ایالات متحده در حال بررسی SMIC برای نقض قوانین صادرات تراشه Huawei Mate 60 Pro است

ایالات متحده در حال بررسی SMIC برای نقض قوانین صادرات تراشه Huawei Mate 60 Pro است

و، بازرگ، ایالات متحده در حال بررسی است که آیا SMIC به طور غیرقانونی ابزارهای ایالات متحده را برای ساخت تراشه Kirin 9000S به دست آورده است یا خیر. به گفته آلن استیوز، یکی از مقامات ارشد این و،خانه، سازنده تراشه به طور بالقوه قو،ن صادرات را زیر پا گذاشته است، اما وضعیت هنوز در حال ارزیابی است.

این اعلامیه پس از یک جلسه استماع کنگره در اوایل این هفته منتشر شد و گزارش داد که ،ت بایدن در حال بررسی ممنوعیت 4 سازنده تراشه دیگر، از جمله Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC)، ارائه دهنده تراشه FinFET 7 نانومتری هواوی است.

هواوی میت 60 پرو
هواوی میت 60 پرو

هواوی میت 60 پرو، همراه با تعداد انگشت شماری دیگر از گوشی های میت و نوا 12، از چیپست Kirin 9000S استفاده می کند که علی رغم ممنوعیت های ایالات متحده ساخته شده است. چندین بار، این شرکت از اظهار نظر رسمی در مورد این موضوع خودداری کرده است.

با وجود تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج ، این شرکت، این تلفن به ،وان نمادی از تجدید حیات چین در نظر گرفته می‌شود. رویترز. از Estevez نقل شده است که اگرچه آنها نمی توانند در مورد تحقیقاتی که ممکن است در حال انجام باشد یا ممکن است انجام نشوند صحبت کنند، تیم آنها “مطمئناً نگر، های خود را در مورد اینکه SMIC از ابزارهای آمریکایی برای تولید یک چیپ ست مجهز به 5G استفاده کرده است.”

منبع

منبع: https://www.gsmarena.com/us_investigating_smic_for_violation_of_export_rules_for_mate_60_pro_chip-news-62115.php