پشت طرح: بخیه. – كشف كردن

A collage of art elements from the Apple Design Award-winning game stitch.

کلاژی از ،اصر هنری از کوک بازی برنده جایزه طراحی اپل.

با همه ژانرها و سبک‌های متعددش، دنیای بازی در مورد تجربیات مربوط به گلدوزی به طرز وحشتناکی بی‌م،ا بوده است. که همه چیز با کوک.، یک تلاقی جذاب بین گیج کننده های گاه به گاه، ورزش مراقبه، و پروژه کاردستی بعد از ظهر – و بازی بین نسلی که احتمالاً پیدا می کنید.

Jakob Lykkegaard، موسس Lykke Studios، تیم سازنده می گوید: «ما به ساخت بازی هایی که هر ،ی می تواند بازی کند، افتخار می کنیم. کوک. مهم است که وقت بگذارید تا آنها را برای همه در دسترس قرار دهید.»

دو اسکرین شات از گیم پلی دوخت، با رنگ ها و بافت های متعدد پارچه

کوک. پازل های مبتنی بر گلدوزی را تنظیم می کند که بازیکنان برای تکمیل یک الگو، مانند یک پنگوئن شایان ستایش یا یک یادداشت عاشقانه برای بیکن، آنها را تکمیل می کنند. بازیکنان روی یک سطح فوق‌العاده واقعی و با بافت زیبا تند تند می‌کشند که احساس می‌کند دقیقاً زیر نمایشگر است. هیچ پیشرفت خطی در آن وجود ندارد کوک.; چالش‌ها به شکل «حلقه‌هایی» ارائه می‌شوند که بازیکنان می‌توانند با سرعت خودشان کاوش کنند. و این بازی از چندین زبان و ابزارهای دسترسی سفارشی برای افراد مبتلا به کوررنگی، دید کم و حساسیت حرکتی پشتیب، می کند.

برای این انتخاب ها سابقه ای وجود دارد. معمای نقاشی Lykke Studios رنگ نامزد دریافت جایزه طراحی اپل در سال 2022 در بخش فراگیر شد، تا حدی به لطف حالت کوررنگی که به بازیکنان اجازه می‌دهد هر پازل مبتنی بر آبرنگ را با استفاده از ال،ا و بافت به جای رنگ حل کنند.

پرتره ای از Jakob Lykkegaard، بنیانگذار Lykke Studios، که جایزه طراحی اپل تیمش را در اختیار دارد.

با کوک.استودیو که با Unity ساخته شد، ویژگی‌های دسترسی را حتی بیشتر مورد بررسی قرار داد. “Number Outlines” خطوط واضح تر و متضاد تری را روی اعداد پازل ایجاد می کند. “اعداد بزرگ” آنها را بزرگتر و خواندن آنها را آسان تر می کند. “Reduce Motion” حرکات و ،میشن های ناگه، را محدود می کند. و حالت چپ دستی رابط کاربری مشکل ساز را از مسیر بازیکنان چپ دست خارج می کند. لیکگارد می گوید: «در اصل، نشانگر نماد در واقع زیر دست افراد چپ دست بود. ما فکر کردیم، این موضوعی است که ما در نظر نگرفته بودیم. چگونه می تو،م آن را درست کنیم؟»

ما به خودمان افتخار می کنیم که بازی هایی را می سازیم که هر ،ی بتواند بازی کند.

Jakob Lykkegaard، بنیانگذار Lykke Studios

لیکگارد می‌گوید که تیم رویکردی غیرمعمول برای ایجاد این ایده در پیش گرفت کوک. او می گوید: «ما بازی ها را کمی وارونه می سازیم. “معمولاً با عاشق شدن ما به موادی شروع می شود و بعداً یک مک،ک بازی در اطراف آن می سازیم. خواهیم دید که چه حسی روی دستگاه دارد و اگر کار نکرد، پروژه را می‌کشیم و به سراغ ماده دیگری می‌رویم.» برای کوک.، آن مطالب از یک روز خوش در رسانه های اجتماعی آمده است. ما صادقانه یک پست در مورد گلدوزی دیدیم و فکر کردیم، “وای، واقعاً زیبا به نظر می رسد.”

ع،ی از حلقه گلدوزی پر از بخش هایی با رنگ های مختلف، از جمله آبی، سبز، نارنجی و صورتی.

برای آن مک،ک، تیم از یک منبع آنالوگ بعید الهام گرفت: یک بازی پازل مبتنی بر شبکه هندسی به نام شیکاکو که در رو،مه های ژاپنی یافت می شود. او می‌گوید: «ما شبکه را گرفتیم و آن را به شکلی کج کردیم که زیبا به نظر می‌رسد اما یکنواخت نیست. از آنجا، ما گزینه های زیادی برای اینکه بازیکنان چگونه می توانند آن را پر کنند، داشتیم.

همانند رنگ آمیزی، تیم به دنبال ایجاد تعادلی بود که بازیکنان را بدون ایجاد احساس گمشده یا ترس به چالش بکشد. ما نمی‌خواستیم بازی‌ای مانند سودوکو بسازیم که در آن مردم فکر کنند، اوه، این برای من خیلی سخت است. اما ما همچنین چیزی را نمی خواستیم که فقط یک سری بی پایان کلیک های بی دقت باشد. کوک. برای بچه ها نمی تواند خیلی سخت باشد، اما نمی تواند خیلی بچه گانه باشد.»

آن کار می کند. Lykkegaard از افراد 8 ساله و 80 ساله شنیده است که به سبک قابل دسترس و قابل دسترس بازی کشیده شده اند. سوال این است: چگونه می‌تو،م یک بازیکن را وادار کنیم که از آن لذت ببرد، احساس باهوشی کند و بخواهد با بازی آرام بگیرد؟ هنگامی که این احساس را ایجاد کردید، بازیکنان باز خواهند گشت. و ما می خواهیم کاری کنیم که همه احساس کنند این یک بازی برای آنهاست.”

درباره دوخت بیشتر بد،د.

کوک.

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از برندگان جوایز طراحی اپل را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=mc4d1uf،