پرسش و پاسخ: طراحی فضایی برای visionOS – Discover

پرسش و پاسخ: طراحی فضایی برای visionOS - Discover

مح،ات فضایی فرصت ها و چالش های منحصر به فردی را هنگام طراحی برنامه ها و بازی ها ارائه می دهد. در WWDC23، تیم طراحی اپل میزبان پرسش و پاسخ گسترده‌ای بود تا به توسعه‌دهندگان کمک کند طراحی برای visionOS را کشف کنند. در اینجا برخی از نکات برجسته از آن مکالمه، از جمله بینش در مورد طیف غوطه وری، لحظات کلیدی و طراحی صدا آورده شده است.

بهترین راه برای ایجاد اولین تاثیر عالی در این پلتفرم چیست؟

در حالی که این به برنامه شما بستگی دارد، البته، شروع در یک پنجره راهی عالی برای معرفی افراد به برنامه شما و اجازه دادن به آنها برای کنترل میزان غوطه وری است. ما معمولاً توصیه می‌کنیم افراد را فوراً در یک تجربه کاملاً فراگیر قرار ندهید – بهتر است قبل از اینکه آنها را به جای دیگری منتقل کنید، مطمئن شوید که در برنامه شما قرار دارند.

هنگام آوردن یک برنامه iPadOS یا iOS موجود به visionOS چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

به لحظه ای کلیدی فکر کنید که در آن برنامه شما واقعاً از نظر فضایی می درخشد. به ،وان مثال، در برنامه P،tos برای visionOS، باز ، یک ع، پانوراما باعث می شود که تصویر در اطراف میدان دید شما بپیچد. از خود بپرسید که آن لحظه کلیدی بالقوه – تجربه ای که محدود به صفحه نمایش نیست – برای برنامه شما چیست.

از منظر تاکتیکی تر، در نظر بگیرید که چگونه رابط کاربری شما باید برای visionOS بهینه شود. برای ،ب اطلاعات بیشتر، “طراحی برای رابط های کاربری فضایی” را بررسی کنید.

طراحی برای رابط کاربری فضایی

با نحوه طراحی رابط های عالی برای برنامه های مح،اتی فضایی آشنا شوید. ما به اشتراک می گذاریم که چگونه دانش مبتنی بر صفحه نمایش موجود شما به راحتی به ایجاد تجربیات عالی برای visionOS تبدیل می شود. دستورالعمل‌های اجزای رابط کاربری، مواد و تایپوگرافی را بررسی کنید و دریابید که چگونه می‌تو،د تجربیاتی را طراحی کنید که…

الان ببین

آیا می‌تو،د کمی بیشتر در مورد منظورتان از “لحظه کلیدی” بگویید؟

لحظه کلیدی یک ویژگی یا تعاملی است که از قابلیت های منحصر به فرد visionOS بهره می برد. (آن را به ،وان یک برجسته فضایی یا فراگیر در برنامه خود در نظر بگیرید.) برای مثال، اگر در حال ایجاد یک برنامه نوشتن هستید، لحظه کلیدی شما ممکن است حالت فو، باشد که در آن فردی را به طور کامل در یک محیط غوطه ور کنید یا یک منظره صوتی فضایی آنها را در منطقه خلاق قرار دهید. این فقط در یک دستگاه مبتنی بر صفحه نمایش امکان پذیر نیست.

من اغلب هنگام طراحی برای iOS و macOS از سیستم شبکه استفاده می کنم. آیا این هنوز در اینجا صدق می کند؟

قطعا! شبکه می تواند برای طراحی پنجره ها بسیار مفید باشد و اندازه نقطه به طور مستقیم بین پلت فرم ها ترجمه می شود. وقتی در حال طراحی ،اصر به صورت سه بعدی هستید، مانند داشتن کنترل‌های نزدیک برای یک ،صر دور، همه چیز می‌تواند پیچیده‌تر شود. برای ،ب اطلاعات بیشتر، “اصول طراحی فضایی” را بررسی کنید.

