شارژر تبلت و موبایل

همچنین چراغ ال ای دی این شارژر هنگام شارژ وسایل روشن میشود. این عامل در واقع شدت خروجی شارژر را نشان میدهد! زمانی که شدت خروجی شارژر بیشتر باشد، انرژی بیشتری به باتری دستگاه تزریق میشود بنابراین با فرض یکسان بودن ظرفیت باتری دو گجت، باتری گجتی که به شارژر 2 میلی آمپر ساعتی متصل است از باتری گجتی که به شارژر 1 میلی آمپر ساعتی متصل است زودتر شارژ میشود! توصیه ما این است که حتما پاوربانک ها و شارژرهای فندکی با کیفیت را مورد استفاده قرار دهید و حتما به شدت خروجی آن ها دقت نمایید و سعی کنید شدت خروجی آن ها با شدت خروجی شارژ اصلی گوشی موبایلتان منطبق باشد.

همچنین اکیدا توصیه میکنیم از سیم شارژرهای آسیب دیده و زدهدار برای شارژ باتری گوشی خود استفاده به عمل نیاورید. حتی میتوانید از فروشگاههای معتبر استفاده کرده و بررسی چنین مواردی را به آنها بسپارید. دستگاههای دیگر را هم میتوانید با شارژر گوشی شارژ کنید و از جمله آنها میتوانیم به دوربین دیجیتال و حتی دستیارهای شخصی مانند PDA اشاره کنیم. با توجه به رنگ ها، برندها و سبک های موجود در بازار می توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. فرارو- به دنبال استفاده روزافزون و چشمگیر انسان از گوشیهای تلفن همراه و درهم تندین آن در زندگی روزمره ما، یکی از معضلاتی که اغلب در این ارتباط، افراد را درگیر خود میکند خراب شدن شارژرهای این دستگاهها است که گاه این امر حتی منجر به خرابی باتری نیز میشود. موبایل ها و انواع گوشی نقش بسیار مهمی را در زندگی روزمره انسان ها ایفا می کنند. میدانیم که تلفن همراه بهعنوان بخش مهمی از زندگی روزمره ما مطرح است و حتی بهعنوان یک ابزار تجاری مهم هم میتوانیم به آن نگاه کنیم.

پورت هوشمند باعث میشود که بنا به دستگاه متصل شده، شارژر تصمیم بگیرد که چه جریانی را باید مدنظر گرفته و حداکثر میزان مجاز را از پورت ارسال کند. این محصولات را شما می توانید با گارنتی 12 ماهه چهارفصل از ویسایت این شرکت و یا نمایندگی های مجاز فروش تهیه نمایید. با وجود این که شارژر اهمیت زیادی دارد و اکثر افراد از آن به خوبی مراقبت می کنند اما گاهی اوقات ممکن است شما را مأیوس کند و کار خود را به خوبی انجام ندهد. برخی از برنامه های شخص ثالث موجود در فروشگاه Google Play نیز می توانند کمک کنند. شارژرهای رومیزی و شارژرهای دیواری دستگاههای کارآمدی هستند، اما وقتی کاربران در خانه نیستید چطور باید گوشی خود را شارژ کنند؟ با توجه به اینکه قیمت موبایل ها و تبلت های هوشمند در حال افزایش است، منطقی نیست که با خرید شارژر ارزان قیمت، سلامت باتری موبایل و تبلت خود را به خطر بیندازیم. این فناوری به تلفن همراه ما کمک میکند تا با کمترین دردسر به طور کامل شارژ شود. البته اگر گزینه روشن و خاموش کردن عملکرد شارژ سریع را در تلفن همراه خود پیدا کردید، به این معنی است که گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می کند.

بند نگهدارنده انواع سیم و کابل کی فون از پیچ و تاب و گره خوردن سیم ها بعد از هر بار استفاده، جلوگیری میکند. اگر با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری مواجه هستید، توصیه میکنیم حتما مقاله “۱۳ روش کارآمد برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد“ را مطالعه و از راه حل هایی که در آن شرح داده شده استفاده به عمل آورید. اما ولتاژ متفاوت است ؛ ولتاژ بر سرعت شارژ نیز تأثیر میگذارد ، اما برخلاف شدت جریان ، باید با ولتاژ باتری گوشی مطابقت داشته باشد تا از آسیبهای جبران ناپذیر جلوگیری شود. همچنین با توجه به هر دو چارت شاهد این موضوع هستیم که گوشیهای سری نوت سامسونگ با اختلافی فاحش (نزدیک به چند دقیقه) از گوشی Oppo N3، مسابقه را زودتر به پایان رسانده (رسیدن به شارژ 100 درصد) و مطمئنا هر دو گوشی از این موضوع خوشحال هستند! این موضوع اهمیت بالایی داشته باشد و میتواند روی رسیدن به حداکثر سرعت ممکن نیز تاثیرگذار باشد. در این شرایط، احتمالاً مجبور خواهید شد هزینهی بیشتری برای خرید شارژر پرداخت کنید؛ اما حداقل اطمینان خواهید داشت که دستگاه شما آسیب نخواهد دید.نکتهی اصلی این است که تقریباً هر شارژر جدیدی با اکثر گوشیهای امروزی سازگاری دارد؛ اما در شرایطی که از پدهای بیسیم سایر برندها برای گوشی خود استفاده میکنید، نباید انتظار بهترین سرعت شارژ را داشته باشید.همانطورکه پیشتر توضیح دادیم، این موضوع بهخصوص دربارهی شارژرهای سریع صدق میکند؛ زیرا تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند تمایل دارند از استانداردها و روشهای خود برای شارژ محصولاتشان استفاده کنند.

