دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی به سبک مدرن

نصب پوستر و تابلوهای زیبا در اتاق انتظار در زیبایی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی تاثیرگذار است. همانطور که طراحی داخلی خانه با یک دفتر کار و یا دفتر تجاری و یا طراحی داخلی اتاق پذیرایی با اتاق خواب متفاوت می باشد، طراحی دکوراسیون چشم پزشکی با دکوراسیون دندانپزشکی و این دو با دکوراسیون کلینیک و پوست متفاوت می باشد. درب بلوط بالا ورود به دفتر اصلی را مستعد می کند. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. طراحان پس از بررسی و مطالعه ی ابعاد مختلف پروژه تصمیم به استفاده فرم منحنی به عنوان راه حل برای رفع مشکلات پیش رو گرفتند. پس با توجه به این نکته طراحی داخلی مطب روانشناسی باید با بهره گرفتن از روش های علمی و هم چنین اصول رنگ شناسی و با کمک گرفتن از متخصصین این امر، به صورتی مطلوب و قابل قبول برای مراجعه کنندگان ارائه شود.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

این موضوع در مورد مواد به کار رفته در دکوراسیون کلینیک نیز صدق می کند؛ به عنوان مثال، همیشه چوب به شیشه و دیگر مواد مصنوعی ارجح است. از عوامل نیاز به بازسازی و تعمیر داخل ساختمان با کاربری های مختلف می توان به فرسودگی تأسیسات، تغییر نیاز کاربران، تغییر کاربری ساختمان و همچنین نیاز به داشتن محیطی به روز و مدرن می توان اشاره کرد. همچنین میتوانید از این طرحهای زیبا و خاص برای دفترهای اداری هم استفاده کنید. شما حتی میتوانید آکواریومی با ماهی هاي مختلف در مقابل یونیت خود تدارك ببینید. اشخاص با روحیۀ حساس نیز باید در فضا احساس راحتی کنند.

قیمت دکوراسیون داخلی مطب

بیمار در طول زمانی که در اتاق انتظار (لابی) به انتظار نشسته است یا زمانی که در اتاق پزشک سپری میکند اطمینان از راحت بودن مبلمان اتاق یا سالن انتظار امری مهم و حیاطی است. او در اتاق انتظار مطب خود از رنگ نارنجی، صندلیهای خوشرنگ، تابلوهای روشن و شومینهای زیبا استفاده کرده است. البته یادتان باشد که صندلی ها نباید سَبُک باشند، چرا که مُراجع خشن می تواند از آن به عنوان ابزار خشونت استفاده کند. این رنگ ها به کاهش استرس در میان بیماران و همراهان آن ها می پردازد. به طورکلی در دنیای اطراف ما رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند که در روزمره می توانیم با آن ها مواجه شویم. به طور مثال رنگ هایی که در بیمارستان های مدرن استفاده می شوند همگی به طور غالب تونالیته سردی دارند. دکوراسیون داخلی اتاق پزشک باید به گونه ای انتخاب شود تا برای بیمار فضای بیمارستان را تداعی نکند این کار در بیزینس شما نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان

اتاق اصلی پزشک با چوب پوشانده شده است و در فضا خودنمایی می کند زیرا از طریق مادی بودن و هندسه آن غالب است. در طی طراحی داخلی و بازسازی این مطب دندانپزشکی طراحان می بایست محدودیت فضایی و موانع موجود در ساختار پیشین آن را رفع می ساخته و یک مطبی ساده، مدرن و استقبال کننده متناسب با نیازها و خواسته های پزشکان ایجاد می کردند. استفاده از رنگ برای دیواره های مطب می تواند حال و هوای بسیار مهمی را در محیط ایجاد کند. حال با توجه به اینکه این فضا اولین منظر ه ای هست که شما از کلیت مطب مشاهده می کنید اهمیت زیبایی و دکوراسیون در کانتر و محل پذیرش در مطب بسیار بالا می رود در ادامه و در عکس های درج شده میان این مقاله میتوانید اهمیت دیوار پشت کانتر را به خوبی متوجه شوید.

