پشت طراحی: Flighty – کشف

A collage of art elements from the Apple Design Award-winning app Flighty.

کلاژی از ،اصر هنری از برنامه برنده جایزه طراحی اپل Flighty.

پرنده ممکن است ساده ترین چیزی باشد که مسافران در کل سفر خود پیمایش می کنند. رایان جونز، توسعه‌دهنده مستقر در آستین که این برنامه را در سال 2019 تأسیس کرد، می‌گوید: «سفر می‌تواند یک موقعیت پر استرس باشد. ما می‌خواهیم پرنده آنقدر خوب کار کند که تقریباً به طرز ،ل کننده ای بدیهی به نظر برسد.»

در طول تصور شد – چه زم، دیگر؟ – تاخیر طول، پرواز، پرنده اطلاعات کلیدی را در جلو و در مرکز قرار می دهد با رابط کاربری قابل درک، نقشه های زنده، و ظاهری که آینه ای از قراردادهای قدیمی طراحی فرودگاه است. بهترین برنامه سفر در ک،، ردیاب پرواز، ناوبر فرودگاه، و دربان است — و با اجرای باورن،ی Live Activities و Dynamic Island، همراهی که اطلاعات کلیدی را همیشه در دسترس قرار می دهد.

ع،ی از دستی که آیفون را در دست دارد و اپلیکیشن Flighty را نشان می‌دهد که اطلاعات پرواز را در قالب Live Activity نمایش می‌دهد.

جونز می‌گوید: «در مورد همیشه بودن اطلاعات چیزی آرامش‌بخش وجود دارد. لازم نیست گوشی خود را چک کنید و فکر کنید، “خوب، من باید 32 دقیقه دیگر در دروازه باشم” و سپس “اکنون باید 29 دقیقه دیگر آنجا باشم.” و من شما را نمی دانم، اما هر بار که در هواپیما راه می روم، به شماره صندلی خود نگاه می کنم، آن را می گذارم و بلافاصله می گویم: “صبر کن، شماره صندلی من چند بود؟”

از زمان راه اندازی آن در سال 2019، پرنده نمونه ای باورن،ی از استفاده دقیق از فناوری های اپل بوده است. جونز می‌گوید: «ما واقعاً این کار را از روی اشتیاق و عشق به محصول انجام می‌دهیم، زندگی همه ما با iOS و موبایل تغییر کرده است، بنابراین ما واقعاً در مورد پذیرش فناوری‌های جدید هیجان‌زده می‌شویم.»

پرتره ای از رایان جونز، بنیانگذار فلایتی که جایزه طراحی اپل خود را در دست دارد.

آنها چیزهای زیادی اضافه کرده اند. پرنده از ویجت‌ها در صفحه اصلی و صفحه قفل، برجسته ، محتوا با استفاده از اشتراک‌گذاری شده با شما و موارد دیگر پشتیب، می‌کند. با چند ضربه، مسافران حتی می‌توانند مسیر پرواز و زمان رسیدن خود را با عزیز، که حتی ممکن است برنامه را نصب نکرده باشند به اشتراک بگذارند – یک ویژگی فوق‌العاده راحت برای هماهنگی پیکاپ‌های فرودگاهی.

ما میخواهیم پرنده آنقدر خوب کار کند که تقریباً به طرز خسته کننده ای واضح به نظر برسد.

رایان جونز، پرنده موسس

پرنده به طور مداوم در تطبیق با ماهیت غیرقابل پیش بینی سفر تأثیرگذار است. جونز می‌گوید: «وقتی همه چیز ،اب می‌شود، واقعاً باید بدرخشیم. به ،وان مثال، این برنامه باید نشان دهد که چگونه هر فرد در مقطعی اتصال اینترنت خود را از دست می دهد. “هر زمان که [someone] جونز می‌گوید که بلند می‌شود، باید فرض کنیم که دیگر آنها را نخواهیم دید تا زم، که فرود بیایند. حل؟ در یک نقطه مشخص قبل از انجام پرواز، جزیره پویا به نوارها و شمارنده‌های پیشرفت پرواز تغییر می‌کند و حداقل نمایش را در یک نمودار دایره‌ای ساده نشان می‌دهد که مدت زمان پرواز را ردیابی می‌کند.

تصویری از ویژگی

از نظر بصری، Live Activities و Dynamic Island برای یادآوری کنوانسیون‌های علائم فرودگاهی طراحی شده‌اند که برای دهه‌ها برقرار بوده‌اند. جونز می گوید: «این قیاس دنیای واقعی ماست. این تابلوهای فرودگاهی یک خط در هر پرواز دارند، و این یک چراغ راهنمای خوبی است – آنها 50 سال وقت داشته‌اند که بفهمند چه چیزی مهم است.

اگرچه فرآیند طراحی جامع است، اما همیشه سریع نیست. او می‌گوید: «بسیار وسوسه‌انگیز است که از کتابخانه دارایی‌های موجود خود بیرون بکشید تا ببینید آیا می‌تو،د به سرعت چیزی را کنار هم بگذارید یا خیر. برای جلوگیری از بازگشت به ایده های قدیمی، پرنده تیم 20 ایده طراحی را در مرحله مفهوم ایجاد می کند. او با لبخند می گوید: «این چیزی است که روی یک ورق کاغذ جا می شود. “شما به شش یا هفت ایده می رسید و فکر می کنید، “باشه، همین است، هیچ کدام باقی نمانده است.” اما بعد فکر می کنید، “خب، من ایده ای دارم که احتمالاً بد به نظر می رسد” و سپس آن را امتحان می کنید و اصلاً بد نیست.

پرنده حتی در خانه سرگرم کننده است این پرنده ویژگی پاسپورت پروازها، مایل‌ها و آمار سفر را از طریق آثار هنری سفارشی زیبا و قابل اشتراک‌گذاری نشان می‌دهد. این فقط گواه بیشتری برای آن است پرنده واقعاً برای هر مرحله از سفر است – حتی برای بازگشت به خانه.

درباره Flighty بیشتر بد،د

Flighty را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از برندگان جوایز طراحی اپل را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=970ncww4