میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور چگونه است؟

یکی از این ابزارها ژنراتور یا موتور برق است که در مدلهای مختلفی راهی بازار شده است. در حالیکه این امر نشان دهنده این است که تعویضی صورت گرفته، تا زمانی که قطعات مجزا توسط یک برقکار معتبر نصب شوند. در مورد یک دیزل ژنراتور کوچک ، مخزن سوخت بخشی از پایه شاسی دیزل ژنراتور است یا در بالای قاب دیزل ژنراتور نصب شده است. این نوع سوخت ژنراتور باعث کاهش انتشار کربن می شود و همه می خواهند زمینی سبزتر داشته باشند. از مهمترین اجزایی که در سیستم سوخت رسانی دیزل ژنراتورها استفاده می شود می توان به پمپ مخصوص پمپاژ، فیلتر، لوله و شیر مخصوص سوخت رسانی اشاره کرد. سوزاندن گازوئیل یا سوخت های دیگر باعث ایجاد گازهای خروجی میشود.

قیمت دیزل ژنراتور

اگر ژنراتور را در فضایی مانند مزارع قرار میدهید یا جایی است که از شما دور است نیاز به کانوپی ندارید، اما اگر جایی است که صدای آن اذیتتان میکند بهتر است نوع کانوپیدار آن را بخرید. اگر این تنظیمکننده کار خود را بهخوبی انجام ندهد یا اصلا تعبیه نشده باشد، در صورت زیاد شدن دور موتور میتواند نوسانهای شدیدی داشته باشد. بااینحال بهتر است کتابچه راهنمای خود دستگاه را هم بررسی کنید. عملکرد: بررسی کنید که این مدل چه مدت با مخزن پر/باتری پر کار می کند تا قابلیت های عملکرد آن مشخص شود.

نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور چگونه است؟ سوخت مورد استفاده در آن ها به راحتی قابل تامین است. آن ژنراتورها مخزن سوخت بزرگ و سنگین ندارند و نتیجه بارز آن زمان کوتاه تر کارکرد است. معمولا بعضی از موتور های کوچک تر از سوخت گازوییل برای کار کردن استفاده می کنند اما سوخت اکثر دیزل های بزرگ از سوخت دیزل ، پروپان مایع ، گاز پروپان یا گاز طبیعی است. از آنجا، می توانید وات لازم و منبع سوختی را که برای شما مناسب تر است را تعیین کنید. در حالی که ژنراتورها در هنگام قطع برق، بلایای طبیعی یا زمانی که برای تامین برق در مکانهای دور استفاده میشوند مفید هستند، برای جلوگیری از هر گونه آسیب باید به درستی کار کرد. این یک جایگزین برای تأمین برق نیست، اما باید اطلاعات کافی در اختیار شما قرار گیرد تا درک درستی از برخی از عوامل کلیدی که درگیر هستند را درک کنید.

از همین رو یک دیزل ژنراتور دارای اجزایی است که به تفسیر آن ها را شرح می دهیم. برای اطمینان از ایمنی هنگام استفاده از ژنراتور، اطلاعات نمودار بالا را دنبال کنید. هنگام خرید ژنراتور برق به اندازه آن توجه داشته باشید. اندازه ژنراتور تا حد زیادی با قدرت آن ارتباط مستقیم دارد. ساختن مولدها با ظرفیت بالا هم به دلیل وجود کموتاتور خالی از اشکال نبود و رفته رفته برق مستقیم از صحنه خارج شد و جای خود را به برق متناوب داد و با توجه به مزایای برق متناوب که از جمله آن تولید و انتقال راحتتر و اقتصادیتر بودن آن را میتوان بر شمرد، صنایع و عمده مصارف عمومی تمایل به استفاده از این نوع برق را پیدا کردند. این مورد که گفته شد فقط در انتخاب توان پایین نسبت به توان مورد نیاز نیست زیراکه توان بیشتر از توان مورد نیاز هم میتواند خسارات زیادی به بار آورد .

تقسیم بندی میشوند که البته هر کدام از این دو نوع، خود به دستههای جزیی تری تقسیم سایت کاراسهند بندی میشوند. البته برخی از دیزل ژنراتورها دارای مخازن بزرگ تری بوده که در صنایع عظیم تر مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی اوقات هم از آن به عنوان برق اصلی استفاده می شود. با این حال ، این سوخت به عنوان منبع انرژی از بنزین کارآمدتر است. ژنراتورها از چندین نوع سوخت مختلف استفاده می کنند که شامل بنزین ، گازوئیل ، پروپان و گاز طبیعی است.

