مقایسه و بررسی تخصصی تکنولوژیهای شارژ سریع گوشیهای هوشمند

البته این میزان جریان شارژ با دیگر گوشیهای هوشمند نیز قابل تطبیق و سازگاری بوده و از هر دو ساختار 2 آمپر در 5 ولت یا 1.67 آمپر در 9 سایت quickcharger ولت پشتیبانی میشود. هنگامی که خریدار، شارژر سازگار با موبایل خود را پیدا کرد، آنگاه می تواند بر حسب اینکه چه مدل شارژری برای موبایل او بهتر است، دایره جستجو خود را محدود کند. اگر بخواهیم علت داغ شدن شارژر گوشی را به طور دقیق جستجو کنیم باید وارد شارژر شویم. اخیرا در مقالهای به بررسی دقیق باطری گوشی هوشمند گلکسی اس6 سامسونگ پرداختیم. وقتی به مسافرت میروید، داشتن یک گوشی هوشمند میتواند بسیار مفید بوده و در مواردی کمکحال شما باشد. مگسیف و آیفون 12 پرو با هم به عنوان قابلیت شارژ سریع تا 15 وات مشخص شدهاند – اگر چه در آزمایشات من در 30 دقیقه شارژ از صفر به 20 درصد رسید که بسیار ضعیف است – اما مطمئن شوید آداپتوری دریافت میکنید که بتواند وات موردنیاز برای شارژ را تحمل کند.

به همین دلیل است که این گوشیهای نماینده اپل و اچتیسی از گروه دوم جدا شده و خود را به گروه اول که شارژ شدن آنها با سرعت بیشتری انجام میگیرد، رساندند. شاید از اطرافیان خود شنیده باشید که بعضی از آنها گوشی را بسیار دیر شارژ میکنند. حدوداً ده ثانیه طول میکشد تا میزان شارژ باتری نشان داده شود. این ویژگی این امکان را فراهم میآورد تا جزئیات مناطق سایهدار را نشان دهد، به عنوان مثال، بدون نوردهی بیش از حد به بخشهای با نور روشنتر در یک عکس. آیفون 11 پرو با نوردهی مناسب (و متفاوت از آسمان) دیوار را به خوبی نشان میدهد تا بتوانید جزئیات و رنگ آن را تشخیص دهید. اما با توجه به کیفیت بالایی که دارند، می توانید آن ها را بدون هیچ مشکلی برای شارژ کردن گوشی های آیفون خود استفاده کنید و نگران سلامت باتری خود نیز نباشید.

اجزای مختلف برد مانند FL 11 و IC U2 می توانند به مشکلات شارژ نشدن تلفن کمک کنند. چه گوشیهایی از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند؟ عدد مثبت هم به شارژ شدن باتری اشاره میکند. از دیگر دلایل داغ شدن بیش از اندازهی یک گوشی موبایل، میتوان به وجود ویروس در آن اشاره کرد. از بهترین و متداولترین روشهای رفع مشکل سوکت که معمولا نتیجه خوبی دارد تمیز کردن سوکت میباشد، برای تمیز کردن سوکت میتوانید از یک جسم نوک تیز و ریز مثل خلال دندان برای بیرون کشیدن ذرات گرد و غبار و خاک استفاده نمایید، البته دقت کنید که در هنگام تمیز کردن آن به سوکت آسیبی وارد نکنید، زیرا آسیب وارد کردن به سوکت باعث آسیب به قسمتهای مهمتری مثل آی سی شارژر گوشی میشود و آی سی با قطعات زیادی از گوشی ارتباط مستقیم دارد، یکی دیگر از روشهای متداول تعمیر سوکت شارژر بالا آوردن زبانه سوکت میباشد که این روش نیز معمولا نتیجه خوبی دارد و در اکثر مواقع چاره ساز است، در واقع یکی از دلایلی که شارژر نمیتواند اتصال مناسبی با سوکت برقرار کند این است که سوکت شل شده و به اصطلاح گشاد میشود، برای برطرف کردن این مشکل باید ابتدا گوشی را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را از دستگاه جدا کنید و سپس با یک وسیله مثل سوزن زبانه موجود در سوکت را به آرامی به سمت بالا بیاورید، در این مورد هم حتماً دقت کنید که سوزن آسیبی به سوکت و آی سی شارژر وارد نکند.

با پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان این قطعات نیز در فکر افزایش سرعت شارژ دستگاههای هوشمند بوده و به همین منظور رفته رفته شارژرهای سریعتری با میزان جریان 2 آمپر (4 برابر نسل قبلی) را وارد بازار کردند. به منظور شارژ کامل گوشی وان ام9 با شارژر معمولی اچتیسی به مدت زمان 2 ساعت و نیم زمان نیاز است. البته از دستگاههای پشتیبانیکننده از این تکنولوژی انتظارات بیشتری میرفت، زیرا گوشیهای گلکسی اس6 سامسونگ در کمتر از یک ساعت و نیم به شارژ کامل خود دست یافتند و همچنین بعد از 30 دقیقه از شارژ شدن خود، دوام باطری بهتر و امتیازات بالاتری را از خود بر جای گذاشتند. ایستگاههای شارژر چند پرته نیز برای کسانی که می خواهند به صورت همزمان چند گوشی را شارژ کنند مناسب میباشد . نسخه جدید پاوربانک شیائومی با ظرفیت 10000 میلی آمپر عرضه شده است که با فراهم آوردن دو پورت USB امکان شارژ همزمان دو دستگاه نظیر دو گوشی هوشمند یا یک تبلت و یک گوشی هوشمند را برای شما فراهم می کند. چنانچه در شرایطی خاص می خواهید سرعت این پروسه را افزایش دهید لازم است تنها از یکی از پورت های یو اس بی استفاده کنید تا با بهره گیری از قابلیت Fast Charging و شدت جریان خروجی ۲.۴ آمپر و ولتاژ ۵.۱V انرژی را سریع تر دریافت کنید.

نتایج درخشان به نظر میرسید، اما هیچ ارتباطی با عکس اصلی نداشت. برای اطمینان از خرید شارژر بهتر است از شارژر های اورجینال و اصلی (OEM) استفاده کنید . مثلا نرم افزاری آپدیت نشود و وای فای را خاموش کنید، حالا اگر روشنایی گوشی را کم و زیاد کنید میتوانید تنها تاثیر آن را در جریان شارژر ببینید. اما هرچقدر که این تکنولوژی بدشانس بود اما کابل USB نوع C یا USB Type-C connector از اقبال بیشتری برخوردار شد، زیرا این کابل جدید دارای ویژگیهای جدیدی همچون اتصال دو طرفه آن به داخل سوکت و همچنین جابهجایی توان بیشتری از انرژی الکتریسیته بود (میزان جریان سه آمپر در 5 ولت که توانی برابر 15 وات از آن خارج میشود). نوع دیگر ایستگاههای شارژ، پد شارژ یا مت شارژ میباشد که بسیار شبیه به داک عمل میکند اما با این تفاوت که هیچ کابل و سیمی برای اتصال به گوشی مورد استفاده قرار نمیگیرد و از طریق سوکتهای روی ایستگا اقدام به شارژر کردن می کند . همچنین با معرفی 15 شارژر خوب و باکیفیت شما را در خرید این شارژر راهنمایی کردیم. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین شارژر برای سری آیفون 12 را معرفی کنیم . تا آیفون 11 تمام مدل های اپل از شارژر 5 وات استفاده می کردند اما گوشی های ایفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از شارژر فست 18 وات بهره میبردند که بسیار سریع تر از مدل های قبلی شارژ می کردند .

