ابزارهای زرق و برق دار Automatoys – کشف کنید

A photo of two devices — an iPad and iPhone — that both display sketches and early drafts of what would become the Apple Design Award finalist Automatoys.

ع،ی از دو دستگاه - یک آی‌پد و آیفون - که هر دو طرح‌ها و پیش‌نویس‌های اولیه چیزی را نشان می‌دهند که به فینالیست جایزه طراحی اپل Automatoys تبدیل می‌شود.

استفان گلین اتوماتیس ،یبی است بین ماشین روب گلدبرگ و یک بازی آرکید روی تخته – و دلیل بسیار خوبی برای آن وجود دارد.

در سال 2018، توسعه‌دهنده مستقر در کاردیف از Musée Mécanique بازدید کرد، یک بازی قدیمی در سانفرانسیسکو که مملو از بازی‌های قدیمی، ماشین‌های پین بال، فال‌گیرها و ابزارهای مختلف است. در همان سفر، او در نمایشگاهی از طرح‌های روب گلدبرگ که صفحه به صفحه ماشین‌های بسیار پیچیده را به نمایش می‌گذاشت، توقف کرد. گلین می گوید: «همه چیز در مورد لذت بیهوده و فریبنده بود. “در آن سفر الهامات دیوانه کننده زیادی وجود داشت.”

طرح اولیه از رمپ ها، پیچ و خم ها و ماشین هایی که برای ایجاد پازل در Automatoys ،یب می شوند.

که الهام تبدیل شد اتوماتیس، فینالیست جایزه طراحی اپل برای تعامل در بازی ها. اتوماتیس یک گیج تک لمسی است که در آن بازیکنان با حرکت در پیچ و خم های سطح شیب دار، آسانسور، منجنیق، سوئیچ و غیره، سنگ مرمر خود را از نقطه A به نقطه B می چرخانند. درست به ریشه های خود، بازی فوق العاده لمسی است. هر سوئیچ و دکمه واقعی به نظر می رسد و بازیکنان حتی یک سکه مجازی برای راه اندازی هر سطح وارد می کنند. و آن را به یک موسیقی متن فیلم lo-fi آرامش بخش و جاز باز می کند. گلین می‌خندد: «خلاصه من به طراح صدا این بود که «لطفا این بازی را کمتر آزاردهنده کنید».

در حالی که اتوماتیسماشین‌ها ممکن است پیچیده باشند، کنترل‌های آن چیزی جز. هر دکمه، پنجه و منجنیق با یک ضربه کنترل می شود. گلین می‌گوید: «و مهم نیست که به کجا ضربه می‌زنید – کل دستگاه به یکباره حرکت می‌کند. مک،ک نه تنها بازی را به طرز قابل توجهی برای یادگیری ساده نمی کند. همچنین حس کشف را ایجاد می کند. من از آن لحظه ای خوشم می آید که بازیکن به این فکر می کند، خوب، خوب، حدس می زنم فقط شروع به ضربه زدن کنم و بفهمم چه اتفاقی می افتد.

کلاژی از شش تصویر که تکامل یک سطح را در Automatoys نشان می دهد.

برای طراحی هر یک از 12 سطح بازی، گلین ابتدا ابزار پیچیده خود را در تولید مثل کنند. ایده‌ها به سرعت و خشمگین به وجود آمدند، اما او دریافت که ساختن آنچه در طرح‌هایش تصور می‌کرد، دست نیافتنی بود – بنابراین استراتژی خود را تغییر داد. او می‌گوید: «من شروع به بازی با اشکال مستقیماً در فضای سه بعدی کردم. زم، که یک سطح شکل رضایت‌بخشی داشت، سعی می‌کردم تصور کنم که هر ،مت چه نوع مانعی می‌تواند باشد. یک استوانه تبدیل به چرخ و فلک می‌شود، دیگری تبدیل به یک مارپیچ چرخان برای بالا رفتن توپ، یک صفحه مربع تبدیل به پیچ و خم می‌شود و غیره.»

تصویری از Automatoys که ماکت یک سطح را نشان می‌دهد که با علامت‌هایی با دست کشیده شده است که نشان می‌دهد توپ چگونه در سطح حرکت می‌کند.

این بازی یک پروژه پرشور چهار ساله برای گلین بود، یک طراح باتجربه که در سال 2018 کنسرت خود را با State of Play ، کرد (جایی که در ،اوینی مانند مشارکت داشت. شهر لومینو و برنده جایزه طراحی اپل جوهر.) روی ایجاد بازی‌های «کوتاه و سفارشی» تمرکز کنید. فقط یک نکته وجود داشت: اگرچه او سال ها تجربه طراحی داشت، اما هرگز حتی یک خط کد ننوشت. او برای بالا بردن سرعت، خود را به آموزش های ویدیویی و تمرین عملی انداخت.

پرتره ای از استفان گلین توسعه دهنده Automatoys که در دفتر خانه اش نشسته است، جایی که طرح های سیاه و سفید سطوح بازی روی دیوار اطراف او آویزان شده است.

به‌طور خلاصه، گلین در حال ایجاد نمونه‌های اولیه یونیتی از چیزی بود که تبدیل می‌شد اتوماتیس. به ،وان یک طراح، توانایی نمونه‌سازی و آزمایش ایده‌ها فوق‌العاده رهایی بخش است. وقتی آن ابزارها را در اختیار دارید، می‌تو،د به سرعت همه چیز را امتحان کنید و خودتان ببینید چه کار می‌کند.»

درباره Automatoys بیشتر بد،د

Automatoys را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه‌ای است که شیوه‌ها و فلسفه‌های طراحی هر یک از برندگان و فینالیست‌های جوایز طراحی اپل را بررسی می‌کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده ها می رویم تا دریابیم که چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=goqmr9xs