با مجموعه بازی های تخته باستانی، Klemens Strasser به گذشته برمی گردد – کشف کنید

A photo of Klemens Strasser, developer of Ancient Board Game Collection, seated at a coffee shop table behind a laptop that’s covered in various colorful stickers.

ع،ی از Klemens Str،er، توسعه دهنده Ancient Board Game Collection، نشسته در یک میز کافی شاپ پشت لپ تاپی که با بر،ب های رنگارنگ مختلف پوشانده شده است.

Klemens Str،er اولین ،ی است که به شما می گوید که قبل از راه اندازی مجموعه بازی های تخته باست، خود، در Hne،afl مهارت خاصی نداشت. توسعه‌دهنده مستقل از دفتر خانه‌اش در اتریش می‌گوید: «همه شطرنج می‌دانند و تخته نرد را همه می‌دانند، اما، بله، من واقعاً آن یکی را نمی‌شناختم».

امروز، Str،er بهترین بازی Hne،afl را در شهر اجرا می کند. فینالیست جایزه طراحی اپل برای جامعیت مجموعه بازی های تخته ای باست، شامل نه بازی است که نه به سال‌ها یا دهه‌ها بلکه به قرن‌ها پیش می‌رسد – گفته می‌شود که Hne،afl (یا شطرنج وایکینگ) نزدیک به 1700 سال قدمت دارد، در حالی که بازی ایتالیایی Latrunculi نزدیک به 2000 است. و در حالی که بازی‌هایی مانند Konane، Gomoku و Five Field Kono ممکن است نام‌های معروفی نباشند، مجموعه Str،er از طریق جلوه‌های بصری پر زرق و برق، موسیقی متن رنسانس، اجرای کارآمد و حتی کمی تاریخ به آن‌ها جان تازه‌ای می‌بخشد.

اسکرین شات از بازی هنفتافل که تخته بازی را روی تخته سنگ حکاکی شده نشان می دهد.  در بالای صفحه بازی قطعات مختلف بازی به رنگ های آبی تیره، سبز روشن و نارنجی قرار دارد.

استراسر یک کهنه کار Flexibits است (فوق العاده، کاردوپ) و توسعه دهنده پشت ،اوینی مانند اتاق نامه، زیر کلمات و دقیقه ابتدایی (که برای آن در سال 2015 برنده جایزه طراحی اپل دانشجویی شد). اما در حالی که او با Nine Men's Morris – بازی محبوب اتریش که با مادربزرگش بازی می کرد – آشنا بود – دقیقاً در سرگرمی های وایکینگ های قرن سوم به خوبی آشنا نبود تا اینکه سه سال پیش یکی از همکارانش Hne،afl را مورد توجه او قرار داد. او می‌گوید: «این بسیار متفاوت از بازی‌های رومیزی متقارن سنتی بود که من می‌شناختم. “من واقعا عاشقش شدم.”

نسخه‌های موبایل Hne،afl که به نظر استراسر فاقد آن بودند، جذاب‌تر بودند. او می‌گوید: «نسخه‌های دیجیتال بسیاری از بازی‌های رومیزی طراحی خاصی دارند. «معمولاً بسیار اسکئومورفیک است، با مقدار زیادی چوب و نمد و چیزهایی از این قبیل. این فقط من را خوشحال نکرد. و فکر کردم، “خب، اگر نتوانم یکی را پیدا کنم که دوستش داشته باشم، آن را خواهم ساخت.”

من کتابی در مورد بازی‌های رومیزی باست، توسط یک استاد آ،فورد پیدا کردم و من را درست در سوراخ ،گوش انداخت.

کلمنس استراسر

استراسر با استفاده از SpriteKit شروع به تمس، یک نمونه اولیه iOS Hne،afl در زمان توقف خود کرد. یک برنامه نویس حرفه ای – او بداخلاق می کند: “من در طراحی چیزها خیلی خوب نیستم” – استراسر زحمت کشید تا پروژه جانبی خود را تا حد امکان ساده نگه دارد. او می‌خندد: «من همیشه با طراحی‌های مینیمالیستی برای بازی‌ها و برنامه‌هایم شروع می‌کنم، اما اینها بازی‌هایی هستند که شما با چند سنگ و شاید یک تکه کاغذ بازی می‌کنید. “من فکر کردم که می توانم آن را خودم بسازم.”

