شارژ باتری موبایل بدون گوشی

اگر جزو کسانی هستید که با ماشین خودتان مسافرت میکنید، یک راه حال دائمی و جایگزین در اختیاردارید که میتواند تا حدودی مشکل باتری را برایتان برطرف سازد و آن، شارژرهای فندکی ارائهشده در بازار است. آمپر شارژ موبایل تاثیر زیادی در افزایش دوام باتری گوشی شما دارد و نباید این مسئله را نادیده بگیرید. دلایل خرابی سوکت شارژ در گوشی های موبایل را به شما خواهیم گفت، به چند ترفند ساده برای تشخیص مشکل آن اشاره می کنیم و در مورد روش های مراقبت از سوکت شارژ گوشی صحبت خواهیم کرد. ما در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح اتصال شارژر به گوشی را آموزش دهیم و همچنین میخوایم به این موضوع اشاره کنیم که مراقبت از باتری گوشی سامسونگ به چه صورت انجام میشود و بهترین روش شارژ گوشی شیائومی چیست؟ تعمیر برد شارژر راهکار دیگری است که در صورت خرابی آن می توانید انجام دهید. شرایط شارژرهای شیائومی همانند شارژرهای سامسونگ بوده و بهترین روش شارژ گوشی شیائومی استفاده از شارژر همان گوشی است. در صورتی که سرعت شارژ برای شما یک اولوبت است، قطعا نباید از شارژ وایرلس استفاده کنید. با این که استفاده از شارژ وایرلس یا شارژ بی سیم میتواند گزینهای بسیار عالی و کارآمد باشد، اما نمیتواند شارژ سریع و شارژ مجدد را در کوتاهترین زمان به ارمغان آورد.

کاربران زیادی هستند که فقط کابل را در دست گرفته و سعی میکنند با وارد کردن فشار در نقطه موردنظر قرار دهند، اما این مسئله نتیجه معکوس و خرابی سوکت شارژ را به دنبال خواهد داشت. هنگامی که شارژر را در دست گرفتید، بهتر است نگاه دقیقی به موقعیت مکانی سوکت شارژ داشته باشید و کابل را به راحتی و بدون وارد کردن فشار به دستگاه متصل کنید؛ این مسئله میتواند تاثیر زیادی در افزایش طول عمر سوکت شارژ گوشی موبایل داشته باشد. یکی از روشهای افزایش سرعت شارژ و کاهش فشار روی باتری را میتوان استفاده از حالت هواپیما دانست. استفاده از شارژرهای 1 آمپری برای شارژ دستگاهی همانند آیپد که نیازمند جریان 2 آمپر هستند، نامناسب بوده و میتواند در طولانی مدت موجب ضعیف شدن و در نهایت خرابی باتری شود. برای انجام این کار ، باید از ظرفیت انرژی دستگاهی که در حال شارژ شدن آن هستید مطلع باشید.

در حقیقت باید اطمینان حاصل کنید که درون گوشی هوشمند شما خشک شده باشد. در تهیه شارژر گوشی باید به ولتاژ و آمپر شارژر اصلی توجه کرده و دقیقا شارژری با همان مشخصات را تهیه نمایید. زیرا خیلی از خرابی های کابل شارژر به خاطر پارگی و خرابی سیم نزدیک سوکت شارژ است و اکثر کابل ها در این ناحیه دچار خرابی می شوند. تا چند سال قبل، هر برند، شارژر وایرلس مخصوص به خود را داشت؛ اما امروزه، تقریبا اکثر شرکتهایی که تلفنهای خود را با این سیستم عامل به بازار عرضه میکنند، از فناوری Qi (محبوبترین استاندارد برای طراحی شارژرهای وایرلس) پشتیبانی میکنند. ازآنجاکه امروزه اکثر داکها و پدهای بیسیم از استاندارد یکسانی بهره میبرند، میتوان از آنها برای شارژ هر گوشی دیگری استفاده کرد؛ حتی اگر این داکها بهطور خاص برای کار با گوشیهای سایر برندها بهینهسازی نشده باشند. همچنین روش صحیح شارژ باتری موبایل شیائومی هم مشابه سایر برندها بوده و روشها یکسان هستند. اگر اعداد مشابه نبودند، یعنی مشکل در آداپتور است که نمیتواند این ولتاژ را بدهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که مرتباً گوشی خود را بررسی میکنید، احتمالاً به شارژری نیاز دارید که هنگام شارژ امکان استفاده از گوشی را به شما بدهد.