بنابراین به منظور شارژ کامل این گوشی، به کمتر از 3 ساعت زمان نیاز است. بسیاری از افراد فکر می کنند شارژر های فست شارژ با ولتاژ بالا به گوشی، سرعت شارژ شدن باتری را افزایش می دهند؛ پس شارژر هایی که از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی می کنند برای گوشی های معمولی ضرر دارند. اما گذشته از آن بهتر است بدانید که این گوشی قدرتمند از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام پشتیبانی میکند، اما متاسفانه با باز کردن جعبه خریداری شده این گوشی به شارژری معمولی با خروجی 1.5 آمپر در ولتاژ 5 ولت برمیخورید. گوشی وان ام9 اچتیسی نیز که از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام پشتیبانی میکند، در ابتدا رقابت بدلیل اشتباه کمپانی خود باعث شرمساری در برابر طرفدارن خود گشت. برای تعمیر شارژر گوشی ابتدا باید علت شارژ نشدن گوشی را بررسی کنید شارژرهای گوشی از دو قسمت آداپتور و کابل تشکیل شده است. از این رو بهتر است تا از یک شارژر در بازه 5 تا 20 وات استفاده کنید. همانطور که در گوشی آیفون6 و با استفاده از شارژر سریعتر و بهینهتر آیپد متوجه این موضوع شدیم. لایه های محافظتی برای جلوگیری از ورود و خروج ولتاژ بیش ازحد، افزایش دما با کمک پایش مداوم و لحظه ای حرارت به منظور قطع خودکار جریان در زمان خطر و همچنین پیشگیری از بروز اتصال کوتاه در مدار می باشند.

این شارژر با کیفیت دارای دو درگاه QuickCharge 3.0 میباشد و به شما این امکان را میدهد به صورت همزمان دو دستگاه از هر دو پورت آن استفاده کنید. شارژر فندکی فلزی شیائومی در برابر ضربه مقاوم است و در صورت افتادن هنگام حرکت ماشین، آسیب جدی به آن وارد نخواهد شد.شیائومی این شارژر را به دو پورت USB مجهز کرده است و امکان استفاده همزمان از این دو پورت خروجی وجود دارد. این مورد باعث میشود که نتوانید به صورت همزمان در حالی که گوشی در حال شارژ شدن است، از آن استفاده کنید. اما آیفون 12 پرو جزئیات بیشتری را از ناحیه تیرهتر بیرون میکشد (به بوتهی سبز تیره درست زیر درخت نگاه کنید) و تصویر واقعیتری از دیوار ایجاد میکند. آیفون 12 پرو در بین آیفونهای عرضه شده تا کنون بهترین مقاومت در برابر آب را دارد. ما چندین روز را صرف آزمایش قابلیتهای عکاسی آیفون 12 پرو و همچنین باتری، گرافیک و عملکرد پردازشی آن کردهایم تا به شما کمک کنیم که بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این گوشی برای شما مناسب است یا خیر.

شارژر Xiaomi 10W (Redmi 9) : این مدل شارژر با انواع لوازم خانگی از قبیل جاروبرقی ، ماشین اصلاح و … عرضه می شود اما نمی تواند خرجی 10 وات را ارائه دهد و تنها 7.5 وات خروجی می دهد . تا انتهای مقاله انواع شارژر گوشی با رایااستور همراه باشید. گاهی اوقات مشاهده شده است که به روز رسانی کردن نسخه سیستم عامل موجود بر روی گوشی موبایل یا عدم بروزرسانی کردن آن باعث بروز ایراداتی در عملکرد دستگاه شده است، از جمله ایراداتی که به روز رسانی کردن سیستم عامل گوشی میتواند به وجود آورد، عدم شارژ شدن گوشی میباشد، بنابراین هنگامی که با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه شدید در صورتی که مدت زیادی از آخرین به روز رسانی سیستم عامل گوشی شما میگذرد، اقدام به نصب جدیدترین نسخههای سیستم عامل موجود برای گوشی خود کنید و نیز اگر به تازگی سیستم عامل گوشی خود را به روز رسانی کردهاید، در صورت مشاهده این مشکل در صورت امکان آن را دانگرید کنید و به همان نسخه قبلی سیستم عامل خود اکتفا کنید و منتظر بمانید تا نسخههای جدیدتری برای سیستم عامل گوشی شما ارائه شود.