کاوش‌های او در حنفتافل به طرز شگفت‌آوری سریع انجام شد – به اندازه‌ای که او شروع به تعجب کرد که چه بازی‌های گمشده دیگری در آنجا وجود دارد. استراسر می‌خندد: «من کتابی در مورد بازی‌های رومیزی باست، توسط یک استاد آ،فورد پیدا کردم و من را درست در سوراخ ،گوش انداخت. مدام می‌گفتم: «اوه، این یک بازی جالب است، و این یک بازی جالب است، و این یک بازی جالب دیگر است». او می‌گوید: «و من هنوز فهرستی از 20 بازی دارم که هنوز هم می‌خواهم دیجیتالی کنم.

تصویری از <a href=صفحه بازی برای Nine Men's Morris. تخته و پس زمینه شبیه موزاییک است، در حالی که قطعات بازی دایره ای شکل و به رنگ قرمز تیره هستند.”/>

برای طرح های اولیه چند بازی اول خود، استراسر سعی کرد سبک ساده نمونه اولیه Hne،afl خود را حفظ کند. او می‌گوید: «اما متوجه شدم که واقعاً نمی‌توانم فرهنگ و تاریخ پشت هر بازی را به این شکل بازنمایی کنم، بنابراین افرادی را استخدام کردم که در جایی زندگی می‌کنند که بازی‌ها از آنجا هستند.»

آنجاست مجموعه بازی های تخته ای باست، واقعا بلند شد استراسر شروع به برقراری ارتباط با هنرمندان از منطقه اصلی هر بازی باست، کرد – و پاسخ‌ها به سرعت دریافت شد. نسخه مینیمالیستی خارج شد مجموعه بازی های تخته ای باست،، برداشت غنی تری از فرهنگ ها و سبک های طراحی مختلف ارائه شد. برای Hne،afl، استراسر به طور اتفاقی با آلبینا لیند، طراح سوئدی، ارتباط برقرار کرد. او می‌گوید: «چند تصویری از وایکینگ‌ها و سنگ‌های سنگی برای او فرستادم و در عرض دو ساعت او طرحی را ارائه داد که بهتر از هر چیزی بود که می‌توانستم تصور کنم.» “اگر با او برخورد نمی کردم، ممکن بود پروژه را تمام نمی کردم. اما آنقدر عالی بود که مجبور شدم ادامه دهم.”

کلاژی که ع،ی از آلبینا لیند هنرمند ،ن استکهلم و نمونه های اولیه او برای بازی Hne،afl را نشان می دهد.  نمونه اولیه قطعات بازی بژ و مشکی را نشان می دهد که روی یک تخته آبی تیره قرار گرفته اند.

لیند انتخاب عاقلانه ای بود. این هنرمند مستقل مستقر در استکهلم تقریباً یک دهه تجربه طراحی بازی‌ها، از جمله ماجراجویی با موضوع نورس خود، Dragonberg داشت. لیند می‌گوید: «فوراً فکر کردم، «خب، این فنجان چای من است». اولین مفهوم او نسبتاً واقع گرایانه بود، تمام بافت های چوبی تیره و سنگ، قبل از اینکه به سبکی آرام تر و الهام گرفته از ،میشن بپردازد. او با خنده می‌گوید: «گاهی اوقات غیرواقعی بودن، رفتن به کارتون، حتی بیشتر از واقعی بودن کار است. لیند در ادامه دو بازی باست، دیگر طراحی کرد: Dablot، که منشأ دقیق آن مشخص نیست اما اولین بار در سال 1892 ظاهر شد، و Halatafl، یک بازی قرن چهاردهمی با منشأ اسکاندیناویایی.

