از ۰ تا ۱۰۰ شارژ گوشی های موبایل و عوامل موثر در آن

آیا از بازی کردن کندی کراش سیر نمی شوید؟ بسیاری از افراد سال ها از همان شارژری که با خرید گوشی به آن ها داده شده استفاده می کنند و اصلاً به این نکته توجه نمی کنند که کابل USB به سادگی می تواند آسیب ببیند. متاسفانه اکثر گوشی های مدرن امروزی دیگر از باتری های قابل تعویض استفاده نمی کنند. اگر گوشی شما با یک آداپتور مشابه دیگر به درستی و با سرعت مناسب شارژ می شود در این صورت با تعویض آداپتور مشکلتان حل خواهد شد. همیشه سعی کنید در هنکام خرید شارژر گوشی ، اطلاعات مربوط به شارژر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که شارژر با گوشی شما همخوانی دارد. حتی اگر از گوشی خود راضی هستید و می دانید که قبلاً بسیار سریعتر شارژ می شد (نه تنها در مقایسه با همتایان خود)، واقعیت غم انگیز این است که هر چیزی عمری دارد و امکان ندارد که همیشه به صورت اولیه خود باقی بماند. به هر حال گوشی زنفون2 ایسوس تنها دستگاه موجود در لیست ما است که از معماری پردازشی مختص به اینتل در گوشی خود استفاده میکند.

برای اینکه از علت شارژ نشدن گوشی خود مطمئن شوید و راهکار رفع این مشکل را بدانید، تا انتها با برتر سایت quickcharger دیجیتال همراه باشید. در صورتی که با انجام این اقدامات، همچنان مشکل شارژ نشدن گوشی وجود داشته باشد، به منظور رفع این مشکل برای بررسی و تعمیر یا تعویض پورت شارژ گوشی اقدام نمایید. با این کار اگر ایراد از گوشیتان باشد، متوجه میشوید. در واقع با چنین استفادهای از گوشی، باتری آن هر چقدر هم که پرظرفیت باشد و سرعت شارژ بالایی داشته باشد، مسلماً جوابگوی شما نخواهد بود. اما اگر مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن برای شما اتفاق بیافتد، احتمال خرابی در باتری، کابل شارژ یا پورت گوشی سامسونگ وجود دارد. هیچ شکی در این نیست که شارژ بی سیم فناوری جذابی است، اما در حال حاضر از لحاظ فیزیکی و ایمنی با شبهاتی روبرو است. در صورتی که چنین است، پرزهای شلوار میتواند همان عامل مشکلساز باشند: تعداد دفعاتی که دلیل اصلی علت شارژ نشدن گوشی تلفن همراه، پرز داخل جیب شلوار جین بوده از دستمان در رفته است! به همین دلیل انرژی هدر رفته در اثر این تبدیل افزایش مییابد و گرمای حس شده از شارژر نیز به همان نسبت بیشتر خواهد گردید.

با یک جستجوی ساده در گوگل پلی می توانید تعداد زیادی از این برنامه ها را پیدا کنید که برخی از آن ها عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارند. پاراگراف بالا شرح حال آن دسته از کاربران گوشی های اندرویدی است که با مشکل کند شدن روند شارژ باتری مواجه شده اند و گوشی آن ها دیگر مثل روزهای اول شارژ نمی شود. بنا بر این اگر علاوه بر کاهش سرعت شارژ، با مشکل کاهش طول عمر باتری هم مواجه هستید، برنامه های فعال در پس زمینه سیستم عامل را باید جدی بگیرید. به همین دلیل، اگر به فکر تهیه شارژر برای گوشی هستید، خرید فست شارژ اصلى شيائومى گوشى Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max را در اولویت خود قرار بدهید. برای اینکه از کثیف شدن و وجود ذرات ریز در داخل پورت USB اطمینان حاصل کنید می توانید از یک منبع نور و یا حتی از یک ذره بین برای بررسی آن استفاده کنید. می توان گفت 90 درصد مشکلات کند شدن سرعت شارژ به همین مورد مربوط می شود.

اگر این مشکلات و عادات نامناسب را در خود می بینید، به جای اینکه به فکر تعمیر گوشی خود باشید بهتر است شیوه استفاده خود از این دستگاه هوشمند را تغییر دهید. شاید بتوان اصل بودن هنگام خرید شارژر شیائومی مهم ترین کاری است که باید آن را تشخیص دهید. کانکتور شارژ شبیه به یک مستطیل نازک است که طول آن هفت برابر عرض آن می باشد. هیچ چیز زائدی نباید در داخل پورت USB وجود داشته باشد و اگر به چنین موردی برخورد کردید می توانید از یک شیء نازک و نوک تیز مانند خلال دندان پلاستیکی برای خارج کردن آن استفاده کنید (نوع چوبی مناسب نیست چون ممکن است شکسته و در داخل پورت USB گیر کند). اما، وقتی شارژر نمی تواند گوشی را شارژ کند، این نوع شارژ سریع چه فایده ای برای شما دارد؟ بهترین گوشی شیائومی۲۰۲۲ برای بازی چه مدلیست؟ برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی کافیست بخشهای بالایی و لبههای شارژر را باهم مقایسه کنید. یا موارد دیگری که شارژر های تقلبی گوشی را سوزانده است.

