خواص سبوس برنج و فواید آن برای سلامت پوست و مو

بنابراین در تعدیل بیماری های قلبی، چربی خون، دیابت و برخی سرطان ها بسیار حائز اهمیت هستند. اما معمولا در آسیاب دوم با صیقل و ایجاد اصطحکاک این پوسته قهوه ای را از برنج جدا می کند و برنج سفید باقی می ماند. لایه بعدی سبوس است که لایه ای نازک و قهوه ای رنگ بوده و به دانه سفید برنج چسبیده است.

به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از ویتامین‌های موجود در سبوس برنج، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایید. مقادیر بالای ویتامین B6 موجود در سبوس برنج به افزایش انرژی ورزشکاران و بدنسازان در تمرینات بدنسازی کمک می کند. دو قاشق غذا خوری سبوس برنج را در دو لیتر آب بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید، سپس بگذارید تا سبوس ها ته نشین شوند و آب آن را بر روی مو ها و پوست سر بریزید و خوب ماساژ دهید. خواص سبوس برنج؛ 15 خاصیت سبوس برنج برای سلامتی، لاغری و پوست… یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ از دانشگاه آریزونا و دانشگاه کشاورزی کراکوف در لهستان، ۲۴ بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق را مورد مطالعه قرار داد. محققان بزرگسالان را به دو گروه تقسیم کردند و به گروه اول به مدت ۸ هفته، میان وعده حاوی با سبوس برنج و استرول دادند.

پوستی جوان و زیبا با سبوس برنج قهوه ای

از این رو روغن سبوس برنج را در ضد آفتاب ها برای جلوگیری از آسیب نور خورشید به پوست و در شامپوها و نرم کننده ها برای لطافت و درخشندگی مو استفاده می کنند. از سبوس برنج برای تهیه دمنوش و عصاره سبوس برنج و همچنین روغن سبوس برنج هم استفاده می شود. همچنین سبوس تثبیت شده، حاوی ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین‌های B-5 و B-6 است.

سبوس برنج یکی از مفیدترین مواد غذایی مقوی است که در اطراف ما انسان ها وجود داردطریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری و کاهش وزن در ادامه بیان می شود سبوس برنج یکی از غنی ترین منبع مواد غذایی برای انسان است. سبوس برنج داراي فيبر فراوان است و در نتیجه برای درمان یبوست مفید است. ویتامین‌های B موجود در سبوس برنج این ماده غذایی را به یک تقویت کننده اعصاب تبدیل کرده است. مصرف روزانه برنج سبوس دار باعث تقویت اعصاب، کاهش استرس و اضطراب روزانه شده، افسردگی و ضعف اعصاب را برطرف میکند. فیبرها از جمله ترکیبات موثر در دانه ها سبوس برنج هستند که به کاهش وزن کمک می کنند.

فراموش نکنید هنگام افزودن سبوس برنج و سایر فیبرهای نامحلول دیگر به رژیم غذایی باید آب بیشتری بنوشید. چرا که این نوع فیبر برای عملکرد بهینه خود در درمان یبوست به میزان بالایی آب نیاز دارد. اگر شما روزانه ۲ قاشق سوپ خوری سبوس برنج را همراه با غذا و یا سایر روشها میل کنید، میزان زیادی از نیاز روزانه بدنتان به ویتامینB، ویتامین E، پتاسیم، فیبر و سایر مواد مغذی را برطرف کرده اید. علاوه بر مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین ها، سبوس برنج را می توان منبع آهن و مس دانست.

میزان مصرف سبوس برنج در روز

خواص سبوس برنج و فواید آن برای سلامت پوست و مو

آنها ۱۱ مطالعه بالینی تصادفی و کنترل شده را پیدا کردند که کلسترول و سطوح مربوط به آن را آزمایش کرده فروشگاه آریو کالا بودند. توجه داشته باشید که این نتایج به ‌اندازه‌ی نتایج حاصل از مطالعات بر روی عصاره سبوس عالی نیستند، یعنی مطالعات نشان می‌دهند که اثرات سبوس برنج بر روی سلامتی و کاهش وزن بیشتر از روغن آن است. روغن سبوس برنج حاوی تمام اجزای سبوس برنج نیست، اما باز هم برای لاغری خیلی خوب است. پیروی از یک رژیم غذایی غنی از فیبر به شما کمک می‌کند وزن سالمی داشته باشید و معده خود را برای مدت طولانی‌تری بعد از غذا سیر نگه دارید تا از پرخوری در روز بعد جلوگیری کنید.

  • عصاره سبوس، باعث کاهش وزن و کاهش سطح دور کمر در بین زنان شد.
  • اگرچه گفته شده است که خواص سبوس برنج برای تقویت مو بسیار مناسب است اما مزیت‌های استفاده از آن تنها به تقویت موها ختم نمی‌شود.
  • سبوس برنج ممکن است نیمی از نیازهای روزانه‌ی فرد به ویتامین‌های مهمی مانند تیامین، نیاسین و ویتامین B6 را تامین کند.
  • در روش دوم شما می‌توانید پودر سبوس برنج را همراه با یک پیاله ماست شیرین ترکیب کنید و مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.
  • در مجموع محققان می‌گویند، مصرف روغن سبوس برنج می‌تواند غلظت LDL-C و تری گلیسیرید را کاهش دهد که ممکن است به پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود.
نه تنها انتخاب محصولات مناسب اهمیت دارد بلکه میزان ترکیب استفاده از آن ‌ها در کنار یکدیگر هم، مهم است. دانشمندان در پژوهش دیگری، به این نتیجه رسیدند که، برنج آسیایی (سبوس برنج)، دارای بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان و فعالیت‌ های بیولوژیکی است که منجر به تقویت سلول ‌های فیبروبلاست پوست انسان می‌ شود. افرادی که در گروه آزمایش قرار داشتند، به مدت sixteen هفته میزان zero.55 از سبوس برنج (روزانه eight میلی‌لیتر) را به صورت موضعی روی پوست خود مالیدند. به افرادی که در گروه کنترل بودند نوعی شبه دارو داده شد تا آن را روی پوست خود بمالند. از پودرسبوس برنج می توان برای درمان بیماری های قلبی و عروقی مورد استفاده قرار داد.

روغن سبوس برنج[ویرایش]

فیبر موجود در سبوس برنج قند خون را کنترل میکند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد و ضد کلسترول و چربی خون است. همچنین سبوس برنج برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش لازم و ضروری است بنابراین کسانی که از یبوست رنج می برند میتواند از سبوس برنج یا روغن آن استفاده کنند. امروزه ریزش مو مشکل مهمی است که که بسیاری از مردم درگیر آن می‌شوند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر از شر این مشکل دردسرساز رهایی یابند.