برخی از باتریهای معیوب به راحتی قابل تشخیص هستند. همانطور که میدانید، گوشی های شیائومی مجهز به باتریهای قوی هستند و شاهد پشتیبانی آنها از فناوری شارژ سریع هم هستیم؛ این مسئله موجب افزایش حساسیت شده و شما باید از شارژرهای مخصوص و قدرتمند شیائومی استفاده کنید. ولتاژ باتری موبایل: اگر میخواهید به باتری خود شوک وارد کنید باید بدانید که ولتاژ باتری موبایل چقدر است؟ البته اینکار بدون گوشی امکان پذیر نیست و به نسبت راهکار قبلی که برای شما گفته شد ب دلیل اینکه نیاز به جدا کردن باتری نیست، کمتر به آن آسیب وارد می شود. در صورتی که به صورت تمام وقت خارج از محل کار یا محیط منزل قرار دارید، خرید یک پاور بانک میتواند برای شما نجاتدهنده باشد. اما با وجود تفاوت در میزان درصد شارژ شدن گوشیها در مدت زمانهای تعیین شده، میزان دوام باطری در هر یک از زمانهای معین در هر دو گوشی با یکدیگر برابر بود. در صورتی که شارژ مجدد پس از قرار دادن دستگاه در حالت ایمن انجام شود، قطعا مشکل از یک برنامه شخص ثالث است. در صورتی که پس از انجام دو روش نخست، مجددا مشکل عدم شارژ دستگاه حل نشد، باید به سلامت کابل یا کلگی شارژر شک کنید.

این کابلها میتوانند به خوبی و با سرعت قابل قبول، شارژ مجدد دستگاه را انجام دهند. درون کابلها رشتههایی قرار گرفتهاند که هر کدام از آنها وظایف گوناگونی همانند انتقال داده و انرژی را برعهده دارند. عوامل مختلفی در سلامت کابلها تاثیر مستقیم دارند. سوکت شارژها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها برای دستگاههای مختلف طراحی و تولید شدهاند. برخی از پدها ظرفیت و فضای لازم برای شارژ همزمان چندین دستگاه را دارند. انواع شارژر سوزنی با طرح و اندازههای مختلف و متناسب با مدلهای متفاوت در دسترس قرار دارند و امکان استفاده از آنها وجود دارد. به دلیل اینکه بدون کابل شارژ شما نمی توانید از گوشی یا هر وسیله شارژی خود استفاده کنید. دنیای تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است و هر روز با یک اختراع جدید و حیرت انگیز رو به رو هستیم. شارژرها معمولا در انواع گوناگونی از جمله شارژر بی سیم، شارژر فندکی، شارژر رو میزی، شارژر دیواری و غیره تولید میشوند. گرچه امروزه کابل میکرو توسط گزینههای دیگر که از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار هستند، جایگزین شده است، اما با این وجود همچنان برای برخی از گوشیهای تولید شده در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ استفاده میشود. تا زمانی که بتوانید از شارژر دیواری استفاده کنید، میتوانند دستگاههای خود را در زمانهای دلخواه شارژ کرده و از آنها استفاده کنید.

در حقیقت توان الکتریکی نتیجه جریان و ولتاژ است. وظیفه اصلی شارژرها را باید رساندن توان الکتریکی به باتری عنوان کرد. با این که امکان دارد گوشی شما با یک خروجی دو آمپر به سادگی شارژ شود، اما باید نسبت به سلامت و توانایی کابل USB به منظور تحمل و انتقال انرژی اضافی هم اطمینان حاصل کنید. در حالت کلی میتوان گفت پورتهای USB غیر از پریز برق، توانایی خروجی 0.5 آمپر را ارائه میکنند. اگر چه این محصول برای گوشیهای سامسونگ طراحی شده اما توانایی شارژ دیگر گوشیهای اندرویدی را نیز دارد. کلیه گوشیهای هوشمند مجهز به باتریهای لیتیوم یونی هستند. شارژر دیواری سیلیکون پاور مدل MQ15 جزو ده شارژر برتر سال 2020 است و این شارژر فوق حرفهایی دارای دو پورت تخصصی برای گوشیهای تایپ سی و آیفون و میکرو یو اس بی است که به pd مشهور است و این شارژر فوق قوی 18 وات هرگونه گوشی و تبلت قوی که دارای باتریهای قدرتمند هستند را به راحتی و در کمترین زمان شارژ میکند. به عنوان مثال ، آیفون X از باتری 2716 میلی آمپر ساعتی تغذیه میکند در حالی که سامسونگ گلکسی اس 8 دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است.