بیشازحد از ژنراتور کار نکشید تا اضافه بار به آن وارد نشود. ژنراتور های بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه میگردد. از نکات مهم در نصب و بهره برداری این ژنراتور ها دقت به تهویه مناسب و گردش هوای مناسب در محل به کارگیری ژنراتور دیزلی میباشد. زمان کارکرد آنها 8 تا 10 ساعت است و به طور کلی بیشتر از نیاز آنها کافی است. برخی از آنها دیزلی هستند (با گازوییل کار میکنند)، برخی دیگر با بنزین و یکسری هم با گاز شهری و گاز مایع کار میکنند. دستگاهها و تجهیزات صنعتی از برق سهفاز استفاده میکنند که بیش از ۳۵۰ ولت است و بنابراین باید از ژنراتورهای معمولی برای آنها استفاده کرد. در این مقاله به بررسی انواع ژنراتور های تک فاز و سه فاز و نحوه تبدیل آنها می پردازیم. زمانی که ماده سوختنی درون دستگاه می سوزد باید دود ناشی از سوختن آن به نحوی به بیرون از دستگاه منتقل شود که این کار توسط سیستم اگزوز انجام می شود.

کاربرد دیزل ژنراتور

در نهایت – و این با حدس زدن اندازه همراه است – همیشه از یک برقکار معتبر یا متخصص ژنراتور برای تعیین اندازه کمک بخواهید تا مطمئن شوید که ژنراتور صحیح برای کار انتخاب شده است. هر قطعه پیچیده از ماشین آلات به یک واسط کاربری جهت کنترل صحیح نیازمند است. هزینه بنزین گران است و استفاده از سوخت بنزین ،اغلب گزینه ای نا مناسب برای عملکرد یک ژنراتور در یک دوره طولانی است. زیرا به اندازه بسیاری از سوخت های دیگر قابل اشتعال نیست. یک مخزن پروپان معمولی در یک بازه زمانی 24 ساعته قابل استفاده است. پمپ سوخت -جهت نقل و انتقال سوخت از مخزن اصلی به مخزن فعلی به کار برده می شود .پمپ سوخت به طور معمول الکتریکی اداره می شود. دیزل ژنراتورهایی که انرژی جنبشی (مکانیکی) را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند تقریباً تمام برق مورد استفاده مصرف کنندگان را تولید می کنند.

کشتیها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تأمین برق روشنایی بلکه برای تأمین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده میکنند. برای تامین برق هنگام خاموشی یا در مناطق دور افتاده میتوان از دستگاههای مختلفی نظیر پاور بانک، پاور استیشن و غیره استفاده کرد که پیش از این در راهنمای خرید ابزارهای تامین برق اضطراری به آنها پرداختیم. ژنراتور را در داخل منزل یا در مناطق با تهویه کم استفاده نکنید. برای پیدا کردن بهترین ژنراتور برای خود، با شناسایی هدف اصلی ژنراتور خود شروع کنید. اساساً، یک دیزل ژنراتور می تواند شما را قادر سازد که خانه، کسب و کار یا خدمات ضروری خود را در هنگام خاموشی، بدون وقفه و نگرانی، روشن نگهدارید. اغلب می توان پنل های خورشیدی بیشتری را برای افزایش توان خروجی نصب کرد.

بنزین یک منبع انرژی آشنا و رونق است. تخصص و تعهد شرکت زرآب و همچنین سابقه بیش از چهار دهه این شرکت، آن را به منبع تخصصی و حرفهای قابل قبولی به منظور دریافت انواع خدمات مربوط به دیزل ژنراتورها تبدیل کرده است. بیشترین تاثیر و مهمترین قسمت دیزل ژنراتور مربوط به موتور دیزلی است. دیزل ژنراتور پرتابل: این موتور برق های دیزلی روی شاسی های چرخ دار قرار گرفته و براحتی جا به جا میشوند. همچنین میتوانید لوازم جانبی ژنراتور مانند پوششها و آداپتورهای ذخیرهسازی ضد آب و همچنین کیتهای نصب دسته و چرخ را تهیه کنید. از یک برقکار بخواهید تا سوئیچ انتقال برایتان نصب کند.

دیزل ژنراتور چیست

موتورهای ژنراتور اینورتری با سیستم بهره وری سوخت و توانایی در تنظیم سرعت موتور به معنای استفاده آنها از سوخت بهینه تر است. ژنراتورهای گازوییلی گرانترند ولی ماندگاری آنها بیشتر است. راندمان سوخت معمولی برای دیزل ژنراتورها کمی بیشتر از یک و نیم گالن سوخت برای هر ساعت کار است. به همین دلیل حداکثر 1 ساعت در 12 ساعت می توان از این موتورها استفاده کرد. شرکت کاتریپلار هم موتور دیزل و هم ژنراتور دیزل ژنراتور را خودش تولید می کند. این شرکت بعد از جذب شركای استراتژیک جدید خود، حجم سرمایه گذاری و ظرفیت تولیدش را افزایش داده و تکنولوژی تولیدات خود را با توجه به نیاز و تمایلات بین المللی به روز کرده است.