عبارت Asaptive Fast Charge روی بدنه شارژرها نشان دهنده سازگاری با فناوری شارژ سریع است. اکثر گوشی های هوشمند جدید، به ویژه گوشی های سامسونگ و هواوی، از فناوری شارژ سریع و بی سیم پشتیبانی می کنند. با خرید شارژر تبلت و خرید شارژر گوشی، میتوانید گوشیهای نوکیا، سامسونگ، هواوی، اپل و گوشیهای دیگر را با آن شارژ کرده و از قابلیتهایی مانند فناوری شارژ سریع و امکان تنظیم شارژ بهرهمند شوید. برای مثال اگر آیفونی که شارژ اصلی آن شدت خروجی 1.1 آمپری دارد را به شارژر آیپدی با شدت خروجی 2.1 آمپر متصل کنیم چه اتفاقی رخ میدهد؟ اتصال ۱۰۰ شارژر به یک گوشی؛ چه اتفاقی رخ میدهد؟

در چنین شرایطی، هر دستگاهی که بتواند از اتصال USB پشتیبانی کند، میتواند به آن متصل شود. در این صفحه میتوانید بررسی کنید که آیا گوشی مورد نظر شما به صورت وایرلس شارژ خواهد شد یا خیر. مثلاً میتوانید یک گوشی دیگر را با استفاده از شارژر خود بررسی کنید تا اگر داغ نکرد، متوجه شوید که مشکل از آی سی شارژ شماست. جریان خروجی در شارژرهای دیواری نیز بستگی به تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن دارد اما معمولا بازهای بین 1.5 تا 3 آمپر را پوشش میدهد.اینکه کدام شارژر دیواری با چه جریان و ولتاژ خروجی متناسب با نیاز شما است بستگی به ولتاژ و جریان ورودی دستگاه شما دارد. برای مثال حتما دیدهاید که با اتصال گوشی به کامپیوتر و اقدام به شارژ کردن باتری گوشی، سرعت شارژ باتری تا چه اندازه افت میکند!

با نگاهی به چارت اول که بر اساس درصدها بیان شده است شاهد این موضوع هستیم که گوشی آیفون6 اپل خود را از گروه دوم جدا کرده و به سمت گروه اول در حال حرکت بوده و خود را در آن گروه جای میدهد. خود پاور بانک هم با اتصال به پریز برق شارژ میشود و در هر صورت، باید بسته به نیاز و شرایط خود، بتوانید از این اقلام استفاده کنید. در قدم اول بهتر است در تشخیص صدای آداپتور شارژر یک پریز برق دیگر را امتحان کنید. پس انتخاب و خرید انواع کابل شارژر مرغوب و باکیفیت در درجهی اول اهمیت قرار دارد. اگر مصرف کننده اقدام به خرید شارژر گوشی این مدلی کند، میتواند دستگاههایی مانند PDA، هدست، دوربینهای دیجیتال و سایر دستگاههای الکترونیکی را بهصورت همزمان شارژ کند. موبایل هم مانند سایر دستگاههای الکترونیکی دیگر، به یک منبع انرژی نیاز دارد تا بتواند راهاندازی شود. در سالهای اخیر، برندهای توسعه دهنده موبایل، شارژرهای اختصاصی خودشان را هم روانه بازار کردهاند.

ممکن است امسال شاهد به بازار آمدن گوشیهایی با قابلیت شارژ از طریق کابل USB نوع C باشیم (به احتمال زیاد در گوشیهای آینده شرکت اپل) اما چیزی که واضح و مشخص است، عدم حذف شارژرهای معمولی از سطح بازار بوده و در حقیقت بعضی شرکتهای تولیدکننده آن، به تغییرات اساسی در طراحی باطری دست میزنند. بین آیفون و شارژر خود چیزی قرار ندهید. در واقع اگر بار دیگر با دقت به چارتها خیره شوید متوجه این موضوع خواهید شد که گوشی N3 اوپو، میزان 70 درصد ظرفیت بالای باطری خود را تنها در نیم ساعت شارژ کرد و این بسیار عالیست. در چند سال اخیر اکثر گوشیهای اندرویدی با پورت MicroUSB وارد بازار شده که رفتهرفته تبدیل به پورتهای USB-Type C یا همان تایپ C شدهاند. فیلمبرداری در این مدل با ماکسیمم رزولوشن ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم ممکن است که با وجود عدم دسترسی به فورکی، کیفیت قابل قبولی را عرضه میکند. پردازنده هشت هسته ای (چهار هسته Kryo 260 Gold و چهار هسته Kryo 260 Silver) گوشی 8i در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون محدودیت انواع بازی های اندرویدی مانند PUBG و FIFA را روی گوشی خود اجرا کرده و در حین بازی با لگ و هنگ روبرو نشوید.

