پشت طرح: هر فاصله – کشف

A collage of art elements from the Apple Design Award-winning app Any Distance.

کلاژی از ،اصر هنری از برنامه برنده جایزه طراحی اپل Any Distance.

ردیابی تمرین هرگز مانند آن به نظر نمی رسید – یا احساس می شد هر فاصله.

لوک بیرد، طراح مستقر در آتلانتا که این برنامه سوئیفت را با مهندس د،ل ،تز ایجاد کرده است، می‌گوید: «ما چیزی برای همه می‌سازیم، نه فقط برای ورزشکاران. “ما افراد متمایل به ورزش نیستیم. ما یه جورایی خنگ هستیم! من می خواهم یک روز بازنشسته شوم و در ایسلند ع، بگیرم. دن می خواهد بازنشسته شود و در بیابان موسیقی بنوازد. ما به دنبال رفتن به المپیک نیستیم، اما می خواهیم زندگی طول، و سالم داشته باشیم.

سه اسکرین شات از هر فاصله‌ای که انواع روش‌های نمایش داده‌های تمرین را نشان می‌دهد.

برنامه آنها یک ردیاب تن، اندام و شبکه اجتماعی است که آمار تمرینات را در قالب های زیبا و قابل اشتراک گذاری ارائه می دهد – نمودارها و نمودارهای پویا، نقشه های سه بعدی متحرک، تجربیات AR، و کارت های زیبا – که می تواند ع، ها را یکپارچه کند. این به شدت از SF Symbols استفاده می‌کند – همانطور که Beard با وقاحت بیان می‌کند، “SF Symbols بزرگترین کمکی است که اپل تا به حال در طراحی انجام داده است.” این مجموعه‌های درون‌برنامه‌ای ظریف و یک شبکه اجتماعی داخلی را ارائه می‌کند که هدف آن برقراری ارتباط افراد با حلقه‌های کوچکی از دوستان است. و نام آن نیز فلسفه آن است: هر فاصله نه فقط شنا یا دوچرخه سواری، بلکه یک جلسه پیاده روی، دویدن با کالسکه، یا محبوب ترین گزینه آن، پیاده روی با سگ است.

پرتره ای از لوک بیرد، بنیانگذار Any Distance که جایزه طراحی اپل خود را در دست دارد.

هر فاصله به شدت از ابزارها و فناوری های اپل پشتیب، می کند. از ARKit برای رندر مسیرها، HealthKit برای داده‌های تمرین، رندر ف،ی برای چیزی که ،تز آن را “چیزی چرخشی پس‌زمینه گرادیان” می‌نامد، SceneKit برای رندر، MapKit، ادغام اپل واچ و موارد دیگر استفاده می‌کند. همچنین نشان می دهد هر فاصله ای تعهد به حریم خصوصی Beard می‌گوید: “داده‌های شما همه در HealthKit هستند؛ ما آن‌ها را ذخیره نمی‌کنیم مگر اینکه آن‌ها را برای دوستان خود پست کنید. ما به شما اجازه نمی‌دهیم نقشه‌ای را به اشتراک بگذارید. برش مسیر (که در آن ابتدا و انتهای مسیرهای شما آمده است. بریده شده از دید عمومی) به طور پیش فرض روشن است.” و افراد می‌توانند دقیقاً چه داده‌هایی را که می‌خواهند با دوستانشان به اشتراک بگذارند با ضربه زدن روی نماد چشم در زیر هر معیار انتخاب کنند.

SF Symbols بزرگترین کمکی است که اپل تا به حال در طراحی انجام داده است.

لوک ریش، هر فاصله موسس

ریش ایده برای هر فاصله در طول همه‌گیری، زم، که سبک زندگی او آنطور که می‌خواست سالم نبود. او برای اینکه خود را از ،ی بیرون بیاورد، شروع به پیاده‌روی طول، کرد و ع،‌هایی از سفرهایش در طول مسیر منتشر کرد. ریش می‌خندد: «من یک اشتراک‌گذار مزمن هستم، و در قلب یک عکاس هستم. و بازخورد خوبی دریافت می کردم.» در نهایت، او شروع به طراحی قالب برای پست های رسانه های اجتماعی خود کرد. صادقانه بگویم، این فقط یک ع، در یک ماسک بود – بیضی شکل که اکنون یکی از ویژگی‌های اصلی برند ما است – با مسیر و آمار در یک فونت سرگرم‌کننده. اما مردم می پرسند، “چه برنامه ای اینها را می سازد؟”

تصویری از شش مدال که می‌تو،د با اشتراک‌گذاری تمرینات در هر فاصله‌ای، از جمله مدال‌های روز زمین و ماه تاریخ ،ن، به دست آورید.

در این مرحله، او قبلاً با د،ل ،تز، برنامه نویس و نوازنده ای که قبلاً چند ،وان در اپ استور داشت، ارتباط برقرار کرده بود. “به ،وان یک توسعه دهنده، اغلب از من می پرسند، “هی، می تو،د این برنامه را بسازید؟” ،تز می گوید و من همیشه مثل “نه” هستم. «در این مورد، لوک همه چیز را حل کرد. او اجزای iOS و یک فایل Sketch داشت. ساده و واضح بود و واقعا جالب بود.»

امسال، تیم همچنین قصد دارد گزینه‌های فعالیت غیرمتعارف بیشتری مانند ترفند یا درمان را اضافه کند. بیرد می‌گوید: «در نهایت می‌خواهیم دوچرخه‌سواری گروهی یا پیاده‌روی گروهی سگ‌ها را سازماندهی کنیم. «چند سال گذشته اپیدمی تنهایی را بسیار تسریع کرده است، و ما فکر می‌کنیم که ورزش ، یا فعال بودن در کنار هم، راهپیمایی جدید است. فرقی نمی‌کند نیم مایل راه بروید، با کالسکه با بچه‌تان قدم بزنید یا با عصا راه بروید، باید فضایی برای شما وجود داشته باشد.»

هر فاصله ای را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از برندگان جوایز طراحی اپل را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=uiiopcl8