پشت طراحی: Headspace – کشف

A collage of art elements from the Apple Design Award-winning app Headspace.

کلاژی از ،اصر هنری از برنامه برنده جایزه طراحی اپل Head،e.

تعداد کمی از اپلیکیشن ها ذهن آگاهی را به اندازه آن در دسترس قرار داده اند فضای سر.

با گذشت بیش از یک دهه از راه‌اندازی، این برنامه همچنان به تعیین استاندارد برای برنامه‌های سلامت روان ادامه می‌دهد – یک دستاورد به‌ویژه قابل توجه، زیرا برقراری ارتباط با موضوعات چالش برانگیز مانند ذهن آگاهی و سلامت روان از طریق یک برنامه می‌تواند دشوار باشد. جف بیرکلند می گوید: «ابهام زدایی کلمه ای است که ما زیاد استفاده می کنیم. فضای سر معاون ارشد و مدیر کل محصولات اعضا. «ذهن‌آگاهی و سلامت روان می‌تواند پیچیده، شاید عرف،، شاید حتی غیرقابل دسترس به نظر برسد. پس چگونه آن را قابل دسترس و دوستانه کنیم؟ و چگونه مردم را سریعتر به محتوای من، برس،م؟»

پاسخ ،یبی عمدی از طراحی، سازماندهی و سبک است. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم ریشه موفقیت ما از همان ابتدا ایجاد حس گرم و نام تجاری بود.

اسکرین شات هایی از Head،e که دکمه ها و فعالیت های متعددی را نشان می دهد.  در سمت چپ، برگه کاوش، با دکمه‌های مدیتیشن، خواب، حرکت، موسیقی در بالا و برگه‌های پاد،ت، مجموعه پارک ملی و موارد دیگر در زیر قرار دارد.  در سمت راست صفحه ای به نام روز خود را شروع کنید، که دارای سه فعالیت مقدماتی و تصاویر رنگارنگ است.

گفتن آن به سختی اغراق آمیز است فضای سر بخشی از یک تغییر اجتماعی عظیم در مورد سلامت روان بوده است. Birkeland می گوید بیش از 100 میلیون نفر در نزدیک به 200 کشور و منطقه از این برنامه استفاده کرده اند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. فضای سر ابزاری فوق‌العاده همه‌کاره برای هر،ی است که به دنبال یک استراحت سریع، جلسات طول،‌تر هدایت‌شده یا کمک به خواب یا ورزش است. و کتابخانه عظیم منابع آن هر زمان که مردم به آن نیاز داشته باشند وجود دارد.

پرتره ای از جف بیرکلند، معاون ارشد و مدیر کل محصولات عضو Head،e که جایزه طراحی اپل خود را دارد.

فضای سر کتابخانه منابع خود را هوشمندانه از طریق زبان سازماندهی می کند. مجموعه‌ها و تمرین‌ها با اه، قابل درک بر،ب‌گذاری شده‌اند، مانند باز ، قفل خلاقیت، غذا خوردن آگاهانه، و مجموعه درخشش، مجموعه‌ای از فعالیت‌های برگرفته از فضای سر ادغام اخیر با Shine، یک برنامه ذهن‌آگاهی که به ارائه منابع سلامت رو، فراگیر و در دسترس برای حمایت از جوامع به حاشیه رانده شده اختصاص یافته است. بیرکلند می‌گوید: «این هنوز یک برنامه ساده است، اما سفر طول، به یک آرشیو گسترده نیست.»

چگونه درست کنیم [mindfulness and mental health] صمیمی و دوستانه؟ و چگونه افراد را سریعتر به محتوای من، برس،م؟

جف بیرکلند، فضای سر معاون ارشد محصولات اعضا

در نسخه های قبلی فضای سر، پیمایش اصلی شامل برگه هایی برای مدیتیشن، تمرکز، حرکت و خواب بود. اما Birkeland می‌گوید تحقیقات کاربران تیم را متقاعد کرد که این پیچیدگی را از بین ببرند و به جای آن بر روی برگه Today برنامه تمرکز کنند، که دسترسی با یک ضربه را به فعالیت‌هایی با طول‌های مختلف برای صبح، بعدازظهر و شب تسهیل می‌کند. نکته مهم این است که این کار را بدون مطرح ، دسته بندی های خاص انجام می دهد.

تصویری از یک گل خندان با گلبرگ های زرد و برگ های سبز در پس زمینه نارنجی روشن.

در همین حال، برگه کاوش، دروازه ای به آن بانک وسیع محتوا است – از جمله ،مت های قبلی ناوبری اصلی مبتنی بر دسته. بیرکلند می گوید: «هنوز در ظاهر سادگی وجود دارد. “اما عمق باورن،ی از محتوا در زیر وجود دارد.” این برگه همچنین جایی است که افراد مجموعه‌ها و فعالیت‌های مختلف را پیدا می‌کنند، از جمله آن‌هایی که ،اوینی مانند Cultivating Black Joy و Navigating Injustice دارند که تعهد Head،e به نمایندگی را نشان می‌دهد.

بیرکلند می‌گوید: «ذهن‌آگاهی، مدیتیشن، سلامت روان – هیچ‌کدام از این‌ها به راحتی قابل پیمایش نیستند. «برنامه‌ای که احساس گرما، دوستانه و استفاده آسان داشته باشد، می‌تواند پشتیب، قابل دسترس برای مسائل سخت ارائه دهد.»

درباره Head،e بیشتر بد،د

Head،e را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی هر یک از برندگان جوایز طراحی اپل را بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=fkfnhq8u