بین فضای بیرونی و داخلی بیمارستان، ارتباط برقرار کنید؛ مثلاً پنجره های بزرگ با چشم اندازهای زیبا می توانند حس خوبی را در کودکان ایجاد کنند. مطب یا درمانگاه مکانی است که شما بخش مهمی از روز خود را در آن میگذرانید، بنابراین طراحی داخلی مطب و چیدن وسایل درون این فضا، همچنین رنگهایی که برای وسایل و دیوارها استفاده میشود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده میکنید در ایجاد روحیهای شاد برای خودتان و بیمارانتان مؤثر است. فضا را با عکس ها و وسایل تزیینی زیبا مزین کنید. 4.بخش آخر از فضای مطب شما مخصوص امور پشتیبانی است که شامل سرویس بهداشت کارکنان و تعویض لباس، آشپزخانهای کوچک برای کارکنان و انبار مواد و وسایل خواهد شد. در ضمن، باید کمدهای مناسبی هم برای نگهداری پرونده های بیماران، مواد و مطالب بازاریابی و دیگر موارد داشته باشید.

سوالی که در اینجا مطرح می­شود، این است که آیا حرفه طراحی داخلی با تکیه به این پدیده، با رنگ کردن سطوح به رنگ گرم براي برجسته نشان دادن و استفاده از رنگ هاي سرد براي فرو رفته به نظر آمدن آنها استفاده کنند؟ ، پیشنهاد استفاده از پارکت به عنوان متریال کف سازی با رنگ گرم ارائه شد. به همین جهت لازم است. همچنین می توانید میز منشی را به عنوان یک جداکننده بخش دندانپزشکی از سالن انتظار در نظر بگیرید تا از این جهت منشی بتواند به خروج و ورود بیماران نظارت داشته باشد و آن ها را کنترل کند و یک فضای مناسب بین سالن انتظار و اتاق درمان در نظر گرفته شود. امروزه می توان با استفاده از یکسری خطوط باریک به جای حجم زیادی از نور جهت نورپردازی فضای کلینیک استفاده کرد. مطب پزشک برای مراجعه کننده پزشک ساخته می شود و چه چیزی مهم تر از راحتی و آسایش خیال مراجعین و بیمارانی که به مطب شما می آیند.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

این بار یک شیشه منحنی به عنوان نقطه مرجع عمل می کند و حرکت را به سمت داخل هدایت می کند. منحنی موجود در سالن پذیرش دوباره ظاهر می شود. خصوصا برای سالن انتظار، اگر لازم است که در این سالن یک آشپزخانه و چایخانه، یک انبار، یک بخش برای قرار دادن وسایلی مثل کامپیوتر، یک بخش برای نشستن مراجعین و … دکوراسیون وطراحی مطب دندانپزشکی باید گویای خدماتی باشد که یک متخصص دندانپزشک میخواهد به بیماران خود ارایه دهد، مثل خدمات درمانی در یک محیط امن، زیبا و مطمئن که البته اگر دندانپزشک دارای تخصص خاصی باشد به طور مثال اطفال، جراحی ویا … قبل تر در مقاله ی طراحی داخلی مطب زنان برخی از نکات مربوط به کلینیک های زنان و زایمان را بررسی کردیم و حالا برخی از نکات دیگر در طراحی دکوراسیون مطب مامایی را بررسی می کنیم.

دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی

بروشور محصولات و مطالب مربوط به انواع درمان زیبایی باید در دسترس بیماران قرار داشته باشد. یکی از مهم ترین اِلمان های چیدمان اتاق مشاوره روانشناسی، انتخاب مبلمان مناسب و رعایت استانداردهای مربوط به آن است. از آن جایی که در معاینات دندان پزشکی فرد باید ساعت ها به سقف خیره شود، که این به نظر خوشایند نمی آید و حتی ممکن است خسته کننده نیز باشد. به گونه ایی که بیماران محو تماشای آن سقف شوند و به آن خیره بمانند و گذر زمان را احساس نکنند. این نوع کفپوش ها خود دارای انواع مختلفی می باشند که نوع پی وی سی آن ها به دلیل ضخامت زیادی که پی وی سی در آن دارد در مقابل رطوبت بسیار مقاوم بوده و خاصیت آنتی باکتریالی قوی ای دارد . در یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی فضایی که الزاما باید آنتی باکتریال و قابل شستشو و ضد عفونی کردن باشد فضای اتاق پزشک و یونیت دندانپزشکی می باشد.

