چرا شارژر و گوشی همراه داغ می شود؟

مورد سوم سرعت آداپتور است، همین گوشیهای سامسونگ که مثال زدیم اکثرا از یک آداپتور 15 واتی بهره میبرند، یعنی گوشی تا سرعت شارژ 25 وات را پشتیبانی میکند اما آداپتوری که درون جعبه گوشی قرار دارد تنها 15 وات است، به این ترتیب آن گوشی با سرعت 15 وات شارژ میشود، مگر آنکه به صورت جداگانه یک آداپتور 25 واتی برای گوشی خریداری کنید تا بتوانید از حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده آن سایت quickcharger بهرهمند شوید. استاندارد فعلی Qi از 5 (مشخصات برق پایه) تا 15 وات (مشخصات برق پیش بروید) را پشتیبانی می کند. 3. بر پایه گفته های اپل ، در صورت گرم شدن باتری ، iOS ممکن است شارژ بالای 80 درصد را محدود کند. بر پایه استاندارد WPC ، بیش از 3700 محصول دارای گواهی Qi وجود دارد.

با توجه به اینکه گوشی موبایل اصلی ترین چیزی است که ما در طول روز از آن استفاده می کنیم، استفاده از گوشی بدون باتری، کار منطقی نیست و تا زمانی که موبایل شما شارژ نداشته باشد، نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید. بیش از هر چیز، روشنایی صفحه بر میزان مصرف باتری تأثیرگذار است. با توجه به استاندارد گوشیهای پرچمدار، این چندان زیاد نیست، اما بیشترین چیزی است که هر آیفونی ارائه کرده است. خود سیستمعامل اندروید در زمینه ارائه اعداد و ارقام مربوط به شارژ گوشی، حرف چندانی برای گفتن ندارد. در این مطلب قصد داریم که به مبحث تست سلامت شارژر گوشیهای اندروید بپردازیم. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل هوشمند، اغلب افراد چندین شارژر مختلف برای شارژ کردن سایر وسایل الکترونیکی خود دارند و روز به روز با به کار آمدن لوازم هوشمند جدید، تعداد این شارژرها نیز افزایش مییابد؛ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به یک میهمانی دعوت میشوید، اما شارژر موبایلتان را همراه خود نبردید؛ سپس باتری موبایل شما نیاز به شارژ کردن پیدا میکند؛ در این زمان شما از میزبان میخواهید که یک شارژر به شما دهد تا از آن برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که شاید این شارژر مناسب گوشی شما نباشد؛ به همین دلیل امروز تصمیم داریم درباره موضوع « شارژر موبایل چند ولت است » بپردازیم تا بدین وسیله عمر باتری گوشی شما نیز افزایش یابد؛ پیشنهاد میکنیم پس از اتمام این مطلب، به مقاله علت خرابی کابل شارژر ایفون و سامسونگ نیز مراجعه کنید تا با دیگر مقالات گروه تخصصی جی اس کالا آشنایی پیدا کنید.

باید در نظر داشته باشید که پریز برق از درگاه USB کامپیوتر شما، توان خروجی بیشتری دارد و همین موضوع میتواند بر سرعت شارژ باتری، تأثیر بگذارد. از آنجا که با فعال کردن حالت هواپیما، همه اتصالات بی سیم گوشی به طور کامل قطع می شود و به تبع آن مصرف باتری کمتر و فرایند شارژ شدن بهبود پیدا می شود، زمان هایی که عجله دارید با فعال کردن این حالت، گوشی خود را به سرعت شارژ کنید. از گوشی خود دور شوید! با این کابل و سرعت بالای گوشی ، خیلی سریع فایل ها انتقال می یابد . این خازن ها از نوع سرامیکی می باشند و به صورت موازی در مسیر قرار می گیرند، از این رو اگر بسوزند یا اتصال کوتاه شوند، باعث اتصال به زمین (GND) شدن مسیر شارژ و درنهایت شارژ نشدن گوشی می شوند. از سایر عوامل دیگر در این زمینه میتوان به فعالیت پسزمینه و پیشزمینه اپلیکیشنها، قدرت سیگنال وایفای و یا اینترنت سیمکارت و … در چنین وضعی بهتر است شارژر و آیفون را در جایی دیگر اتاق بگذارید، تا آیفون شما بتواند به درستی شارژ شود. دو مورد از بهترین اپلیکیشنها در این زمینه، Ampere و AccuBattery بوده که هر دو با اندروید 5 و بالاتر نیز سازگار هستند.