اصول طراحی فضایی

اصول طراحی فضایی را کشف کنید. بیاموزید که چگونه با عمق، مقیاس، پنجره ها و غوطه وری طراحی کنید و بهترین شیوه ها را برای ایجاد تجربیات راحت و انسان محور که واقعیت را تغییر می دهند، به کار ببرید. بیاموزید که چگونه می تو،د از این اصول طراحی فضایی برای گسترش برنامه موجود یا… استفاده کنید.

الان ببین

بهترین راه برای آزمایش تجربیات Apple Vision Pro بدون دستگاه چیست؟

می‌تو،د از شبیه‌ساز visionOS در Xcode برای بازآفرینی ژست‌های حرکتی سیستم، مانند فشار دادن، کشیدن، ضربه زدن و زوم استفاده کنید.

ساده ترین راه برای اینکه طراحی مح،ات فضایی من صیقلی به نظر برسد چیست؟

به ،وان نقطه شروع، توصیه می کنیم از اجزای UI ارائه شده توسط سیستم استفاده کنید. به شکل‌های شناور فکر کنید، چگونه هر ،صر به‌طور پیش‌فرض ظاهر می‌شود، و چگونه وقتی افراد مستقیماً به آنها نگاه می‌کنند، تغییر می‌کنند. هنگام ساخت اجزای سفارشی یا ،اصر بزرگتر مانند اشیاء سه بعدی، باید افکت های شناور خود را نیز سفارشی کنید.

هنگام طراحی برای visionOS چه تعامل یا ملاحظات طراحی ارگونومیک را باید در نظر داشته باشم؟

راحتی باید تجربیات را هدایت کند. توصیه می کنیم محتوای اصلی خود را در میدان دید نگه دارید تا افراد نیازی به حرکت بیش از حد گردن و بدن خود نداشته باشند. هرچه محتوا در میدان دید متمرکزتر باشد، برای چشم راحت تر است. همچنین مهم است که نحوه استفاده از ورودی را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که از حرکات سیستمی در برنامه خود پشتیب، می کنید تا افراد این گزینه را داشته باشند که به طور غیرمستقیم با محتوا ارتباط برقرار کنند (از چشمان خود برای تمرکز یک ،صر و حرکات دست، مانند نیشگون گرفتن، برای انتخاب استفاده کنید). برای اطلاعات بیشتر در مورد ملاحظات طراحی، “مشاهده های طراحی برای دید و حرکت” را بررسی کنید.

ملاحظات طراحی برای دید و حرکت

بیاموزید که چگونه برای visionOS تجارب فراگیر جذابی طراحی کنید که به محدودیت های دید انسان و درک حرکت احترام می گذارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می تو،د از نشانه های عمق، کنتراست، فو، و حرکت استفاده کنید تا افراد هنگام لذت بردن از برنامه ها و بازی های شما راحت باشند.

الان ببین

آیا فلسفه های طراحی برای تجربه های کاملاً غوطه ور وجود دارد؟ آیا محتوا باید پشت سر، بالای سر و زیر آن فرد بپیچد؟

محتوا را می توان در هر مک، قرار داد، اما توصیه می کنیم فقط مقدار غوطه وری مورد نیاز را ارائه کنید. برنامه‌ها می‌توانند بدون تسلط بر کل محیط اطراف افراد، تجربه‌های همهجانبه‌ای ایجاد کنند. برای ،ب اطلاعات بیشتر، دستورالعمل های رابط انس، را بررسی کنید.

دستورالعمل های رابط انس،: تجربیات همهجانبه

آیا دستورالعمل هایی برای ایجاد محیطی برای یک تجربه کاملاً فراگیر وجود دارد؟

اول، محیط شما باید یک صفحه زمینی در زیر پا داشته باشد که با دنیای واقعی هماهنگ باشد. همانطور که ویژگی های محیط خود را طراحی می کنید، روی جزئیات کلیدی تمرکز کنید که غوطه ور شدن را ایجاد می کند. برای مثال، برای انتقال حس بودن در یک تئاتر، نیازی به رندر ، تمام جزئیات یک تئاتر واقعی ندارید. همچنین می تو،د از حرکات ظریف برای کمک به جان بخشیدن به محیط استفاده کنید، مانند حرکت ملایم ابرها در محیط Mount Hood.

