کتاب حسابداری مالیاتی: با تاکید بر مسایل کاربردی جهت آزمونهای تعیین سطح کارکنان مالیاتی و دانشجویان مالی چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم

کتاب حسابداری مالیاتی: با تاکید بر مسایل کاربردی جهت آزمونهای تعیین سطح کارکنان مالیاتی و دانشجویان مالی چ1 فروشگاه اینترنتی کتاب گیسوم

برای آن که بتوانید به یک حسابدار مالیاتی تبدیل شوید باید توانایی هایی را در خود تقویت کنید که رد این قسمت میخواهیم تواتایی های حسابدار مالیاتی را با هم بررسی کنیم تا بیشتر با ویژگی های شخصیتی این شغل دوره حسابداری در تبریز آشنا گردید. یک حسابدار مالیاتی برای آن که بتواند امور مالیاتی سازمان را مدیریت کند باید یک سری وظایف را بر عهده بگیرد و این وظایف را به درستی در جهت منافع سازمان انجام دهد. در این قسمت میخواهیم درباره وظایف حسابدار مالیاتی توضیح دهیم وشما را بیشتر با این شغل آشنا کنیم. شاید این سوال بری شما هم پیش آمده باشد که حسابداری مالیاتی چیست یا به عبارتی حسابداری مالیاتی (Tax Accounting) چیست؟ همان طور که گفته شد حسابداری مالیاتی یکی از شاخه های حسابداری است.

  • می‌توان گفت امور مالیاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های امور مالی برای هر کسب و کار به حساب می‌آید.
  • قوانین مالیاتی اعم از قانون مالیات های مستقیم و غیر مستقیم مانند مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده برای کسب و کارها و سایر سازمان ها پر چالش و پیچیده است.
  • وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس انداز خدمت و مزایای پایان خدمت ، مطالبات مربوط به خسارت اخراج ، باز خرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده ، بیمه های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه گذار و یا کارفرما از قبیل بیمه عمر ، خسارت فوت و دیه .

البته قوانین و شرایط این امور نیز به قدری پیچیده است که هر کسب و کاری به تنهایی از عهده آن برنخواهد آمد. امروزه بیشتر کسب و کارها، از کسب و کارهای بزرگ گرفته تا کسب و کارهای کوچک، همگی اهمیت مسئله حسابداری را به خوبی درک کرده و در تلاش‌ اند تا این امور را به درستی انجام دهند و برای این کار از افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کنند. کتاب حسابداری مالیاتی نوشته ی عبدالکریم مقدم، حسن محمدزاده مقدم، علی اصغر ترابی می باشد که توسط نشر دانشگاه پیام نور منتشر شده است. بنابراین حسابداری مالیاتی از مهمترین مباحثی است که امروزه حسابداران و شرکت‎‌ها به شدت به آن نیاز دارند و باید تا حد زیادی به آن اهمیت بدهند.

آموزش های رایگان حسابداری

هرگاه دلایل و اسناد و مدارک ابرازی در رد یا تعدیل درآمد ممندرج در برگ تشخیص مؤثر واقع نگردد ، پرونده به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد گردید و رأی هیأت با اکثریت آراء قطعی و لازم الاجرا است . مگر اینکه ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی از طرف مأموران مالیاتی مربوط یا مؤدی ، مورد اعتراض کتبی قرار گیرد که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر محول خواهد شد . در صورتی که مسئول مربوط دلایل و اسناد و مدارک ابرازی را در تعدیل درآمد ، موثر تشخیص دهد و نظر او مورد قبول مؤدی قرار گیرد ، مراتب پشت برگ تشخیص منعکس و به امضاء مسئول مربوط و مؤدی رسیده و درآمد مشمول مالیات تعیین شده قطعی می گردد . کسبه، اصناف، پیشه وران، صنعت گران و سایر افرادی که به صورت شخصی حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و به طور انفرادی یا مشارکت مدنی فعالیت دارند به تفکیک بندهای الف، ب و ج ماده قانون مالیات های مستقیم (ق.م.م) مشمول مالیات بر درآمد مشاغل می باشند. موسسه حسابداری و خدمات مالی صالح اندیشان ماندگار ارائه دهنده کلیه خدمات مالی، حسابداری، حسابرسی، بیمه ای، مالیاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت و با بهره گیری از مدیران ارشد در حوزه صنعت، اقتصاد و امور مالی می باشد.

ثبت و پلمب دفاتر روزنامه و کل ، در سال اول باید حداکثر تا ۳۰روز پس از شروع فعالیت و در سنوات آتی باید قبل از شروع سال مالیاتی (شمسی) با مراجعه و درخواست مؤدی ، توسط اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری مربوط انجام شود. این کتاب حاوی مثال‌های متنوع، مسائل، و پرسش‌های چهار گزینه‌ای جهت فهم بهتر مسائل است که برای دانشجویان حسابداری، کارشناسان مالیاتی، مدیران مالی، حسابداران و حسابرسان و داوطلبان عضویت در جامع حسابداران رسمی مفید خواهد بود. حساب سنتر مرجعی برای مهارت های کاربردی حسابداری و فراگیری کار با نرم افزار حسابداری میباشد؛ شما میتوانید برای تجهیز حسابداری و صندوق های فروشگاهی نیز از خدمات حساب سنتر بهره مند شوید. حضور در هیأت های حل اختلاف مالیاتی که منجر به کاهش مالیات می شود یکی از خدمات شرکت های حسابداری مالیاتی می باشد. شرکت خدمات مالیاتی موسسه صالح اندیشان ماندگار، با داشتن نیروهای خبره، میتواند به شما در کاهش مالیات کمک کند. در این قرارداد تمام موارد مورد نیاز ثبت می شود و مشاور خدمات مالیاتی موظف به انجام تک تک موارد می باشد.

امروزه حسابداری مالیاتی یکی از اصلی‌ترین ارکان شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود. در گذشته شاید کمتر کسی به اهمیت حسابداری مالیاتی واقف بوده و از این علم در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کرد. اما در حال حاضر اکثر اصناف و شرکت‌ها، گروه‌های تخصصی حسابداری مالیاتی دارند و به صورت کاملاً متمرکز بر روی این مسائل کار می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه حسابداری مالیاتی چیست؟ و چه اهمیتی دارد، صحبت کنیم. حسابداری مالیاتی شاخه‌ای از علم حسابداری است که با نام انگلیسی Tax Accounting نیز شناخته می‌شود. این تخصص به بررسی و پیگیری موضوعاتی که حول محور مالیات و حسابرسی امور مالیاتی قرار دارند، می‌پردازد و موضوعات حسابداری خارج از این چارچوب را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

عقد قرارداد با شرکت خدمات حسابداری مالیاتی