از قراردادن آن در نزدیکی پنجرهها، درها و هر جایی که گازهای خروجی از آن بتواند وارد منزل شود خودداری کنید. برخی از سوختها میتوانند هنگام ذخیرهسازی یک خطر ایمنی باشند و انتشار گازهای گلخانهای میتواند سمی باشد. برای تامین برق اضطراری این مراکز و سازمانها میتوان از دیزل ژنراتور استفاده کرد. همواره سعی کنید از مراکز معتبر، برندهای با سابقه و شناخته شده را خریداری کنید. در این مقاله سعی کرده ایم به سوال دیزل ژنراتور چیست و یا نحوه کارکرد با دیزل ژنراتور بپردازیم.

انواع دیزل ژنراتور

سازوکار آن به این صورت است که از طریق سوزاندن سوخت، انرژی لازم برای چرخاندن شفت موتور را فراهم میکند و از طریق این حرکت مکانیکی شفت، انرژی برق یا الکتریسیته تولید میشود. دینام AC حرکت چرخشی موتور را به الکتریسیته تبدیل میکند که برای تغذیه بار ژنراتور استفاده میشود. از طریق یک سری فعل و انفعالات شیمیایی انرژی مکانیکی تبدیل به انرژی الکتریکی و در نهایت برق تولید میشود. تعمیر و بازرسی به موقع از دیزل ژنراتورها تنها کلید افزایش کارایی و طول عمر این دستگاه ها است.

انواع قابل حمل نسبتا ارزان هستند اما طول دوره کار کوتاهی دارند و مخزن آنها باید چندین بار در روز پر شود و در صورتی که بطور متناوب استفاده شوند، ممکن است پمپ ها دجار مشکل شوند. ژنراتورهای گاز طبیعی هزینه کمتری برای ساخت دارند و حتی هزینه کار و اجرای آنها در دوره زمانی طولانیتر نسبت به سوخت دیزلی، کمتر است. راندمان آنها در سوخت ژنراتور می تواند تا 40٪ باشد. علاوه بر این، بنزین قیمت بالاتری نسبت به گازوئیل دارد، به این معنی که استفاده مکرر می تواند به سرعت به هزینه زیاد تبدیل شود. یکی از مهمترین موارد موثر در خرید و فروش دیزل ژنراتور قیمت آن است. هر یک از انواع این دستگاه ها در توان خروجی و برخی از مهمترین ویژگی ها با یک دیگر متفاوت هستند و این امر الزامی است که حتما قبل از خرید، با هر یک از این محصولات از نزدیک آشنا شوید.

در حقیقت می توان گفت تمام قسمت های موتور این دیزل ژنراتور، به وسیله دستگاه های پیشرفته کنترل و بررسی می شود و در نتیجه این دیزل ژنراتور می تواند کم نوسان ترین نوع برق را تولید کند. روش کار ژنراتورهای مدرن امروزی بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می باشد. ژنراتورهای مدرن بیصدا هستند، روان کار میکنند و برای محیطزیست بهترند. ژنراتورهای دیزلی از یک سری مراحل برای تولید برق جریان متناوب استفاده میکنند. بیشتر ژنراتورهای قابلحمل بنزینی هستند و راهاندازی آنها از مدلهای دیزلی سادهتر است. برای نمونه، سروصدای کمتری دارند، راهاندازی آنها راحتتر است و قدرت بیشتری نسبت به گزینههای قابلحمل دارند. سیستمهای خنک کننده مایع هزینه بیشتری نسبت به خنک کننده هوا دارند، اما بادوام تر و قدرتمندتر هستند.

قبل از دست به کار شدن برای خرید ژنراتور برق مورد نظر خود باید از نوع نیاز خود مطلع باشید و بدانید کدام یک از انواع ژنراتورها برای شما کاربرد بیشتری دارد. شرکتهای بزرگی که نیاز به دیزل ژنراتور دارند ولی توان مالی وسیعی در خرید آن ندارند ، با تحویل موتور کامیون های خراب خود به شرکت آسان ژنراتور دانیال می توانند دارای دیزل ژنراتوری با هزینه ای معادل یک دهم دیزل ژنراتور نو شوند! ظرفیت یک مخزن سوخت معمولاً 1 تا 2 گالن می باشد که برای شما هشت ساعت یا حتی حداکثر 10 ساعت کار میکند. راندمان یک ژنراتور 20 کیلوواتی در هر ساعت حدود 3 و نیم گالن سوخت است. مردى که خود را با اسم مستعار «نور» معرفى مىکند و رستوران کوچکش کنار مغازه حسین است مىگوید کار و کاسبىاش را فقط با کمک چند ساعت ژنراتور و چند ساعت هم باتریهاى خورشیدى مىچرخاند: «نمىتوانم تصور کنم کنار یک ثروت مىخوابیم و بیدار مىشویم و این وضع ماست.

Advantages of local domestic helper.