شما باید توجه به بودجه ، گوشی خود و ویژگی های شارژر فندکی نظیر طراحی (نوع بدنه، تعداد پورت ها و …) ، شدت جریان و ولتاژ خروجی ، وجود مدارهای محافظتی ، پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از فست شارژ ، گارانتی و برند شرکت سازنده و … این مدل تمام مشخصات کابل MicroUSB نوع A را دارد و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری است؛ نوع B لبههای پایینش مورب هستند. سال هاست که اپل سعی دارد تمام گوشی ها و مک بوک های خود را برای حذف شارژر آماده کند و اکنون در سال 2020 و 2021 تمام گوشی ها و مک بوک های اپل از شارژر USB-PD پشتیبانی می کنند و اگر در خانه شما یک شارژر USB-PD وجود داشته باشد می توانید ، پرچمدار اپل را شارژ کنید ؛ اگرهم نداشته باشید که اپل یک شارژر به شما می فروشد به همین سادگی . این مسئله در مورد تمام شارژر های تبلت صدق می کنه . اگر به توضیحات روی آداپتور شارژ گوشی یا تبلت خود دقت کنید مشاهده خواهید کرد که در بخشی با عنوان Output یک عدد مثل 1A یا 1.5A و از این قبیل نمادها نوشته شده است. شما هر روزه چندین بار با این وسیله درگیر هستید ، همین موضوع نیز سبب میشود تا احتمال خرابی آن بالاتر برود.

برای مثال اگر دو گوشی A و B به ترتیب از باتری های 2000 و 3000 میلی آمپر ساعتی بهرهمند باشند، هیچوقت نمیتوان به طور قطع گفت که گوشی B با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در شرایط کاری مشابه قدرت نگهداری شارژ بیشتری در مقایسه گوشی A دارد. در مقایسه با دیگر شارژرهای موبایل به دلایل سرعت و ایمنی برتری دارد. سامسونگ، هواوی و برندهای دیگر، شارژرهای اختصاصی خودشان را دقیقا بنا به مدل گوشی ارائه میکنند تا ایمنی لازم فراهم شده و بهترین شرایط برای شارژدهی آنها فراهم شود. برندهای مشخصی در بازار، اقدام به تولید چنین دستگاههایی میکنند.

با یک وسیله ظریف و کوچک قسمت داخلی پورت USB را سایت quickcharger کمی جابجا کنید. بیشتر بخوانید: تعمیر باتری گلکسی S8 پلاس را با کمترین هزینه و قیمت انجام دهید! اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا میتوان از شارژرهای با شدت خروجی بیشتر برای شارژ باتری گوشی هایی استفاده کرد که شدت خروجی شارژ آن ها کمتر است؟ سعی کنید سیم شارژری که خریداری میکنید طول خیلی بلندی نداشته باشد و از این نظر منطبق با شارژر اورجینال گوشی موبایلتان باشد. یو اس بی نوع سی (USB Type C): یو اس بی نوع سی یکی از جدیدترین انواع سوکت شارژ برای گوشی های اندرویدی است که سرعت آن مطلوب تر از قبل بوده و تقریبا از سال 2015 به بعد مقدار بکارگیری آن رواج یافت. باعث کاهش طول عمر باتری و شارژ نشدن باتری میشود، بنابراین در مواقع شارژ نشدن گوشی یکی از مواردی که باید بررسی شود سالم بودن باتری میباشد که در صورتی که باتری گوشی شما از نوع باتریهای جدا شونده باشد، به راحتی این کار امکان پذیر است، اما با توجه به این که امروزه باتریهای بیشتر گوشیهای هوشمند غیر قابل جداسازی میباشد، در صورتی که احساس میکنید شارژ نشدن گوشی شما ناشی از اشکال در باتری است، باید به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل و نمایندگیهای فروش و ارائه خدمات موبایل مراجعه کرده و از یک متخصص در این زمینه یاری بگیرید و در صورتی که اطمینان حاصل کردید که عدم شارژ شدن گوشی مربوط به اختلال در باتری آن است، به ناچار باید باتری گوشی خود را تعویض نمایید.

روی بدنه شارژ سریع سامسونگ، هواوی و تقریباً همه برندهای دیگر، علامت شارژ سریع وجود دارد. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برند اپل در سراسر دنیا طرفداران پروپاقرصی دارد. لایتنینگ (Lightening): سوکت شارژ لایتنینگ مختص آیفون و آیپد های اپل است و فقط در محصولات شرکت اپل قابل استفاده خواهد بود. استفاده از شارژر ضعیف ( 1 آمپر ) جهت شارژ باتری 3 هزار میلی آمپر به بالا اسیب جدی را به اسمارت فون شما وارد خواهد کرد. دوم. بالا رفتن دمای داخلی باعث آسیب دیدن دیگر مدارها مخصوصا پردازنده شده و اثرات جبران ناپذیری به گوشی شما وارد میکند.

Useful reference for domestic helper.