در موارد متعددی تولید کنندگان به معیوب بودن باتری گوشی های خود اعتراف کرده و نسبت به تعویض آن ها اقدام می کنند. اگر به درستی کار کرد، میفهمید که کابل اصلی معیوب شده است. سادهترین راه برای تشخیص یک کابل معیوب این است که سعی کنید از یک کابل دیگر استفاده کنید و ببینید با گوشی شما به درستی کار میکند یا خیر. همچنین فناوری MultiProtect انکر از سلامت دستگاه شما هنگام شارژ اطمینان حاصل میکند. این شارژر بسیار شگفتانگیز عمل میکند اما متاسفانه تنها بر روی ولتاژ 5 ولت قابل استفاده است، در حالی که شارژرهای دیگر بر روی ولتاژهای بالاتر نیز قابل استفاده هستند. برای اینکه متوجه شوید چه مقدار انرژی در باتری گوشی وجود دارد، ویدیوی زیر را مشاهده کنید (اما هرگز آن را در خانه امتحان نکنید).

با توجه به اینکه پورت USB گوشی هیچگونه پوشش و محافظی ندارد، کاملاً طبیعی است که تحت تأثیر این عوامل قرار گرفته و درست عمل نکند. کاملاً طبیعی است که با استفاده روزمره از شارژر، کابل آن به مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست داده و حتی ممکن است با پارگی و قطعی هایی هم مواجه شود. علت این مشکل ممکن است خراب بودن کابل، آداپتور یا پورت شارژ باشد. این مشکل در ابتدا چندان جدی نیست و با زدودن لایه زنگ زده از روی اتصالات قابل حل است. عرق کردن گوشی و یا قرار گرفتن در معرض رطوبت می تواند باعث خوردگی و زنگ زدی اتصالات داخل پورت USB شود. برای کمک به حفظ عمر باتری ، میزان روشنایی هر صفحه ای را که در آن قرار دارید حداقل به نصف کاهش دهید. اگر هم امکان غیر فعال کردن برنامه وجود نداشت، با حذف آن از گوشی خود می توانید طول عمر باتری و سرعت شارژ آن را ارتقاء دهید. پس انتظار نداشته باشد که تا آخر عمر گوشی خود تنها از یک آداپتور استفاده کنید. بنابراین در چنین شرایطی تنها می توان خرید یک گوشی جدیدتر پیشنهاد داد. در این مورد هم پیشنهاد می کنیم از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید، زیرا در صورت عدم آشنایی به مسائل فنی می توانید باعث وارد آوردن آسیب جدی به گوشی شده و گارانتی آن را هم باطل کنید.

اگر چه گفتیم صفحه نمایش گوشی مهمترین عامل تخلیه شارژ باتری است، اما ممکن است برخی از برنامه های فعال در پس زمینه نیز به طور مداوم از منبع انرژی گوشی استفاده کرده و در نتیجه علاوه بر خالی کردن سریعتر باتری، موجب کند شدن روند شارژ آن نیز شوند. یک کابل USB ممکن است در ظاهر کاملاً سالم و بی عیب به نظر برسد اما اگر با دقت به داخل سوکت انتهایی آن نگاه کنید، می توانید چند قطعه کوچک فلزی و نسبتاً نرم را مشاهده کنید که در برابر صدمات کاملاً حساس هستند. من با این موضوع که چگونه ظاهر عکس را به طور کامل تغییر میدهد، احساس راحتی نمیکنم. ظاهر شدن این آداپتور در این وبسایت صدور گواهینامه، نشانه خوبی است که شیائومی ممکن است بهزودی گوشی هوشمند جدید خود را با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰۰ واتی در هفتههای آینده عرضه کند. ممکن است در اثر مشکلات نرم افزاری شارژ گوشی تخلیه شود در این صورت باید رام گوشی تعویض شده و مجددا آن را تست کنید.

این وسیله مختص مبایل یا تبلت می باشد که در مواقع نداشتن شارژ استفاده می گردد. یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که کابل های USB معمولاً ضعیف تر از پورت ورودی گوشی طراحی می شوند تا وقتی در هنگام اتصال آن فشار بیش از حدی وارد شود، به جای خراب شدن گوشی، کابل به مشکل بخورد؛ چون تعویض کابل مسلماً راحتتر از تعمیر کردن گوشی است. علت داغ شدن شارژر گوشی چیست؟ انجام این کار در نود درصد مواقع، علت شارژ نشدن گوشی را حل میکند. حداکثر جریان خروجی آن 8 آمپر بوده و تا 2.1 آمپر در هر پورت جریان را به صورت هوشمند تقسیم میکند. نسخه Quick Charge 1.0 این شرکت در سال 2012 به بازارهای گوشیهای هوشمند روانه گشت و از میزان جریان 2 آمپر در 5 ولت استفاده میکرد. اطلاعات این وبسایت نشان میدهد که آداپتور جدید شیائومی از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ ولت / ۱۰ آمپر (۲۰۰ وات) پشتیبانی میکند. ناگفته نماند که شدت جریان 1.0 آمپر به نوعی ایمن ترین میزان شدت جریان است و امکان آسیب به دیوایس شما توسط آن نزدیک به صفر است.