زمانی که مصرف کننده تصمیم به خرید می گیرد، معمولاً به دنبال شارژر تلفن همراه می گردد. یکی دیگر از موضوعاتی که برای کاربران گوشیهای هوشمند باارزش است، شارژ مجدد سریع باتری بوده که انجام آن با روشهای خاص همراه است. بر اساس آزمایشهای انجام شده میتوان گفت شارژرهای وایرلس میتوانند در مقایسه با سایر شارژرها تا 50 درصد ضعیفتر عمل کنند؛ در حالت کلی میتوان گفت انتقال شارژ از طریق کابل، کارآمدتر است. عدد نشان داده شده توسط مولتی متر را با عدد ولتاژ شارژر مقایسه کنید. این شارژر میزان خروجی 3 آمپری را به شما تحویل خواهد داد که در مقایسه با دیگر شارژرهای 1 آمپری یا 700 میلی آمپری عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش میگذارد.

خبرهای ناگوار زیادی پیرامون منفجر شدن باتری موبایل و نقص عضو کاربران در سراسر جهان به گوش میرسد و علت اصلی آن هم استفاده کردن از گوشی هوشمند هنگام متصل بودن به شارژر است. با این که کاربران گوشیهای هوشمند برای سلامت دستگاه خود ارزش زیادی قائل هستند، اما کاربرانی هم وجود دارند که از هیچ تلاشی برای صدمه زدن به باتری دستگاه دریغ نمیکنند؛ به عنوان مثال، استفاده از شارژرهای فاقد کیفیت میتواند صدمه غیرقابل جبرانی را به باتری دستگاه وارد کند. کاربران زیادی هستند که پس از مشاهده مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل به سوی مراکز خدماتی حرکت میکنند، اما قبل از آن بهتر است روشهای رفع خطا را دنبال کرده و مورد بررسی قرار دهید. فرآیند کارایی شارژر اصلی سامسونگ s7 بدین صورت است که در وهله اول گوشی شما را بررسی می کند و چنانچه دیوایس متصل شده از این قابلیت برخوردار باشد طبق یک الگوریتم مشخص و از قبل تعیین شده شروع به شارژ باتری با ولتاژ بالا می نماید. با این قابلیت شما می توانید به طور همزمان گوشی آيفون، اپل واچ و ایرپاد خود را شارژ کنید. به طور کلی هرچیزی که ساخته دست انسان باشد با مشکل روبرو میشود. پس از جایگیری گوشی، دستگاه به درستی وجود تلفن همراه را تشخیص میدهد؛ سپس بازوهای کناری به طور خودکار بسته میشوند و گوشی را در بر میگیرند.

شما میتوانید برای راهاندازی مجدد دستگاه، کلید پاور را نگه داشته و در میان گزینههای نمایش دادهشده، ReStart را انتخاب کنید. شما میتوانید یک کابل و کلگی جدید را برای شارژ دستگاه مورد بررسی قرار دهید. با این که گوشیهای هوشمند جدید اندروید و حتی به تازگی در محصولات شرکت اپل شاهد چنین سوکت شارژهایی هستیم، اما به نظر میرسد جایگزین شدن کامل آن با سوکت شارژ میکرو USB نیازمند گذشت زمان بیشتری خواهد بود. شیائومی 11T پرو پرچمدارکش جدید شیائومی در بازار کشورمان محسوب میشود. در حال حاضر فروشگاه اینترنتی موبو تعمیر درب پشت گوشی موبایل و شارژر اصلی موبایل را با مناسب ترین قیمت همراه با ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند. علائم «هک» گوشی تلفن همراه چیست؟ این نوع برنامه هایی را که در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند شناسایی کنید و آنها را از تلفن خود حذف کنید. در حقیقت برنامه Ampere میتواند شما را از سلامت باتری و وضعیت آن، آگاه کند.