گوشی Nova 9 SE همانند سایر مدلهای هواوی به منظور راه اندازی ابتدایی و همچنین دسترسی به این سرویسهای جایگزین، کاربران را ملزم به ساخت حساب کاربری هواوی موسوم به Huawei ID ملزم میکند. امروزه برای خرید گوشیهای هوشمند، باتری یکی از اصلیترین معیارها به حساب میآید. 3. اگر میخواهید که اقدام به مراقبت از شارژر موبایل خود کنید، حتما به شما توصیه میکنیم که مراقب ولتاژ بالای برق باشید. هزینه تعویض سوکت شارژ سامسونگ بر اساس نرخنامۀ مصوب بوده که در صورت نیاز و یا درخواست مشتری، پیش از اقدام به تعمیر، به ایشان اعلام میگردد. بهتر است قبل از اقدام به خرید پاوربانک، حتماً اولویت های خود را در نظر بگیرید.

1. در زمان استفاده از شارژر بی سیم چند نکته وجود دارد. در واقع اگر گوشی شما یا پاوربانک دارای این نوع باتری است بدون اینکه شارژ آن کامل شود می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد. در زیر لیستی از بهترین شارژرهای سامسونگ سیمی و بی سیم را برای انتخابی راحت و آسوده جمع آوری کرده ایم. به همین دلیل هنگام پردازش بالا، گرمای ایجاد شده توسط مدارهای داخلی به شکل راحت و بیدردسر قادر به خروج نیست و این موضوع داغ شدن سطح گوشی را به همراه میآورد. نسخه پولی این اپلیکیشن علاوه بر از بین بردن تبلیغات، آیکون اعلان سطح شارژ را نیز به نوار اعلانهای گوشی شما، اضافه میکند.

اگر میخواهید سریعترین شارژر باتری را برای تلفن خود داشته باشید، به شارژری نیاز دارید که به همان اندازه وات تأمین کند که تلفن شما از پس آن برمیآید. اما همانطور که جهان با فناوری رشد می کند تلفن همراه به عنوان یک دستگاه مستقل الان با کاربردهایی بیش از ارتباط تلفنی استفاده می شود. یک سیم پیچ القایی در پد شارژر بی سیم به صورت پیوسته مقدار کمی نیرو را برای آماده به کار بودن دریافت می کند تا اینکه سیم پیچ گیرنده واقع در آیفون شما را شناسایی کند تا بعد از آن توان بیشتری را از پریز برق بکشد.

بهتر است که از آداپتور و کابل شارژ فابریک خود گوشی استفاده کنید تا گزینههای شخص ثالثی. شارژ بی سیم به این معنی است که می توانید باتری تلفن خود را دوباره و بدون اتصال فیزیکی به باتری خود شارژ کنید. 4- آیا با شارژ باتری گوشی از طریق لب تاپ و کامپیوتر می توانم مشکل دیر شارژ شدن گوشی ام را برطرف کنم؟ ساده ترین روش برای بررسی اینکه آیا iPhone شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند ، بررسی دکمه فیزیکی Home است. اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی کند، آنگاه میتوانید از یک شارژر سریع استفاده کنید. این تکنولوژی همانطور که از نامش پیدا است، برای سریعتر کردن عمل شارژ باتری گوشی ایجاد شده. مثلا اگر گوشی را بر روی حالت هواپیما قرار داده و یا اینکه صفحهنمایش را بر روی حالت خاموش نگه دارید، آنگاه طبیعتا گوشی شما نیز سریعتر شارژ خواهد شد. متون اپلیکیشن در حالت وصل نشده به شارژ، به رنگ نارنجی و در حالت وصل شده، سبز رنگ هستند. متخصصان تعمیرکار ما در کوک موبایل آماده هر گونه خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

در این نوع کابل انتقال اطلاعات سریعتر (تا 5 گیگابیت در ثانیه) بوده و وقتی عملی خواهد بود که هر دو دستگاه کابل USB 3.0 را پشتیبانی کنند. البته در موارد خاصی ممکن است آپدیت کردن گوشی باعث خالی شدن سریعتر باتری یا شارژ شدن آهسته آن شود. اگر برای گوشی و تبلت شما این بهروز رسانیها عرضه شده باشد، بهتر است آن را نصب کنید؛ چون سیستم عاملهای به روزتر، امکانات بیشتری برای صرفهجویی در مصرف باتری دارند و همین موضوع میتواند مشکل دیر شارژ شدن موبایل شما را تا حدی برطرف کند. اگرچه سوکت USB Type-C که در زیر توضیح داده شده است، تکنولوژی جدیدتری است، میکرو USB هنوز رایج ترین پورت است که امروزه در اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی، تبلت ها و سایر دستگاه ها یافت می شود. البته در مواردی پوشش ها و قاب های کلفت و ضخیم نیز می تواند مشکل ساز باشد. ممکن است که مشکل شارژ نکردن یا بد شارژ کردن گوشی ناشی از خرابی باتری باشد و شارژر شما مشکلی نداشته باشد. در برخی مواقع دلیل اصلی دیر شارژ شدن باتری گوشی می تواند از کابل شارژ باشد. زمانی که گوشی شما شروع به شارژ می کند ، نمایشگر آن انیمیشنی دایره مانند را روشن کرده و همراه با آن پیام شارژ شدن گوشی نمایش داده می شود.

مسلما با عمل کردن به مواردی که به آنها اشاره شد میتوانید استفادهی بهتری از تلفن همراه خود داشته باشید و عمر مفید آن را افزایش دهید. برای جلوگیری از این مشکل، کافی است آیفون خود را در حالت Do Not Disturb قرار دهید یا هنگام شارژ ویبره و لرزش آن را به صورت کامل خاموش کنید. آیا آیفون شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند؟ آیا این شارژر میتواند بر روی عمر باتری گوشی شما تأثیر منفی داشته باشد؟ این کار همچنین از آسیب احتمالی درگاه شارژ گوشی شما پیشگیری می کند. برای افزایش سرعت شارژ شدن باتری گوشی خود قبل از شارژ کردن موارد زیر را رعایت کنید: تمام برنامه های در حال اجرا را متوقف کنید. از آنجا که در به روزرسانی های سیستم عامل اندروید و iOS امکانات جدیدی برای صرفه جویی در انرژی باتری و همچنین افزایش سرعت شارژ اضافه می شود، شما نیز با به روزرسانی سیستم عامل گوشی خود از این بهبودها و قابلیت های پیشرفته بهره مند شوید. تلفن هایی که دارای قابلیت Fast Charging هستند، آمپر یا جریان خروجی شارژر آنها بیشتر است. پورت استاندارد USB 2.0 از معمولیترین و رایجترین و در عین حال محبوبترین راههای شارژ دستگاههای هوشمند به حساب میآید و این رابط قادر است تا انرژی الکتریسیته را با جریان 500 میلیآمپر به حرکت درآورد.

باتری بخش بسیار مهمی از گوشیهای هوشمند است. ممکن است کابل شارژر تقلبی بسیار داغ شود و در نهایت منجر به آتشسوزی شود. در پایان باید بدانید که قیمت شارژر اصلی به مراتب بالاتر از شارژرهای تقلبی و فیک است. 2. زمانی که آیفون خود را به صورت بیسیم یا وایرلس شارژ می کنید، شاید آیفون شما کمی گرمتر از حد معمول به نظر برسد. که البته می بایست از گذاشتن مواردی که دارای نوار مغناطیسی یا تراشه های RFID ( شبیه به کارت های اعتباری ، گذرنامه ها ، کلیدهای هتل و غیره ) در کنار آن خودداری کنید ، زیرا روند شارژ شدن می تواند به عملکرد آنها آسیب برساند. فناوری QuickCharge 3.0 کوالکام سرعت شارژ تلفنهای هوشمند و تبلت ها را متحول کرده است. سرعت شارژ شارژرهای مختلف، متفاوت است و در این زمینه باید نگاهی به اعداد موجود بر روی آداپتور شارژ دیواری، بیندازید. قبل از شارژ گوشی خود این موارد را از کنار آن بردارید یا از یک پوشش محافظ متفاوت استفاده کنید. اگر قبل از ترک خانه یا محل کار به شارژ سریع نیاز دارید ، شارژ سیمی بهترین راه است، اما برای شارژ در طول شب یا هنگام کار شاید بهتر باشد که از شارژ بیسیم استفاده کنید.

اما اگر به شارژر جدیدی نیاز دارید، کافیست در ابتدا مدل گوشی خود را از لیست زیر پیدا کنید تا ببینید به چه نوعی نیاز دارید. مدل های آیفون که در بالا قرار داده ایم از هر دو شارژ سریع بی سیم (iOS 11.2 و جدیدتر) و شارژ سریع سیمی پشتیبانی می کنند. شارژر Andru تنها یک دستگاه با حداکثر جریان 1 آمپر را پشتیبانی میکند. سیم پیچ گیرنده آیفون از این میدان مغناطیسی جریانی تولید می کند که برای استفاده باتری آیفون به جریان مستقیم (انرژی الکتریکی) تبدیل شده است. بدین شکل که دیگری نیازی نیست گوشی خود را با کابل و به صورت مستقیم به پریز برق وصل کنید. هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد. به همراه این شارژر یک کابل همراه USB-C قرار دارد و برای دستگاه های آیفون مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه نمایش زیبا با عملکرد چشمگیر، دوربین باکیفیت بالا همه از دلایلی هستند که باعث شده این گوشی در لیست بهترین گوشیهای شیائومی ۲۰۲۲ با ابعاد بزرگ قرار گیرد. از این رو تلفن همراه به یکی از مهمترین بخش های زندگی هر انسانی تبدیل شده است. کابل شارژر نیز یکی از موارد مهم در خرید شارژر است که باید به آن توجه داشته باشید.

5- آیا هنگام شارژ کردن باتری می توانم از گوشی استفاده کنم؟ 1- آیا با تعویض کابل شارژ مشکل دیر شارژ شدن گوشی من بر طرف می شود؟ در بعضی گوشی ها، کنترل مدار شارژ توسط آی سی تغذیه انجام می شود، بنابراین گاهی برای برطرف کردن مشکل شارژ به تعویض این آی سی نیاز می باشد. بنابراین احتمالاً آیکو 10 پرو شایعه شده به طور بالقوه تبدیل به سریعترین گوشی هوشمند در بخش تکنولوژی شارژ در جهان در آن تاریخ میشود. معمولاً در هنگام بروز مشکلات مختلف برای گوشیهای هوشمند یکی از اولین راهکارهایی که افراد برای رفع مشکل به آن روی میآورند، خاموش و روشن کردن گوشی و سپس ریستارت کردن آن است که در بعضی مواقع کارساز و مفید میباشد، بنابراین در هنگام مشاهده مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل، گوشی خود را خاموش کنید، و بگذارید مدتی خاموش بماند و سپس گوشی را به شارژر متصل کنید، امکان دارد در هنگام متصل کردن آن فرایند شارژ باتری آغاز شود، اگر علامت شارژ بر روی گوشی نمایان شد میتوانید دکمه پاور را فشرده و گوشی را روشن نمایید، اگر با این روش مشکل حل نشد، میتوانید روش ریستارت کردن را نیز امتحان کنید، با ریستارت کردن دادههای گوشی از بین نخواهد رفت و این فرآیند یک فرآیند بسیار ساده است و با گرفتن همزمان دکمه پاور و کاهش صدا و در بعضی از مدلهای گوشی گرفتن دکمه پاور و افزایش صدا میتوان به راحتی آن را انجام دهید.

Local domestic helper.