خریدارانی که همیشه در حال رفت و آمد هستند ممکن است به دنبال شارژر گوشی یا آداپتور شارژ برای استفاده در وسیله نقلیه شان باشند. کارشناسان ما، در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ میدهند. در موارد بسیار نادری ممکن است متوجه شوید که گوشی شما در هنگام شارژ به جای شارژ شدن، شارژ خالی میکند. پس از نصب Task Manager، هر از گاهی باید آن را چک کنید تا اگر برنامه های در پس زمینه در حال فعالیت بود، متوجه شده و آن را ببندید. اگر هنگام اتصال کابل شارژ متوجه مانعی در داخل پورت USB شدید، احتمال کثیف شدن و یا نفوذ ذرات ریز به داخل آن بسیار بالا بوده و این عوامل می توانند مانع اتصال مناسب شارژر به باتری شوند که در نتیجه سرعت شارژ کاهش خواهد یافت. اگر هنگام اتصال شارژر دقت کافی نداشته و مثلاً با وجود مانع در داخل آن، فشار زیادی وارد کنید در این صورت احتمال آسیب دیدن پورت USB بسیار بالا خواهد بود.

در این مقاله به بررسی تمام سوالات رایج در مورد قطع و وصل شدن شارژ گوشی و دلایل این مسئله پرداختهایم. باتری های لیتیوم یونی چگالی انرژی بالایی دارند و این مسئله سبب شده که به بهترین گزینه موجود برای استفاده در گوشی ها تبدیل شوند. داغ شدن شارژر گوشی به خودی خود جای نگرانی ندارد، اما مسائل مهم که باید نگران آن ها بود و در برخی موارد هم نیاز به تعمیر گوشی دارد. قطع و وصل شدن شارژ گوشی دلایل زیادی دارد اما اصلیترین آنها خرابی کابل شارژ، خرابی ای سی شارژ، نوسانات برق و موارد دیگر است. همچنین باید مطمئن شوید که مشکل از پریز برق دیوار نیست. ورود جریانی که تنظیم نیست به داخل گوشی میتواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند؛ حتی اگر در کوتاه مدت آسیب نبیند، در دراز مدت عمر مفید باتری گوشی شما را کاهش میدهد. مثل وریستور، ترانزیستور و مقاومت؛ لذا شما وظیفه دارید تمامی آنها را چک کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.

فناوری شارژ بی سیم در سالهای اخیر با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است. به همین ترتیب، اگر از شارژ بی سیم (یا حتی شارژ بی سیم معکوس) برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می کنید، باید انتظار سرعت پایینتری در مقایسه با منبع تغذیه دیواری داشته باشید. در سال های دور و قبل از سال 2008 برخی از گوشی های موبایل به سوکت های شارژ مینی یو اس بی (mini USB) هم مجهز بودند یا آیفون های اپل در سالیان دور و قبل از عرفی لایتنینگ پورت از سوکت 30 پینی اختصاصی اپل بهره میبرند، اما امروزه این نوع سوکت های شارژ به طور کامل منسوخ شده به شمار میروند. شارژر ماشینی هوشمند Roav Smart Car Charger انکر، تلفن هوشمند و دستگاه مورد نظرتان را با داشتن یک درگاه اتصال کابل USB و یک کابل درونی و همراه برای اتصال به دستگاه شما، در سریعترین زمان ممکن شارژ میکند و وجود دو نوع راه اتصال باعث میشود بهراحتی دو دستگاه مورد نظر خود را در ماشین حین مسافرت و مواقع اضطراری و نبود شارژر، با خیال راحت شارژ کنید. اما تمام کابلها به سادگی با پیچیدن و خم شدن زیاد ممکن است دیگر کارا نباشند. گرچه این فناوری هنوز گسترده نیست ، اما بیشتر تولیدکنندگان در حال توسعه آن هستند.

نگران نباشید، ما در این راه همراه شما خواهیم و در ادامه قصد داریم تا 10 مورد از مهمترین دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی را مورد بررسی قرار داده و راههای برطرف کردن هر یک از آن ها را نیز اشاره کنیم. می آید به پرتاب، شما ترجیح می دهید شکستن کابل خود را از بندر تلفن خود را به دلیل کابل بسیار ساده تر (و ارزان تر) برای جایگزینی. به همین دلیل است که تولیدکنندگان به طور عمدی کابلهای USB را به صورت مصرفی تولید می کنند و قرار نیست این کابل ها خیلی بادوام باشند. گوشی های هوشمند مدرن دارای پردازنده هایی هستند که از سرعت شارژ بالاتری پشتیبانی می کنند و حتی برخی از این دستگاه ها از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) نیز پشتیبانی می کنند.

Advantages of local domestic helper.