“ما در تلاش برای ایجاد تغییر هستیم”: با سه تیم برنده جایزه فروشگاه App آشنا شوید – کشف کنید

An image of a blue App Store Award floating in front of a gradient blue background.

تصویری از یک جایزه اپ استور آبی که در مقابل پس‌زمینه آبی شیب‌دار شناور است.

هر سال، جوایز فروشگاه App برنامه‌های استثنایی را جشن می‌گیرند که زندگی مردم را بهبود می‌بخشند و در عین حال بالاترین سطوح نوآوری فنی، تجربه کاربر، طراحی و تأثیر فرهنگی مثبت را به نمایش می‌گذارند.

برندگان امسال از فهرستی متشکل از 40 فینالیست انتخاب شدند که شامل همه چیز از ردیاب پرواز گرفته تا بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل گرفته تا برنامه‌ریزان تمرین و پازل‌های مراقبه بود. این برندگان علاوه بر نمایش تنوع باورن،ی از رویکردها، سبک‌ها و تکنیک‌ها، درک و تسلط اندیشمندانه‌ای بر ابزارها و فناوری‌های اپل داشتند.

با برندگان و فینالیست های جوایز فروشگاه App 2023 آشنا شوید

برای تیم پشت بازی اشیای پنهان پیدا ، هانا، پیروزی آنها برای تأثیر فرهنگی بسیار مهم است. فرانزیسکا زینر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل استودیوی Fein Games از دفتر او در برلین می گوید: «ما در تلاش هستیم تا با ارائه داستان های شخصی بیشتر به مخاطبان جریان اصلی، تغییر را در سطح طراحی ایجاد کنیم. “پیدا ، هانا داست، است که سه نسل را در بر می گیرد و هر کدام با این سوال روبرو هستند: ما به ،وان یک زن چقدر واقعاً آزاد هستیم؟

اسکرین شات از Finding Hannah که زنی با موهای آبی را نشان می دهد که در باغی ایستاده و با مادربزرگش که روی یک نیمکت نشسته صحبت می کند.

هانا از پیدا ، هانا یک 39 ساله ،ن برلین است که سعی دارد شغل، روابط (از جمله با بهترین دوست/سابقش، اِما) و م،ای خوشبختی واقعی را دنبال کند. بازیکنان مجموعه‌ای از پازل‌های پیدا شده را تکمیل می‌کنند که در امتداد داستان مادر و مادربزرگ هانا حرکت می‌کنند تا حس شخصی‌تری به بازی اضافه کنند.

ما سعی می کنیم با ارائه داستان های شخصی بیشتر به مخاطبان اصلی، تغییر را در سطح طراحی ایجاد کنیم.

Franziska Zeiner، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Fein Games

برای طراحی هنر برای دوره های زم، مختلف بازی، تیم رویکرد متفاوتی را امتحان کرد. زینر می‌گوید: «ما یک سبک هنری می‌خواستیم که بیشتر در رسانه‌های اجتماعی دیده شود تا در بازی‌ها. ایده این بود که سعی کنیم به افرادی دسترسی پیدا کنیم که هنوز گیمر نبودند، و ما فکر می‌کردیم که اگر سبکی را پیدا کنیم که قبلاً در بازی‌ها دیده نشده بود، به احتمال زیاد می‌تو،م این کار را انجام دهیم. و من فکر می کنم که این یک دیدگاه جدید اضافه کرد، و شاید به ما کمک کرد تا کمی برجسته شویم.

درباره Finding Hannah بیشتر بد،د

Finding Hannah را از اپ استور دانلود کنید

Pixelmator، تیمی که برنده بهترین اپلیکیشن سال مک است فوتوماتور، با در نظر گرفتن جوایز غریبه نیست، زیرا چندین جایزه طراحی اپل را علاوه بر جایزه فروشگاه App 2023 خود دریافت کرده است. مورد دوم به ویژه برای تیم مستقر در لیتو، بسیار مهم است. سیموناس باستیس، توسعه‌دهنده اصلی تیم Pixelmator، می‌گوید: «ما هنوز هم یک شرکت مک اول هستیم. برای کاری که ما انجام می‌دهیم، مک مزایای زیادی به تجربه کاربر اضافه می‌کند.»

تصویری از P،tomator که ویژگی Smart Deband برنامه را نشان می‌دهد.  در پیش زمینه، یک فرد یک گل را به صورت خود نگه می دارد، در حالی که پس زمینه یک تصویر قبل و بعد است که نشان می دهد چگونه این ویژگی رنگ ها را صاف می کند.

برای شروع اضافه ، فوتوماتور Bastys و تیم مهندسانش در سال 2020 به مجموعه برنامه‌های Mac خود تصمیم گرفتند از انتقال کدهای UIKit و AppKit خودداری کنند. در عوض، آنها تصمیم گرفتند P،tomator را به طور خاص برای مک با SwiftUI بسازند. Bastys می‌گوید: «ما تجربه زیادی با AppKit داشتیم، اما تصمیم گرفتیم به SwiftUI انتقال دهیم تا با فناوری‌های پیشرفته و آینده‌نگر هماهنگ شویم.»