چه چیز دیگری را باید در هنگام طراحی برای مح،ات فضایی در نظر بگیرم؟

طراحی صدا به ذهن می رسد. هنگام طراحی برای سایر پلتفرم های اپل، ممکن است به اندازه کافی بر ایجاد صدا برای رابط های خود تأکید نداشته باشید زیرا مردم اغلب صداهای دستگاه خود را قطع می کنند (یا برای تجربه فعلی شما مطلوب نیست). با Apple Vision Pro، صدا برای ایجاد یک تجربه قانع کننده بسیار مهم است.

مردم در درک محیط اطراف خود از طریق صدا ماهر هستند و شما می تو،د از صدا در برنامه یا بازی visionOS خود استفاده کنید تا به افراد کمک کنید ،اصر اطراف خود را بهتر درک کنند و با آنها تعامل داشته باشند. برای مثال، هنگامی که شخصی دکمه ای را فشار می دهد، یک نشانه صوتی به او کمک می کند تا اقدامات خود را شناسایی و تأیید کند. می‌تو،د صدا را به‌صورت فضایی در visionOS قرار دهید تا صدا مستقیماً از آیتمی که شخص با آن تعامل دارد می‌آید و سیستم می‌تواند از محیط اطراف خود برای ایجاد طنین و بافت من، به آن استفاده کند. حتی می‌تو،د مناظر صوتی فضایی برای صحنه‌ها ایجاد کنید تا حسی واقعی‌تر و غوطه‌ورتر در آنها ایجاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی صدا برای visionOS، “Explore Immersive Sound Design” را بررسی کنید.

طراحی صدای فراگیر را کاوش کنید

کشف کنید که چگونه می تو،د از صدا برای بهبود تجربه برنامه ها و بازی های visionOS خود استفاده کنید. بیاموزید که چگونه طراحان اپل صداها را انتخاب می کنند و مناظر صوتی را برای ایجاد تجربیات بافتی و همهجانبه ایجاد می کنند. ما به اشتراک می گذاریم که چگونه می تو،د هنگام قرار دادن نشانه های صوتی، تعاملات اساسی در برنامه خود را با صدا غنی کنید…

الان ببین

بیشتر بد،د

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی برای visionOS، ویدیوهای بیشتر، دستورالعمل‌های رابط انس، و وب‌سایت برنامه‌نویس اپل را بررسی کنید.

اولین برنامه همهجانبه خود را توسعه دهید

دریابید که چگونه می‌تو،د با استفاده از Xcode و Reality Composer Pro برنامه‌های همهجانبه برای visionOS بسازید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک پروژه جدید visionOS شروع کنید، از پیش نمایش های Xcode برای توسعه SwiftUI خود استفاده کنید و از RealityKit و RealityView برای ارائه محتوای سه بعدی استفاده کنید.

الان ببین

با ساخت اپلیکیشن برای مح،ات فضایی شروع کنید

برای توسعه برنامه ها و بازی ها برای visionOS آماده شوید! بلوک‌های ساختم، اساسی را که مح،ات فضایی را تشکیل می‌دهند – پنجره‌ها، حجم‌ها و فضاها – کشف کنید و دریابید که چگونه می‌تو،د از این ،اصر برای ایجاد تجربه‌های جذاب و همه‌جانبه استفاده کنید.

الان ببین

بازی های عالی برای مح،ات فضایی بسازید

دریابید که چگونه می‌تو،د تجربه‌های عالی بازی را برای visionOS ایجاد کنید. ما برخی از بلوک‌های سازنده کلیدی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند بازی‌هایی را برای این پلتفرم بسازید، بررسی کنیم که چگونه تجربیات شما می‌توانند به‌طور روان بین سطوح غوطه‌ور شدن حرکت کنند، و یک نقشه راه برای کاوش ARKit، RealityKit، Reality…

الان ببین

دستورالعمل های رابط انس،

طراحی برای visionOS

منبع: https://developer.apple.com/news/?id=fi8ne6ji