رمزگذار تصویر JPEG جدید گوگل کیفیت بالاتری ارائه می دهد و در اندازه و پهنای باند صرفه جویی می کند

رمزگذار تصویر JPEG جدید گوگل کیفیت بالاتری ارائه می دهد و در اندازه و پهنای باند صرفه جویی می کند

ما انسان ها موجودات بصری هستیم، و در حالی که این روزها ویدئو انتخاب غالب برای مصرف اطلاعات آنلاین است، بیش از 80 درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهد، تصاویر نقش مهمی در تجربه دیجیتال دارند و خواهند داشت. چه بخواهیم در مورد آن فکر کنیم یا نه، تمام پهنای باند داده ای که مصرف می کنیم هزینه دارد و غول های صنعتی مانند گوگل منافعی را برای بهینه سازی هزینه ذکر شده دارند. خوب، خوب یا بد، آ،ین تلاش غول جستجو در فضای قالب تصویر – WebP دقیقاً به خوبی پیش نرفت و نتوانست به هدف خود برای جایگزینی JPG، PNG و GIF نزدیک شود.

رمزگذار تصویر JPEG جدید گوگل کیفیت بالاتری <a href=ارائه می دهد و در اندازه و پهنای باند صرفه جویی می کند”/>

بنابراین، گوگل رویکرد خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به جای مبارزه با وضعیت فراگیر، JPEG را بهتر کند. jpegli را وارد کنید. این یک کتابخانه کد نویسی JPEG است که شامل رمزگذار و رمزگشا است. احتمالاً مهمترین بیت این است که هم رمزگذار و هم رمزگشا با “استاندارد اصلی JPEG و مرسوم ترین فرمالیسم 8 بیتی آن” مطابقت دارند. به عبارت ساده تر، این بدان م،ی است که تصاویر کدگذاری شده با استفاده از jpegli با رمزگشاهای موجود مانند مرورگر یا نمایشگر تصویر انتخابی شما سازگار هستند.

اکنون، ما وانمود نمی کنیم که می د،م دقیقاً از چه نوع “جادوی سیاه” گوگل در jpegli استفاده می کند. طبق بی،ه مطبوعاتی، “از کوانتیزاسیون تطبیقی ​​برای کاهش نویز و بهبود کیفیت تصویر استفاده می کند. این کار با تعدیل فضایی منطقه مرده در کوانتیزاسیون بر اساس مدل سازی رو، بصری انجام می شود.”

با این حال، درک برخی از مزایای ذکر شده jpegli بسیار ساده تر است. مانند این واقعیت که تصاویر را حدود 35٪ بیشتر از کدک های JPEG سنتی فشرده می کرد و در عین حال کیفیت بصری آنها را حفظ می کرد. این به تنهایی یک پیروزی بزرگ برای پهنای باند آنلاین است. اگر هیچ چیز دیگری نیست، فقط به این فکر کنید که خود گوگل با رمزگذاری مجدد محتوای کاربر چقدر فضایی را در Google P،tos ذخیره می کند. همچنین، jpegli ظاهرا “مح،ات دقیق تر و روان بصری موثرتر” را انجام می دهد، “و باعث می شود تصاویر واضح تر به نظر برسند و مصنوعات قابل مشاهده کمتری داشته باشند.” همچنین می‌تواند تصاویر را با بیش از 10 بیت در هر مؤلفه در مقایسه با 8 بیت راه‌حل‌های کدگذاری سنتی JPEG، رمزگذاری کند، که در فرمالیسم 8 بیتی اصلی اتفاق می‌افتد بدون اینکه سازگاری با بیننده‌های سنتی 8 بیتی را از بین ببرد و در عین حال «مصنوعات نواری قابل مشاهده در گرادیان‌های آهسته» را کاهش دهد. . و نکته آ، اینکه، jpegli ظاهراً از نظر سرعت با سایر کتابخانه‌های کدنویسی قابل مقایسه است، بنابراین هیچ منبع مح،اتی اضافی هزینه نمی‌کند یا فرآیندها را نشان نمی‌دهد.


نمره ELO بالاتر نشان دهنده عملکرد کل بهتر است

نمره ELO بالاتر نشان دهنده عملکرد کل بهتر است

گوگل قبلاً کد منبع کامل jpegli را در GitHub منتشر کرده است، بنابراین هر ،ی که علاقه مند است می تواند آن را بررسی کند و احتمالاً از امروز شروع به استفاده از آن کند.

منبع | منبع تصویر

منبع: https://www.gsmarena.com/googles_new_jpeg_image_encoder_offers_higher_quality_and_saves_on_size_and_bandwidth-news-62339.php