البته یک نکته بسیار مهم پیرامون استفاده از شارژرهای آیفون وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید؛ شما میتوانید از شارژر آیپد برای شارژ گوشیهای آیفون استفاده کنید، اما امکان استفاده از شارژر گوشی آیفون برای شارژ مجدد آیپد وجود ندارد. با مراجعه به سایت تکنولایف میتوانید قیمت گوشی مورد نظر خود را مشاهده کنید و بهترین گوشی از نظر باتری را بخرید. فرایند تولید این باتریها به گونهای است که باعث میشود هر اندازه خنکتر باشند، سریعتر شارژ خواهند شد و افزایش عمر باتری های لیتیوم پلیمری گوشی را به ارمغان خواهند آورد. هنگامی که شما گوشی جدیدی را خریداری کردید، خواهید دید که با شارژ اولیه در دسترس شما قرار گرفت؛ این میزان شارژ همان شارژ اولیهای بوده که در مراحل تولید دریافت کرده و نیازی نیست که به محض دریافت، دستگاه را به شارژر متصل کنید. توجه داشته باشید که هدف از تولید انحصاری یک کابل مجزا، نظارت و پیشرفتهای بیشتر بود. توجه داشته باشید که باتری گوشیهای هوشمند زمان تولید، شارژ شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و یک مرحله دیگر هم در کارخانه موبایل شارژ خواهند شد؛ بنابراین عبارت شارژ اولیه فاقد معنا است. فرض کنید یک شارژر با حداکثر جریان 2 آمپر در اختیار دارید، اما این بدان معنا نیست که دستگاه موردنظرتان هم نیازمند چنین توان الکتریکی باشد.

گاهی لازم است تلفن خود را شارژ کنید؛ اما شارژر به همراه ندارید؛ بنابر این سؤالی مطرح میشود که آیا میتوان هر شارژری را به تلفن متصل کرد؟ MagSafe دارای یک حلقه آهنربایی است که برای اتصال ایمن به دستگاه شما می باشد. در حال حاضر باتریهای گوشیهای موبایل از نوع لیتیوم هستند و دیگر هنگام خرید نیازمند شارژ اولیه نیستند؛ در حقیقت این یک باور اشتباه بوده که میان مردم وجود دارد. در حقیقت باتریهای جدید موجود در گوشیهای هوشمند به گونهای طراحی شدهاند که از جذب انرژی بیشتر از حد نیاز، جلوگیری خواهند کرد، اما بهتر است که دستگاه را مرتب برای چند ساعت یا از شب تا صبح به شارژر متصل نکنید. در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و در دهمین سالگرد معرفی اولین گوشی آیفون، اپل سری آیفون ایکس (iPhone X) را معرفی کرد، که شامل آیفون XR,X,XS maxو، XS میشود، البته اپل در مراسم معرفی این دستگاه از نام آیفون ۱۰ نیز استفاده کرد. برخی کاربران مدعی هستند که تا زمان خالی شدن کامل باتری نباید دستگاه را به شارژر متصل کرد، اما این مسئله حقیقت ندارد.

معمولا شارژرهای دیواری جریان 1 آمپر را در اختیارتان قرار میدهند؛ این موضوع موجب آسیبدیدگی باتری یا دستگاه نخواهد شد، اما قطعا با استفاده طولانی مدت میتواند ضررهای زیادی را به دستگاه وارد سایت quickcharger کند. در یک قاعده کلی، زمانی که ولتاژ بیش از حد توان یک دستگاه به آن وارد شود، می تواند موجب گرم شدن و آسیب رساندن به باتری و سایر قطعات شود. در هر زمان می توانید مشتری خود را افزایش دهید، هم برای زمانی که در محل کار خود صرف می کنید و هم برای وفاداری آنها، زیرا احتمال هزینه بیشتر را افزایش می دهید. سلامت باتری گوشی موبایل به عوامل و شرایط گوناگونی بستگی دارد و شما میتوانید با اطلاع پیدا کردن از آنها، شرایط باتری گوشی هوشمند خود را همواره ایدهآل نگه دارید و از بروز مشکلات، جلوگیری کنید. همچنین شما میتوانید با ورود به تنظیمات، سپس انتخاب بخش برنامهها، اپلیکیشنهای شخص ثالث موردنظرتان را انتخاب و حذف کنید. باشد، خود شخص نمیتواند تعمیر آن را انجام داده و باید حتماً به مراکز تعمیر موبایل رجوع کند. کاربران زیادی هستند که امکان دارد از شارژرهای برند هواوی برای گوشیهای سامسونگ استفاده کنند، اما توصیه میشود از انجام این کار صرف نظر کنید.

Useful reference for domestic helper.