کمیسیون اروپا از قوانین و هزینه های جدید فروشگاه اپلیکیشن اپل راضی نیست

کمیسیون اروپا از قوانین و هزینه های جدید فروشگاه اپلیکیشن اپل راضی نیست

چند هفته پیش، اپل قو،نی را اعلام کرد که توسعه دهندگان باید از آنها پیروی کنند تا برنامه های خود را از طریق فروشگاه های برنامه شخص ثالث و حتی از طریق دانلودهای ساده وب در دسترس قرار دهند. با این حال، این قو،ن بسیار محدود کننده بودند – و کمیسیون اروپا فکر می کند که ممکن است با DMA مطابقت نداشته باشند.

کمیسیون “مراحل تحقیقاتی مربوط به ساختار جدید هزینه اپل برای فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین را آغاز کرده است”. کمیسیون می‌نویسد: «ساختار جدید هزینه اپل و سایر شرایط و ضوابط برای فروشگاه‌های برنامه جایگزین و توزیع برنامه‌ها از وب (بارگذاری جانبی) ممکن است اه، تعهدات آن را طبق ماده 6 (4) DMA ناکام بگذارد.»

ساختار هزینه به «هزینه فناوری اصلی» پیشنهادی اپل اشاره دارد که برای برنامه‌هایی که بیش از 1 میلیون بار از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث دریافت کرده‌اند، 0.5 یورو برای هر اولین نصب سالانه از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند (این شامل دانلود به‌روزرس،‌ها نیز می‌شود).

کمیسیون اروپا از قو،ن و هزینه های جدید فروشگاه اپلیکیشن اپل راضی نیست

بدیهی است که این می‌تواند برای توسعه‌دهندگان کوچکی که متوجه می‌شوند محبوبیت برنامه‌شان افزایش یافته است، ویرانگر باشد – به جای جشن گرفتن، نگران نحوه پرداخت هزینه اپل هستند. و ممکن است مجبور شوند یک برنامه قدیمی را بدون به‌روزرس، رها کنند زیرا هزینه‌های جدیدی را متحمل می‌شود.

مح،ه هزینه ماهانه Core Technology
مح،ه هزینه ماهانه Core Technology

اپل تنها به اصطلاح “دروازه بان” نیست که در آب داغ با کمیسیون است و “ترجیح دادن خود” معمولاً موضوع است. به ،وان مثال، Alphabet به دلیل تبلیغ خدمات خود در نتایج جستجو (به ،وان مثال رتبه بندی Google S،pping، Google Flights، Google Hotels و غیره) بالاتر از خدمات رقیب سایر شرکت ها تحت بررسی است. علاوه بر این، “قو،ن هدایت” Alphabet ممکن است مانع از ارسال رایگان کاربران به پیشنهادات خارج از فروشگاه برنامه شرکت توسط توسعه دهندگان شود.

آمازون نیز متهم به ترجیح خود است – آیا آمازون محصولات با برند خود را بالاتر از جایگزین های رقبا قرار می دهد؟ کمیسیون در حال بررسی آن است.

مدل جدید “پرداخت یا رضایت” متا نیز تست sniff را پس نداده است. سال گذشته متا سطوح بدون آگهی پولی را برای فیس بوک و اینستاگرام معرفی کرد. “کمیسیون نگران است که انتخاب دودویی تحمیل شده توسط مدل “پرداخت یا رضایت” متا ممکن است در صورت عدم رضایت کاربران، جایگزین واقعی ارائه نکند و در نتیجه به هدف جلوگیری از انباشت اطلاعات شخصی توسط دروازه بانان دست نیابد.

آلفابت، آمازون، اپل، بایت دانس، متا و مایکروسافت شش دروازه‌ب، هستند که در سپتامبر 2023 تعیین شدند و باید تا 7 مارس به طور کامل از DMA پیروی می‌،د. کمیسیون تمدید 6 ماهه‌ای برای متا برای تکمیل کار روی فیس‌بوک مسنجر اعطا کرد. ، کاری که به کاربرانش امکان می دهد با کاربران سایر برنامه ها چت کنند.

توجه داشته باشید که این تحقیقات مقدماتی است، کمیسیون اروپا به طور قطعی تعیین نکرده است که دروازه بان ها با DMA مطابقت دارند یا نه. اما اگر پاسخ «نه» باشد، ممکن است شرکت‌ها تا 10 درصد از درآمد جه، سالانه خود را جریمه کنند (که برای متخلفان تکراری تا 20 درصد افزایش می‌یابد).

منبع

منبع: https://www.gsmarena.com/the_european_commission_is_not_happy_with_apples_new_app_store_rules_and_fees-news-62145.php