کار از سراسر جهان رسید. طراح ایتالیایی Carmine Acierno نسخه ای الهام گرفته از موزاییک از Nine Men's Morris را ارائه کرد. آنا فوجیشیگه، طراح اهل هونولولو، طعم سنتی هاوایی را به ،ان آورد. و در حالی که این رویکرد در حفظ بیشتر میراث معتبر هر بازی موفق بود، به م،ای تکرار با افراد متعدد از طریق ایمیل‌های متعدد بود. یک مثال: یوسوکه آندو، طراح مستقر در توکیو، طرح‌های اولیه استراسر را برای بازی ژاپنی گوموکو به کلی تغییر داد. آندو می‌گوید: «کلمنس در ابتدا با این ایده که طراحی بازی از ukiyo-e (نقاشی‌ها) و musha-e (چاپ‌های چوبی جنگجویان) الهام گرفته شود، به من نزدیک شد. در نهایت، ما تصمیم گرفتیم روی زره ​​جنگجوی سامورایی از musha-e تمرکز کنیم، آن را ت،یب کنیم و این ،اصر را در رابط کاربری بازی ساده کنیم.

اسکرین شات هایی از دو بازی: Konane که طراحی سنتی هاوایی دارد و Gomoku که از ظاهر زره جنگجوی سامورایی الهام گرفته شده است.

در حالی که فرآیند طراحی ادامه داشت، استراسر بر روی یک استراتژی نصب کار کرد – 9 برابر. همانطور که ممکن است حدس بزنید، توضیح قو،ن و ظرافت‌های بازی‌های 500 ساله از تمدن‌های گمشده می‌تواند دشوار باشد، و رویکرد اولیه Str،er – راه‌حل‌ها و پازل‌هایی که برای آموزش گام به گام هر بازی طراحی شده‌اند – به سرعت ثابت شد. بنابراین او به سمت دیگری رفت و روی نوشتن قو،ن «بسیار ساده، بسیار قابل درک» با ،میشن‌های گیم‌پلی کوتاه که در هر زمان می‌توان به آنها دسترسی داشت، تمرکز کرد. او می‌گوید: «من بازی‌هایی را انتخاب کردم که می‌توان در سه یا چهار جمله توضیح داد. “و من می‌خواستم مطمئن شوم که همه آن‌ها از طریق VoiceOver در دسترس هستند.”

در واقع، دسترسی در کل پروژه در اولویت باقی ماند. (او پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در مورد دسترسی در بازی های یونیتی نوشت.) به ،وان فینالیست جایزه طراحی اپل برای جامعیت، مجموعه بازی های تخته باست، با بهترین پذیرش در ک، VoiceOver، و همچنین پشتیب، از Reduce Motion، Dynamic Type، و بالا می درخشد. تابلوهای بازی کنتراست او می گوید: «این حداقل سهمی در بهتر ، همه چیز برای همه دارد.

من بازی هایی را انتخاب کردم که می شد در سه یا چهار جمله توضیح داد. و من می‌خواستم مطمئن شوم که همه آن‌ها از طریق VoiceOver در دسترس هستند.

کلمنس استراسر

مجموعه بازی‌های تخته باست، واقعاً برای همه است، و به سختی می‌توان آن را راهی جدید برای معرفی بازی‌هایی مانند Hne،afl به نسل جدید بازیکنان نامید. او می‌گوید: «بیشتر مردم از این که هرگز در مورد این بازی‌ها نشنیده‌اند، شگفت‌زده می‌شوند.»

درباره مجموعه بازی های تخته باست، بیشتر بد،د

مجموعه بازی های تخته باست، را از اپ استور دانلود کنید

پشت طراحی مجموعه‌ای است که شیوه‌ها و فلسفه‌های طراحی هر یک از برندگان و فینالیست‌های جوایز طراحی اپل را بررسی می‌کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.

در مورد سری 2023 Behind the Design بیشتر کاوش کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=20mviasl