این تیم با این فرض که مردم باید کتابخانه‌های بزرگ را هدایت و دستکاری کنند، به حدا،ر رساندن عملکرد خود پایان دادند. آنها همچنین تعداد زیادی از ابزارهای ویرایش قدرتمند مانند تعمیر، جداسازی، ویرایش دسته ای و موارد دیگر را ادغام ،د. تصمیم گیری در مورد اینکه روی چه چیزی کار کنید – و چه چیزی را اولویت بندی کنید – منبع دائمی بحث است. باستیس می‌گوید: «ما به‌طور موازی روی ایده‌های زیادی کار می‌کنیم، و آنچه در اولویت قرار می‌دهیم، به‌طور طبیعی بر اساس آنچه برای ارسال آماده است و فناوری جدیدی که ممکن است در راه باشد، ظاهر می‌شود.» امسال، این به م،ای تمرکز بر HDR بود.

ما تجربه زیادی با AppKit داشتیم، اما می‌خواستیم با فناوری‌های بومی مک ایجاد کنیم.

سیموناس باستیس، توسعه دهنده اصلی تیم Pixelmator

چگونه Bastys و تیم Pixelmator پس از مدت ها به رشد خود ادامه می دهند؟ باستیس می گوید: «این برای من هیجان انگیزترین رشته در علوم کامپیوتر است. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. من فقط در حال حاضر شروع به درک عمق دید انسان و پردازش تصویر کامپیوتری کرده ام. این یک چالش مداوم است. اما من امکانات بی‌پای، برای بهتر ، P،tomator برای سازندگان می‌بینم.”

درباره P،tomator بیشتر بد،د

P،tomator را از اپ استور مک دانلود کنید

برای ایجاد برنده تاثیر فرهنگی باز ، بسته بندی، دو استرالیایی مدیر خلاق رن بریر و مدیر فنی تیم داوسون از بیش از یک دهه تجربه توسعه استفاده ،د. بازی آنها – ،متی از پازل ذن، بخشی از داستان زندگی – یک زن را در طول فصل های زندگی خود دنبال می کند که او از اتاق خواب کودکی به آپارتمان اول و فراتر از آن نقل مکان می کند. بازیکنان با قرار دادن اشیاء در اطراف هر خانه جدید پازل ها را حل می کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه او با هر سطح جدید یاد می گیرند – چیزی که بریر می گوید شبیه به یک داستان پلیسی است.

او از خانه این زوج در بریزبن می‌گوید: «شما این سری مکان‌ها را دارید، و این نکات را باز می‌کنید، و در حال جمع‌آوری می‌کنید که این شخص کیست.

بریر و داوسون شرکای هستند که این ایده را دریافت ،د باز ، بسته بندی از کجا؟ – یکی از حرکت های اولیه خودشان. بریر می‌گوید: «در ایده تکمیل یک جعبه برای باز ، قفل جعبه زیر، چیزی شبیه به بازی وجود داشت. «شما در حال تکمیل وظایف هستید، اقلام را کنار هم در قفسه ها و در کشوها قرار می دهید. من و تیم بلافاصله شروع کردیم به فکر ، به بازی.»

یک اسکرین شات از Unpacking، که از پایین به یک اتاق یک نفره نگاه می کند که شامل یک تخت، میز کامپیوتر، کمد، قفسه ها و چندین جعبه <a href=بسته بندی نشده است.”/>

داوسون می‌گوید در حالی که این ایده از نظر فنی جالب بود، این زوج به‌ویژه به ایده باز ، بسته‌بندی به‌،وان وسیله نقلیه داستان‌پردازی جذب شدند. داوسون می خندد: «این یک مثال واقعاً عجیب است، اما یک اسپاتول در بازی وجود دارد. این یک کالای خانگی کاملاً عادی است. اما چه شکلی است؟ آیا این پ،تیک ارزان است، چیزی که شاید این شخص به سرعت آن را دریافت کرده است؟ آیا آسیب دیده است، مثل اینکه مدتی است آن را نگه داشته اند؟ آیا این یکی از آن مارک های فانتزی با دسته ،تیکی است؟ همه اینها شروع به کشیدن یک تصویر می کند. این به این روش واقعاً صمیمی برای شناخت یک شخصیت تبدیل می‌شود.»

چیزی شبیه به بازی در مورد ایده تکمیل یک جعبه برای باز ، قفل جعبه زیر وجود داشت.

رن بریر، کارگردان خلاق Unpacking

این نوع بحث‌ها – مبتنی بر کاردک و غیره – منجر به بازی‌ای شد که شامل استفاده‌های بدیع از فناوری است، مانند بازخورد لمسی که هنگام تکان دادن قلک یا بازی رومیزی دریافت می‌کنید. اما داستان متنوع و فراگیر آن دلیلی است که جایزه اپ استور آن را برای تاثیر فرهنگی دریافت کرده است. بریر و داوسون می گویند بازیکنان در هر سن و پیشینه ای عشق خود را به بازی به اشتراک گذاشته اند، که حاصل تجربه جه، انتقال خود، وسایل و زندگی شما به خانه جدید است. بریر می‌خندد: «یکی از پسرها حتی ع،ی از کفش‌های بولدرینگ خود برای ما فرستاد و به ما گفت که آن‌ها مشابه کفش‌های بازی هستند. او گفت: “من هرگز چنین احساس نکرده ام.”

درباره Unpacking بیشتر بد،د

Unpacking را از اپ استور دانلود کنید

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=d7d9t55v