سیستم سرمایشی چیست و چه کاربردی دارد؟ زرین سرویس-اخگرتابش

بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای شرکت ها و سایر اماکن با حفظ شرایط آب و هوایی مناسب محیط و سرعت و شدت جریان هوای موجود در محیط باعث می شود تا مردم با آرامش و راحتی کامل به روند فعالیت های روزانه خود ادامه دهند. چیلر دستگاهی است که با به کارگیری فرایند هایی همچون تبرید تراکمی یا تبرید جذبی، گرما و حرارت را از مایع جذب کرده و آن را در دستگاه انتقال می‌دهند. مایع جذب شده توسط چیلر جهت خنک کردن دستگاه های صنعتی و همچنین در سیستم سرمایشی ساختمان های اداری، مسکونی و… به کار می‌رود. وظیفه این دستگاه در سیستم تهویه مطبوع، خنک کردن آب مورد نیاز جهت تامین هوای خنک ساختمان می‌باشد. در حالت کلی، چیلرها به دو نوع چیلرهای تراکمی و سیستم های جذبی دسته بندی می‌شوند.

یا باید دستگاهی انتخاب کنید که سرمایش آن به شکل تبخیری (یعنی پاشش آب در مسیر عبور هوا مثل کولر آبی) باشد و یا اینکه سرمایش آن به شکل تبریدی (یعنی دستگاه دارای کمپرسور مثل کولر گازی) عمل کند. اگر فقط بحث ارزان قیمت بودن برای شما مهم باشد خب طبیعی است که دستگاه های تبخیری (برای مثال دستگاه زنت و یا ایرواشر) قیمت پایین تری نسبت به تبریدی دارند (به شرطی که آب و هوای شهر محل نصب دستگاه شرجی نباشد می توان از این نوع دستگاه ها بهره برد). زیرا هم از نظر قیمت نسبت به سایر سیستم های تبریدی مناسب تر است و هم اینکه فن کویل ها را می توان به صورت کاملا مستقل از نظر خاموش و روشن بودن و نیز دمای هوا به راحتی مدیریت کرد. برای گرمایش هم به سیستم دیگری نیاز نیست و فقط کافی است که آبگرم پکیج یا موتورخانه به فن کویل ها متصل شود. با توجه به نوع کاربری که مسکونی بوده و با توجه به متراژ و شهری که پروژه در آن قرار دارد پیشنهاد ما استفاده از یک دستگاه مینی چیلر (یا همان چیلر) به همراه تعدادی فن کویل است. فن کویل ها در اتاق ها و سالن ها نصب شده و کل آنها با لوله کشی ساده آب به چیلر متصل می گردند.

بهترین سیستم سرمایشی منزل؛ بهترین سیستم سرمایش خانگی

سیستم تهویه هوای زنت مناسب برای اماکن بزرگتر همچون سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس و صنعتی و همچنین تالار و رستوران های مجلل کاربرد فراوانی دارد. طرز کار و عمل این دستگاه در مورد فرایند سرمایش محیط همانند کولر آبی است. GHP جزو جدید ترین و بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای شرکت ها سیستم گرمایشی اخگرتابش است. این سیستم تهویه بیشتر در ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری، و سالن کنفراس مورد استفاده قرار می گیرد. گاز طبیعی شهری که در موتور احتراقی سوخته شده و به گردش در می آید و به عنوان سوخت اصلی در این دستگاه تهویه مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم سرمایشی چیست و چه کاربردی دارد؟ زرین سرویس-اخگرتابش

نصب سیستم‌های گرمایشی مثل بخاری، انواع شومینه و رادیاتورهای معمولی لازم است در جاهای معینی از خانه جاسازی شوند، ولی درمورد رادیاتورهای شیشه ای این امکان را دارندکه این سیستم را در هر مکانی که مناسب با نمای داخلی باشد بتوان نصب کرد. کولرهای گازی انواع مختلفی دارند که هر نسل جدید از آن‌ها صدای کمتر و مصرف بهینه‌تری ارائه داده‌اند. از انواع کولر گازی می‌توان به انواع مختلف کولرهای اسپلیت اشاره کرد که در ادامه جدیدترین و بهینه‌ترین نوع آن را بررسی می‌کنیم.

  • این سیستم‌ها گرمای مورد نیاز زمستان و سرمایش لازم برای فصل تابستان را فراهم می‌کنند و وجود آن‌ها در ساختمان واجب است.
  • این کولر قابل تنظیم بوده و تغییر دمای آن متناسب با حرارت محیط اعمال می‌شود.
  • سیستم و تجهیزات سرمایشی جزو موارد پر کاربرد برای عموم مردم به شمار می روند که مردم از آن ها در تمامی زمینه های زندگی خود استفاده می کنند.
  • حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که در روزهای گرم تابستان کار نکردن و خرابی کولر واقعا آزاردهنده باشد.

نصب داکت اسپلیت به علت وجود تجهیزاتی مانند کویل آب گرم، برزنت و … نسبت به کولر گازس سخت تر می باشد. به دلیل وجود فن در یونیت داخلی سیستم داکت اسپلیت نصب شده در سقف کاذب، صدای زیادی تولید می شود. داکت اسپلیت ها از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده اند. یونیت داخلی بخش هواساز سیستم و یونیت خارجی شامل کندانسور می باشد که توسط دو لوله مسی بهم متصل می باشند.

مزایای اسپلیت‌ها: