روش و کد تست سلامت باتری گوشی هواوی

آداپتور شارژ شیائومی اورجینال و برند شیائومی است و میتواند حداکثر توان 22.5 وات را ارائه دهد. با این حال ، آنچه می توانید امتحان کنید این است که اجازه دهید دستگاه برای مدت طولانی خشک شود ، رطوبت را از درگاه USB خارج کرده و مجدد وضعیت شارژ را بررسی کنید در صورت باقی ماندن مشکل در نهایت ، باتری را تعویض کنید. شارژ کردن گوشی در حالی که در جاده هستید میتواند باعث خالی شدن باتری ماشین شود. شارژرديوارى اصلى سامسونگ ٢ آمپرگوشی Samsung Galaxy A01 را یکبار بخرید و برای مدت ها بدون دغدغه از آسیب دیدن باتری یا موبایل، گوشی خودتان را با آن شارژ کنید.

باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر از بهترین جنس باتری هایی هستند که میتوان از آن ها به عنوان باتری قابل شارژ در گوشی های موبایل استفاده کرد. آسیب شارژر فندکی به باتری موبایل چیست؟ به اندازهٔ شارژر هم دقت کنید. پس به اندازهٔ شارژر و سهولت نصب آن هم در خرید دقت داشته باشید. برای اطمینان حاصل کردن از معیوب یا سالم بودن شارژر می توان فرآیند شارژ گوشی را با یک آداپتور جدید امتحان کرد. درواقع، هیچیک از گوشیهای فعلی سری گلکسی نمیتواند از مزیتهای شارژ ۶۵ وات بهره ببرد، زیرا این نخستینبار است که سامسونگ روی این فناوری کار میکند.فناوری شارژ ۶۵ وات احتمالاً میتواند درصد شارژ باتری ۴،۵۰۰ میلیآمپرساعتی را تقریباً در ۳۹ دقیقه از صفر به صد برساند. اگر شما می خواهید محصولی از شارژر هوآوی را خریداری کنید باید آن را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است آداپتور شارژری شبیه شارژر اصلی هواوی باشد اما آن را به درستی شارژر نکند. در گذشته دیوار تاریک و کاملاً بدون جزئیات نشان داده میشد زیرا دوربین نور شدید پاییزی را جبران میکرد. اما برای رعایت انصاف، این نیز یک نمونهی آماری ناچیز است، بنابراین شاید لازم نباشد کاری بیشتر از شکایت در توییتر انجام دهیم.

مطمئن شوید که شارژر فندکی مد نظر شما، گواهی نامه و مجوز لازم برای انجام شارژ سریع را دارد تا به گوشی گران قیمت شما آسیب نرساند. او همچنین فاش کرد که شارژ سیمی 100 واتی گوشی هوآوی نوا 10 پرو میتواند باتری 4500 میلیآمپر ساعتی این گوشی را فقط در 20 دقیقه بهطور کامل شارژ نماید. احتمالاً نسخه پرو، با شارژر ۶٧ واتی و Dimensity 920 عرضه میشود. فراموش نکنید که استفاده از شارژر های فندکی بیکیفیت و ارزان هم به باتری خودرو هم به باتری گوشی شما آسیب میرساند. این مسئله برای کسانی که خودروی نو یا باتریهای سالم دارند، مسئلهی بزرگی ایجاد نمیکند، اما اگر مدل خودرو پایین است باید از شارژ کردن تلفن همراه بوسیله ماشین اجتناب کنید. برخی مدلهای قدیمی خودرو که قسمت فندک آنها دارای جریان و ولتاژ متغیر بود اصلا برای شارژر فندکی مناسب نیستند. گوشیهای قدیمی که باتری با جریان ثابت داشتند خیلی زودتر با نوسانات برق به مشکل میخوردند.

شارژر دیواری یک دستگاه ساده است که از یک طرف به خروجی برق و از طرف دیگر به تلفن وصل میشود. این سوالی است که برای بسیاری از کاربران تلفن همراه ایجاد می شود. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، بهتر است سازش کاری را کنار گذاشته و فکری اساسی به حال گوشی خود کرده و بالاخره ایراد آن را پیدا کنید. بهتر است به سراغ برندهای شناختهشدهای بروید که کیفیت را در طراحی و تولید لحاظ میکنند. یا برخی شارژرهای فندکی که توسط برندهای گمنام تولید شدهاند به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند. برای اطمینان از این که حافظه پنهان دستگاه خوب است ، می توانید پارتیشن کش آن را پاک کنید. قبل از استفاده از این شارژر مشخصات فنی آن را با گوشی خود مطابقت دهید. بنابراین یا از شارژر های فندکی استفاده نکنید و یا اگر قصد استفاده از این گجت ها را دارید فقط از نسخه های با کیفیت آن ها استفاده به عمل آورید. برای نمونه روی گوشیهای گوناگون ممکنه نوشته شده باشه ۵ ولت ۱ آمپر یا ۵V 2A یا روی شارژکننده این گوشیها نوشته شده باشه ۵V 2.1A یا ۵V 1A که نشون دهندهی ولتاژ و شدت جریان A است.

این شارژر همچنین از سرعت شارژ 10 وات نیز پشتیبانی کرده و فارغ از نوع قرارگیری گوشی روی آن، دستگاه را با سرعتی مناسب شارژ میکند. در بسیاری از مواقع ممکن است علت شارژ نشدن موبایل عدم شناسایی باطری باشد در این صورت علاوه بر کانکتور باطری لازم است مسیر BSI نیز مورد آزمایش قرار گیرد. همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با شارژ گوشی های موبایل و عوامل موثر در آن صحبت کردیم. یک یا چند پورت USB دارد که میتوانید کابل شارژر را به این پورت وصل کنید و گوشیتان را کامل شارژ کنید. باتری آیفون و یا باتری گوشیهای پرچمدار سامسونگ مقاومت بسیار بالایی در برابر نوسانات ولتاژ و جریان دارند.

در نتیجه میزان آسیب شارژر فندکی به باتری موبایل بسیار کمتر شده است. بنابراین مشکلی از نظر بکارگیری شارژرهای متفاوت برای شارژ باتری گوشی شما وجود ندارد، اما توصیه ما این است که به استاندارد شدت جریان خروجی شارژر گوشی موبایل خودتان دقت کرده و همیشه از شارژرهای با خروجی یکسان و مشابه آن برای شارژ باتری دستگاه استفاده کنید. در این مطلب میخواهیم به طور جامع در رابطه با قابلیت فست شارژ و شارژ سریع گوشی های موبایل صحبت کنیم. اینکه آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی میتواند به باتری گوشی و یا ماشین آسیب برساند یا نه موضوعی است که این روزها ذهن خیلی از کاربران این شارژر را به خود مشغول کرده است.

در مرحله بعدی کافیست گزینه Fast Cable Charging را فعال کنید. همانطور که میدانید یکی از مشکلات اساسی در حمل کابل و گرهخوردگی آن میباشد که برای رفع این مشکل، بدنهی این کابل با قابلیت ضد گرهخوردگی تولید شده است. یکی از فراگیر ترین انواع کابل شارژر یو اس بی است، USB که مخفف Universal Serial Bus است یک استاندارد صنعتی جهانی برای دستگاههای قابل حمل از جمله موبایل است که در اواسط دهه 1990 به منظور استاندارد کردن اتصال لوازم جانبی کامپیوتر به کامیپوترها توسط یک گروه مرکزی از شرکتهای Compaq, Intel IBM, DIGITAL , Microsoft و northern Tele com ایجاد و تقریبا توسط هر سازندهای استفاده شده است. اما شارژر موبایل نیاز به مراقبت دارد. البته نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این شارژر شیائومی در شبکه برق ایران، نیاز به مبدل می باشد. با عبور از سنسور 1 اینچی و دیگر ویژگیهای برجسته، حقایقی ناگفته در مورد شیائومی 12S اولترا وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا میشنویم. دلایل نرم افزاری و سخت افزاری زیادی برای شارژ نشدن گوشی وجود دارد. شارژر خوب باید فقط پورت USB داشته باشد که بتوان هر دستگاهی را با آن شارژ کرد.

آیا شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب میزند؟ به عبارت دیگر با خرید فست شارژر برای گوشی معمولی نمیتوان آن را سریعتر شارژ کرد.ازطرف دیگر گوشی هوشمندی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکند، نمیتوان به هر شارژر سریعی شارژ کرد. برخی افراد معتقد هستند گوشی هایی که قابلیت شارژ سریع را ندارند با شارژر فست شارژ، کمی زودتر شارژ می شوند! اگر شما صرفا نياز به يک شارژر فندکي داريد تا با آن گوشی خود را شارژ کنید، يک شارژر فندکی ساده با قيمت حدود 20 هزارتومان نيز براي شما مناسب است و نيازي نيست که حتما يک شارژر فندکي گران قيمت تهيه کنيد. نوع شارژر فندکی: مطمئنا کیفیت شارژر فندکی به صورت مستقیم روی شارژ تاثیر دارد.

اما آیا این دو نظریه درست هستند؟ این دو پورت هر دو قابل برگشت (reversible) هستند ، اما کابل های USB-C به USB-C می توانند از دو طرف وصل شوند که یک تجربه کاربری راحت تر را فراهم می کند. اما شارژر های اصل هوآوی لبه های صاف و و هموار دارد و در قسمت دو شاخه ها شارژر تقلبی دارای دو شاخه صاف و بدون هیچ برجستگی می باشد. اين کابل در برخي از شارژر ها وجود دارد و در برخي ديگر نيز عرضه نمي شود و شما بايد خودتان کابل یا رابط مورد نيازتان را تهيه کنيد. لازم به ذکر است که گارانتی این محصول از زمان ثبت سفارش تا 6 ماه بعد اعتبار دارد و صرفا مختص به آداپتور، کلگی یا سری می باشد. 4. آیفون شما باید چند ثانیه بعد از قرار دادن آن روی شارژر بی سیم شروع به شارژ می کند. تلفن خود را زیر نور کافی نگه دارید و چک کنید ببینید که آیا در اطراف پورت شارژ آثاری از سیاهی و لکه وجود دارد یا خیر. اما آیا این فرایند باتری گوشی را تحت تاثیر قرار میدهد؟

جریان ورودی بسیار مهم است و اگر این جریان کم یا زیاد باشد خیلی زود میتواند به باتری آسیب بزند. فرضا، ضربه به شارژر وارد شده یا با بی دقتی متصلش کرده اید. یک شارژر خراب یا آسیب دیده میتواند نیروی نامتناسب با دستگاه را تولید کند که موجب موجهای ناگهانی یا افزایش شدید جریان شود که میتواند باعث ایجاد حرارت بیش از حد، آسیب به اجزای داخلی و در مواقع نادر، خرابی دستگاه شود. اگر شارژر بیش از اندازه بزرگ یا نصبش دردسرساز باشد، استفاده از آن خوشایند نخواهد بود. احتمالاً برای شما هم سوال پیش آمده که چرا در بین تمام برندها و تمام لوازم جانبی موبایل، شارژر سامسونگ بیش از سایر قطعات خراب میشوند. وجود درپوش برای شارژر باعث میشود که دیرتر خراب شود. اما فکر میکنید شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب میزند؟ تشخیص کابل و آداپتور اصل و اورجینال را هم بخوانید تا مطمئن شوید کابلی که استفاده میکنید کیفیت لازم را دارد. مسلما شارژرهای فندکی که توسط سامسونگ، شیائومی یا کمپانیهای معروف دیگر مانند انکر، بیسوس و الدینیو تولید میشود تمام این استانداردها را دارد و مشکلی از این نظر نخواهید داشت. شارژر شیائومی دارای فناوری شارژ سریع است و نسب به شارژرهای معمولی گوشی را سریعتر شارژ می کند.

ممکن است باعث مشکلاتی نظیر خالی شدن سریع باتری موبایل و یا باد کردن باتری گوشی شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کسی درخواست شارژر کنید و در جواب شنیده باشید که شارژر موبایل آن ها فست شارژ است و شما نمی توانید از آن استفاده کنید! شما با استفاده از هر آداپتور مسافرتی سامسونگ می توانید دستگاه خود را شارژ کنید. کافیست کابل شارژر را به پورت شارژ و قسمت USB وصل کنید تا عملیات شارژ شروع شود. توجه داشته باشید که این محصول به همراه آداپتور شارژ عرضه نشده و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با شارژر فندکی موبایل و نکاتی که باید در حین خرید این گجت به آن ها توجه داشت صحبت کردیم. یکی از مواردی که کاربران باید برای تعیین قیمت یک شارژر دیواری به آن توجه کنند نوع پورت شارژر دیواری است که یک شارژر دیواری با سرعت شارژ بالا دارای انواعی از پورت ها می باشد که این پورت ها شامل لایتنینگ ،type-c و usb هستند که معمولا اکثر شارژهای دیواری از نوع پورت usb می باشند و کاربران از طریق این پورت usb می توانند دستگاه های خود را به این شارژر دیواری متصل کنند و با خیال راحت از آن استفاده کنند.

نوع خودرو: برخی ماشینها در قسمت فندک ولتاژ و جریان متغیر سایت quickcharger دارند. در مقابل یک دستگاه الکترونیکی از جریان برق مستقیم (DC) استفاده میکند. این مسئله در مورد ماشینهای قدیمی بیشتر صدق میکند. هرچند در گوشیهای موبایل جدید کوشش شده است تا پس از شارژ 100% جریان برق قطع شود اما باز هم این موضوع تا اندازهای روی کارکرد باتری و گوشی تاثیرگذار است و مانند گوشیهای قدیمی تر اگر باطری در معرض شارژ بیش از اندازه قرار بگیرند سلولهای آنها دچار اکسیداسیون شده ( کم و یا زیاد ) و گنجایش آنها کاسته خواهد شد. این محصولات کیفیت بالایی دارند و می توانند با تغییر میزان ولتاژ و جریان برق، برق را به تمام محصولات در حال شارژ ارسال کنند. شرکتهای بزرگ رویههای سختی را مورد آزمایش قرار دادهاند اما با این حال اگر به وبسایتهای برندهای بزرگ نگاه کنید میتوانید لیستی از فراخوانهای فعال را که به دلیل محصولات بیکیفیت و در معرض خطر آتش سوزی بودند را مشاهده کنید. برندهای انکر، بیسوس و الدینیو و سامسونگ و شیائومی بهترین گزینه هستند. هر کدام از گوشیهای موجود در این محدوده ویژگیهای خاص خودشان را دارند و این بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد که کدام گزینه را ترجیح میدهید.