پشت طرح: جهان – کشف

A collage of art elements from the Apple Design Award-winning app, Universe.

کلاژی از ،اصر هنری از برنامه برنده جایزه طراحی اپل، Universe.

در کودکی، کائنات جوزف کوهن، بنیانگذار آن، تقریباً همه چیز را در مورد اینترنت دوست داشت: این که چگونه مردم را گرد هم آورد، راه هایی را برای اشتیاق دوقلو خود ی،ی خلاقیت و تجارت ایجاد کرد، و جریان اطلاعات را دموکراتیک کرد. کوهن می‌گوید: «من در نیویورک بزرگ شدم، اما دوست دارم بگویم که واقعاً در اینترنت بزرگ شده‌ام.»

امروزه، اشتیاق کوهن هنوز اینترنت است – اما او دیگر فقط در آن زندگی نمی کند. او در حال تلاش برای بهبود آن است. او می گوید: «هدف ما این است که این فناوری را در دسترس همه قرار دهیم.

مجموعه ای از اسکرین شات ها که صفحات مختلف یک وب سایت را نشان می دهد که به فروش گلدان های گلی اسطوخودوس اختصاص دارد.  وب سایت ها سبز با دکمه های زرد هستند.

در سال 2017 راه اندازی شد، قدرتمند، همه کاره و تقریباً باورن،ی ساده کائنات ایجاد یک وب سایت را به آس، ساختن با بلوک ها انجام می دهد. این برنامه بر روی یک سیستم شبکه کار می کند. برای ایجاد یک سایت، بلوک ها را به شبکه اضافه کنید، و برای ویرایش یک سایت، آن بلوک ها را به اطراف منتقل کنید. هیچ دانشی در مورد کدنویسی، طراحی یا انتشار لازم نیست – کائنات حتی فرآیند به دست آوردن و انتشار به نام های دامنه خاص را کنترل می کند. این برنامه نه تنها موانع را از بین نمی برد، بلکه آنها را از بین می برد. و امروز، کائنات در حال حاضر ویترین فروشگاه‌ها، نمونه کارهای هنرمندان، صفحات نوازندگان، مرکز گروه‌های اجتماعی، حضور در وب شخصی، و همه چیز را در اختیار دارد.

در سال گذشته، کائنات با یک سری ارتقاء دسترسی که مستقیماً از بازخورد مردم الهام گرفته شده بود، افراد بیشتری را از همیشه توانمند کرد. در یک مثال، یک دانش آموز دبیرست، در کالیفرنیا که نابینا است، برای درخواست پشتیب، بهتر از VoiceOver – و کائنات تیم به سرعت به یک ایده زیبا رسید.

پرتره ای از جوزف کوهن، بنیانگذار Universe که جایزه طراحی اپل خود را در دست دارد.

او می‌گوید: «ما آموختیم که سیستم شبکه‌ای که طراحی کرده‌ایم کاملاً با صفحه‌خوان‌ها سازگار است. «VoiceOver با خواندن از سمت چپ بالای صفحه کار می‌کند، بنابراین وقتی یک سیستم مختصات مبتنی بر شبکه دارید، مستقیماً از آنچه روی صفحه است عبور می‌کند. می گوید، “خوب، در موقعیت یک و دو، شما تصویری از گل ها دارید” و غیره.”

تیم این ویژگی را با همکاری نزدیک با تعدادی از افراد نابینا یا کم بینا بهبود بخشید – بسیاری از آنها کائنات-در حال حاضر سایت های آنلاین ایجاد کرد. و آنها به کار خود ادامه دادند و نوع پویا را به مقیاس متن و همچنین ارتقاء دسترسی به ناوبری کلی برنامه، تنظیمات، معیارهای مخاطب و موارد دیگر اضافه ،د.

طرحی از سیستم شبکه سازی که کاربران Universe برای ساخت وب سایت های خود به آن تکیه می کنند.

هدف جدیدترین پروژه این تیم این است که شروع کار با طراحی وب را برای همه آسان تر کند. کوهن و تیم در حال کار بر روی یک ویژگی هوش مصنوعی هستند که فوراً یک وب سایت سفارشی را بر اساس توضیحات زبان طبیعی ایجاد یا اصلاح می کند. بگو کائنات، “یک سایت صورتی با درخشش برای تجارت ناخن سفارشی من در شیکاگو بسازید” و نتایج در عرض چند ث،ه ظاهر می شوند.

هدف ما در دسترس قرار دادن این فناوری برای همه است.

جوزف کوهن، کائنات موسس

«این یک دیالوگ خواهد بود. کوهن می گوید، این یک خیابان یک طرفه نیست. “هنوز می تو،د سایت خود را به صورت دستی ویرایش کنید، یا می تو،د از آن بخواهید که تم یا رنگ پس زمینه را تغییر دهد.” (طراح هوش مصنوعی GUS نامیده می شود، هر دو به این دلیل که مخفف کلمه “مولد” است کائنات سایت ها” و به دلیل کائنات یک طراح بسیار ماهر به نام گاس را استخدام کرده است. کوهن می خندد: «حالا باید او را Human Gus بنامیم.)

کوهن قصد دارد ویژگی هوش مصنوعی را «به صورت عمومی» بسازد و به‌روزرس،‌های ویدیویی منظم در مورد پیشرفت تیم را به ،وان بخشی از راهی برای جمع‌آوری بازخورد مردم در جریان پرواز منتشر کند. این نمونه دیگری از درایو او برای بازتر ، برنامه – و اینترنت – برای همه است. او می‌گوید: «من هنوز در نیویورک زندگی می‌کنم، و بهترین بخش نیویورک این است که تنوع فوق‌العاده‌ای دارد. “این سنگ ریز و ارگ،ک و بسیار انس، است. من فکر می‌کنم اینترنت می‌تواند شبیه آن باشد – اما برای فعال ، آن به ابزارهای عالی نیاز دارید.»

درباره Universe بیشتر بد،د

Universe – Website Builder را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از برندگان جوایز طراحی اپل را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده ها می رویم تا دریابیم که چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=nzd48pl9