هدف ما هنگام ایجاد این سیستم این بود.
همچنین عمدی: رویکرد بازی به دروغ گفتن، تغییر دیگری در منبع اصلی. چوی میگوید: «دروغگویی در بازی فقط به م،ای فریب دادن طرف مقابل نیست. انسانها تنها گونهای هستند که میتوانند به یکدیگر دروغ بگویند، بنابراین دروغ به دنبال کشف هسته این شخصیت است.
این همچنین در مورد اخلاق مبهم دروغ گفتن است: دروغ های پی نشان می دهد که گاهی هیچ چیز به اندازه یک دروغ با نیت خوب انس، – یا انس، – نیست.
چوی می گوید: عروسک ژپتو انسان نیست. “اما در عین حال، عروسک مانند یک انسان عمل می کند و گهگاه رفتارهای انس، از خود نشان می دهد، مانند احساساتی شدن در گوش دادن به موسیقی. ایده این بود: دروغ گفتن کاری است که انسان ممکن است انجام دهد. به همین دلیل بخشی از بازی است.»
این دروغ های پی داستان ممکن است هنوز انجام نشده باشد. C،i و تیم در حال کار بر روی محتوای قابل دانلود و یک دنباله بالقوه هستند – احتمالاً با بازی یک شخصیت نمادین دیگر که برای مدت کوتاهی در پایان بازی مورد آزار قرار گرفته است. اما در این بین، تیم لحظاتی را صرف لذت بردن از ثمره موفقیت خود می کند. چوی می گوید: «در ابتدای توسعه، من صادقانه شک داشتم که حتی بتو،م این کار را انجام دهیم. برای من، شگفتانگیزترین چیز این است که ما به این هدف دست یافتیم. و این باعث می شود فکر کنیم، “خب، شاید دفعه بعد بتو،م بهتر عمل کنیم.”
با برندگان جایزه طراحی اپل 2024 آشنا شوید
پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی را از فینالیست ها و برندگان جوایز طراحی اپل بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.
منبع: https://developer.apple.com/news/?id=jimo1g6z