طراحی داخلی در مطب

نوید معمولاً تمامی آنچه که هنر دکوراسیون داخلی هست را در این بخش طراح شما خرج خواهد کرد. با توجه به اینکه تمامی طراحی ها در نهایت باید با استفاده از یک متریال خاص اجرا شود خوب است که شما در مورد هر کدام از این متریال ها اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید و این اطلاعات به شما کمک کند تا طراحی بهتری را برای محیط مطب به نظر خود داشته باشید و جزئیات اجرایی و خم و چم نصب در همین جا به وجود می آید. به آنها بگویید که قصد دارید با دندانهای آنها چکار کنید اما , لازم نیست همهچیز را عینی توضیح دهید. توجه به مکان قرارگیری فضای انتظار و دسترسی های آن به قسمت اصلی درمانی و محیط ورودی و امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی صندلی های استراحت و غیره می تواند یک فضای انتظار مناسب را در طراحی داخلی مطب شما به وجود بیاورد در واقع شما ما به محض ورود مراجعه کننده با موضوع آسایش خیال درگیر هستید فردی که به شما مراجعه می کند قطعاً دارای مشکل یا سوالی است که ذهن آرا درگیر کردن برادر واقع برای درمان خود آمده است بنابراین کوچکترین ناراحتی ممکن است در خاطر عمومی نقش بدن در و دیگر طراحی داخلی مطب شما هر چقدر هم که زیبا باشد و از متریال های گران قیمت هم استفاده کرده باشید اگر به فضای انتظار توجه نکنید دیگر به چشم نخواهد آمد.

دکوراسیون داخلی مطب زنان

خیلی از افرادی که دارای مطب های اجاره ای هستند این موضوع را به خوبی درک می کنند زیرا با توجه به فضایی که اجاره می کنند مبلمان تهیه کرده و اگر فضای آنها از نظر متراژ خیلی تغییر کند مجبور به تعویض مبلمان میشود و این تجهیزات در مطب بسیار نقش تعیین کننده ای را بازی می کند خیلی از مانور های ما برای دکوراسیون داخلی بر روی سطوحی مانند دیوار کف و سقف انجام می شود دیوارها به خصوص تعیین کننده اصلی فضای مطب شما هستند که ممکن است توسط بهترین و سریال ها کار شده اما به دلیل وفور مبلمان و تجهیزات در مطب پشت آن ها پنهان شود. چرا که مراجعین در حالت درازکش بر روی این تختها تنها به سقف دید دارند. در حالت کلی باید بسته به نوع کارایی موردنظر چیدمان و طراحی را انجام داد.

مزیت نشیمن مبلمانی، در ایجاد حس فضایی اغلب جذاب تر و زیباتر نسبت به نشیمن نیمکتی است. صداهای آزاردهنده باعث می شود در روندِ درمانشان اختلال ایجاد شود. فضای کلینیک کودکان باید فاقد صداهای اضافه و آزاردهنده باشد. فضای کلینیک کودکان باید آکوستیک و فاقد صداهای اضافه و آزاردهنده باشد. همچنین برای تامین نور محیط در قسمت پذیرش پیشنهاد استفاده از سقف کشسان ترنسپرنت (نیمه شفاف) داده شد تا نوری یکدست و بدون سایه، بدون آزار دادن چشم فضای داخلی مطب را روشن کند. همچنین برای فهم بهتر مشکل و همراهی در روند درمان با بستگان و والدین مراجع نیز جلساتی را برگزار می کنند.، مشاهده و نظارت مداوم بر روند درمان و ثبت وضعیت بیمار برای بررسی میزان اثر بخشی و پیشرفت بیمار تا پایان حل مشکل و دستیابی به بهبودی کامل نیز بخش دیگری است که هر روانشناس بالینی خوب و متعهدی در دستور کار خود قرار می دهد.