شارژرها که یکی از وسایل اساسی و مورد نیاز گوشی هستند وظیفه شارژ گوشی را برعهده دارند، شارژ هر گوشی توسط شارژر مخصوص به مدل آن انجام میشود، اما در بعضی موارد در فرآیند شارژ گوشی موبایل مشکلاتی ایجاد میشود، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که شارژ گوشی تلفن همراهتان رو به اتمام باشد و آن را به شارژر وصل کنید اما مشاهده کنید که باتری شارژ نمیشود و یا در حال شارژ همواره شارژ آن قطع و وصل میگردد. برای تعمیر شارژر گوشی ابتدا باید علت شارژ نشدن گوشی را بررسی کنید. و در نهایت به این جواب این سوال می رسیم که فست شارژ خوبه یا نه؟ فست شارژ خوبه یا نه؟ شارژر فندکی ریمکس RCC303 سه درگاه خروجی USB دارد که امکان اتصال و شارژ سه دستگاه مختلف را بهطور همزمان برایتان فراهم میکند. برخی دیگر از شارژر های خورشیدی با استفاده از یک اتصال USB بصورت همزمان می توانند تعداد زیادی از وسایل دیجیتال از قبیل موبایل، دوربین و… در ابتدا سرعت شارژ شدن گوشی گلکسی اس6 اج از برادر خود کمتر است اما با گذشت زمان ورق برگشته و حتی میزان شارژ گلکسی اس6 اج از برادر خود بیشتر نیز میشود (در طی یک مدت زمان معین).

محصولات این شرکت در ایران دارای گارانتی مشخص و معتبری نمی باشند ولی شما می توانید این تولیدات فوق العاده را با 30 روز ضمانت مهلت تست تکنوسان تهیه نمایید. اگر میخواهید گوشی را با کامپیوترتان شارژ کنید، دقت کنید که آن را در کنار خروجی هوای گرم لبتاب یا پیسی قرار ندهید، چون گرما برای باتری آن بسیار مضر است. در صورتی که سوکت شارژر گوشی آسیب دیده باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. برای استفاده از این شارژر فندکی، کافی است آن را بهطور مستقیم به درگاه فندک داخل ماشین وصل کرده و سپس دستگاه موردنظرتان را با استفاده از یک کابل USB به شارژر متصل کنید.

کیفیت ساخت: سامسونگ یک برند معتبر است و همیشه از مواد با کیفیت خوب در محصولات خود استفاده میکند. همانطور که از نام شارژر فندکی شیائومی پیداست، این شارژر بدنه ای کاملا فلزی دارد که ضمن ایجاد ظاهری زیباتر دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است. نکات مثبت: دو درگاه شارژ، پینهای تاشو به منظور حمل و نقل آسانتر، کیفیت ساخت درجه یک. سپس با استفاده از کابل متصل شده به بدنه، دو درگاه خروجی دیگر در این کابل را به پشت صندلی جلو متصل کنید تا سرنشینان صندلی عقب هم از شارژر استفاده کنند. با ما همراه باشید تا ببینید چگونه میتوان جریان یک شارژر را اندازه گرفت. همچنین شارژ شدن گوشی با این شارژر مزیتهای خاص دیگری را نیز به همراه دارد. اما اگر تحقیقات کافی در رابطه با این گوشی داشته باشید، متوجه خواهید شد که برای تهیه آن، به ابزار مکملی هم نیاز خواهید داشت! برای حل این مشکل میتوانید از دستگاهی مانند شسوار یا هوای فشرده که می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید، استفاده نمایید.

شارژر Xiaomi 22.5W (Redmi Note 9S) : شارژر های فست برای شارژ گوشی های آیفون اصلا مناسب نیستند و نمی توانند به راحتی گوشی های اپل را شارژ کنند . ما فکر میکنیم که این سلفیها مناسب هستند، اما Portrait Mode (حالت پرتره) از دوربین پشتی به لطف تأثیر اسکنر جدید LiDAR امسال بسیار بهتر است. اما شما نیز با این واقعیت مخالف هستید که هر سال اپل (به لطف بهینهسازی نرمافزار و فناوری جدیدتر) در استخراج دوام باتری بیشتر از قطعات با ظرفیت مشابه بهتر میشود. عواملی مثل قرار دادن باتری برای مدت طولانی داخل شارژ، استفاده از شارژرهای غیر اورجینال و تقلبی، کارکردن با گوشی موبایل در حین شارژ و …

Local domestic helper.