رعایت اصول بهداشتی یک امر مهم در کار پزشکان و مطب، کلینیک و بیمارستان می باشد، پس بهتر است در طراحی این قسمت از فضای کلینیک و مطب اهمیت ویژه ایی به کار برده شود. یکی از مهمترین این مسائل در یک مطب پزشکی محل قرارگیری کانتر یا همان پذیرش و جایگاه منشی مطب اولین فضایی که شما پس از ورود به مطب به دنبال آن هستید همین کانتر پذیرش است. به عبارتی دیگر باید فضای داخلی مطب به شکلی باشد که افراد بتوانند منتظر نوبت بمانند. یکی از فضا هایی که در طول سال اغلب ما به آن مراجعه میکنیم مطب پزشکان است طراحی داخلی مطب اثر مستقیمی بر روی میزان هیجان ما در گذر زمان دارد معمولاً ما مجبور هستیم زمان زیادی را برای اینکه نوبت ما بشود در مطب پزشک منتظر بمانیم در این حال تصور کنید فضایی که در آن هستید جالب و زیبا باشد در این صورت شما کمتر خسته می شوید و گذر زمان را حس نخواهید کرد از این رو بسیاری از پزشکان امروزه به طراحی داخلی مطب خود اهمیت می دهند و گاهاً هزینههای زیادی را صرف تغییرات محیط مطب خود می کنند.

اضطراب مراجعین است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه بیماران مراجعه کننده به چهار مطب خصوصی دندانپزشکی شیراز بود که 130 مراجعه کننده به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه با هدف بررسی کیفیت عوامل فیزیکی طراحی داخلی معماری وپرسشنامه دندانپزشکی نورمن کوراسکه است که پس از محاسبه ی روایی و پایایی بین افراد نمونه توزیع و جمع آوری شد داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS20 تحلیل شدند اطلاعات با استفاده از روش های آمار توصیفی همبستگی و آمار استنباطی , طراحی داخلی مطب زنان و زایمان تحلیل واریانس و اندازه گیری های مکرر و تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد. همانطور که می دانید فضاهای داخلی پس از گذشت چند سال نیاز بنا به دلایل مختلفی به تعمیر و بازسازی پیدا می کنند.

طراحی داخلی مطب پزشک

اصل مهم دیگر در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی رعایت رنگ بر اساس تخصصی است که دندان پزشک در آن حوزه کار می کند. حوزه پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. کودکان همواره در حال رشد و سازگار شدن با محیط اطرافشان هستند. یکی دیگر از موارد پر اهمیت در طراحی تمامی فضاها و به ویژه فضای درمانی چگونگی وارد شدن نور طبیعی به فضا و شدت و مقدار آن می باشد . مهم ترین کار در طراحی و دیزاین مطب ها و اجرای دکوراسیون داخلی کلینیک پوست و مو مخصوصاً در کلینیک های زیبایی باید به طراحی و اجرای پلان دکوراسیون اتاق پوست و مو بپردازیم همچنین اگر می خواهید طراحی داخلی کلینیک پوست را به عهده بگیرید و یا به شرکتی بسپارید ، بهتر است از معماران بسیار ماهر و باتجربه بهره ببرید و اینکه تمامی الگوبرداری ها از ایده های جدید و روز باشد تا یک دکوراسیون بسیار موفق و جذاب را تجربه کنید.

پس در ابتدا برای یک طراحی صحیح باید بدانید مطب برای چه نوع فعالیت تخصصیایی در نظر گرفته شده است. بهتر است سرویس بهداشتی جداگانه اي براي کودکان و بزرگسالان نیز در نظر گرفته شود. در ضمن، باید به فکر فضایی مناسب و جداگانه نیز برای استراحت کارکنان باشید. اصولا اکثر زنانی که به این مطب مراجعه میکنند پر از استرس و تنشهای روزانه میباشند و هنگامی که به مطب مراجعه میکنند باید فضایی آرامشبخش و مدرنی را برای آنان در نظر بگیریم تا حسی خوب و لذت بخش را به آنان منتقل کنیم و فضای خصوصی را همچنین برای مادرانی که شیر میدهند باید در نظر گرفت تا بتوان حس امنیت آنان را بالاتر برد ، بهتر است چندین مدل فضا را در یک مطب در نظر بگیریم تا برای طیف مختلف افراد هر فضایی را داشته باشیم .